https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 05 بهمن ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر آنتالیا در جنوب غربی ترکیه قرار دارد و یک شهر ساحلی زیبا با انواع امکانات تفریحی و رفاهی است. راهنمای سفر به آنتالیا را در این مطلب بررسی می کنیم.

آنتالیا یکی از شهرهای کشور ترکیه است که از جاذبه‌های توریستی فراوانی برخوردار است. این شهر آنتالیا در بخش جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و یک شهر ساحلی بسیار زیبا محسوب می‌گردد. در این شهر می‌توانید انواع امکانات تفریحی و رفاهی را بیابید. اگر قصد رزرو تور آنتالیا را دارید، قبل از تماس با آژانس مسافرتی، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه قصد داریم، راهنمای جامعی برای سفر به آنتالیا ارائه دهیم که تا بتوانید با کمک آن لحظات لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید.

ساحل لارا آنتالیا

ساحل لارا آنتالیا

با آنتالیا بیشتر آشنا شویم

این شهر دارای سواحل بسیار زیبایی است تا جایی که افراد بسیاری به این شهر لقب ساحل فیروزه‌ای داده‌اند. همانطور که می‌دانید کشور ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی در مرز بین اروپا و آسیا قرار دارد. بنابراین برخی از شهرهای ترکیه در قاره آسیا و برخی دیگر در بخش اروپایی واقع شده‌اند. شهر آنتالیا از جمله شهرهایی است که در بخش آسیایی قرار دارد.

وسعت کلی شهر حدود 1417 کیلومتر و جمعیت آن نیز حدودا یک میلیون و دویست هزار نفر است. این میزان جمعیت کمتر از شهرهای شلوغی مانند استانبول است. اما در فصل‌های شلوغ سال جمعیت کلی آنتالیا بسیار بیشتر از این رقم شده و شما شاهد ازدحام جمعیت در هر مکانی خواهید بود. وجود اقامتگاه‌های لوکس و هتل‌های 5 ستاره به همراه برگزاری فستیوال‌های فرهنگی، مراکز خرید بزرگ، اماکن تاریخی زیبا و... باعث شده تا آنتالیا همواره در چشم مسافران بسیار محبوب جلوه کند.

زبان رسمی مردم شهر مانند سایر شهرهای ترکیه، ترکی استانبولی بوده و واحد پول شهر هم لیر است. تنها فرودگاه بین‌المللی موجود، فرودگاه بین‌المللی آنتالیا است. هنگام سفر با تور آنتالیا متوجه خواهید شد که ساعت این شهر حدود یک ساعت و نیم عقب‌تر از تهران است.

پارک آبی لند آف لجندز آنتالیاپارک آبی لند آف لجندز آنتالیا

اطلاعات مهمی که باید بدانید

حال که توضیح مختصری راجع به این شهر دادیم، وقت آن رسیده تا اطلاعات مهمی راجع به آن بدانید تا در سفر با تور آنتالیا نوروز 1402 دچار مشکل نشوید.

  • قبل از هر چیز لازم است بدانید که برای سفر به این شهر، به ویزا احتیاجی ندارید. برای تامین هزینه‌ها و پرداخت صورت حساب‌ها هم باید لیر به همراه داشته باشید. همانطور که گفتیم اهالی شهر به زبان ترکی صحبت می‌کنند اما اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید هم می‌توانید با برخی از آن‌ها ارتباط برقرار کنید. برای مثال افراد در فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌ها و کافه‌ها اغلب با زبان انگلیسی آشنایی دارند.
  • امنیت شهر آنتالیا نسبت به سایر شهرها مانند استانبول بسیار بیشتر است. بنابراین آسایش بیشتری در تور آنتالیا نسبت به سایر تورهای ترکیه تجربه خواهید کرد.
  • هر چند جذابیت آنتالیا را نمی‌توان محدود به سواحل زیبا دانست اما سواحل آنتالیا تقریبا علت اصلی سفر افراد به این شهر هستند. امکانات تفریحی آبی در سواحل این شهر هر ساله مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کند.
  • اگر به دنبال سوغاتی در تور ترکیه و آنتالیا می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم مواردی چون قهوه ترک، فرش و گلیم‌های دستباف، البسه ترکی و باقلوای ترکی خریداری کنید. اغلب بازارهای سنتی و مدرن این شهر، سوغاتی‌های خوبی برای شما ارائه خواهند داد.
  • بهترین مکان جهت رزرو هتل و اقامتگاه، محله‌های نزدیک به بافت تاریخی در داخل شهر هستند. محله‌هایی چون لارا، کمر و ساحل کنیالتی از جمله محلات محبوب در بین مسافران هستند. البته محله کمر حدودا 43 کیلومتر تا آنتالیا فاصله دارد.

دروازه هادریان از جاذبه های تاریخی آنتالیا

    شماره‌های ضروری در تور آنتالیا

    در هر سفری نیاز به یکسری شماره‌های ضروری وجود دارد. به همین دلیل در ادامه  لیستی از مهم‌ترین  شماره‌های ضروری را آورده‌ایم.

    • کد کشور ترکیه 90+
    • کد تلفن آنتالیا 242
    • شماره پلیس 155
    • آمبولانس 112
    • آتش‌نشانی 110

    چگونه به آنتالیا برویم؟

    یکی دیگر از موارد مهمی که به عنوان راهنمای سفر با تور آنتالیا قرار است ذکر کنیم، نحوه دسترسی به این شهر است. بهترین راه برای رفتن به این شهر استفاده از تورهایی است که در آژانس مسافرتی ارائه می‌شود. شما می‌توانید به راحتی با رزرو تور آنتالیا و یک سفر هوایی به این شهر بروید. البته اگر به دنبال راه‌های مقرون به صرفه‌تر هستید، می‌توانید اتوبوس یا قطار‌هایی که از تهران به آنکارا می‌روند را نیز مد نظر قرار دهید. بعد از رسیدن به آنکارا می‌توانید با سفر هوایی یا اتوبوس به آنتالیا برسید.

    فرودگاه آنتالیا تا مرکز این شهر فاصله تقریبا زیادی در حدود 14 کیلومتر دارد. بنابراین برای طی کردن این فاصله هم باید راه حلی در نظر بگیرید. در فرودگاه سرویس‌های مخصوصی بدین منظور وجود دارند. ساعت کاری این سرویس‌ها از ساعت 6 صبح تا ده شب در تمامی روزهای هفته است.

     اتوبوس‌ها نیز راهکار دیگری هستند که می‌توانید به آن‌ها فکر کنید. هزینه اتوبوس‌ها معمولا کمتر است. با کمک اتوبوس‌هایی که در مسیرهای 600 و 800 وجود دارند، می‌توانید به مرکز شهر بروید. برای رفتن به پایانه اتوبوس‌رانی باید خط 600 و برای رفتن به محله لارا باید مسیر 800 را انتخاب کنید. اتوبوس مسیر 600 هر 30 دقیقه یک بار و اتوبوس مسیر 800 حدودا هر دو ساعت برای جا به جایی مسافران می‌آید. این روش نسبت به سایر روش‌ها هزینه کمتری دارد. اما در فرودگاه آنتالیا تاکسی‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. استفاده از تاکسی هزینه بیشتری نسبت به اتوبوس دارد.

    شهر قدیمی کالیچی از جاهای دیدنی آنتالیا

    شهر قدیمی کالیچی از جاهای دیدنی آنتالیا

    آب و هوای شهر آنتالیا

    یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که قبل از سفر به هر مقصدی باید آن را مد نظر داشته باشید، آب و هوای آن شهر است. در سفر با تور آنتالیا شما هوای مدیترانه‌ای را تجربه خواهید کرد. تابستان آفتابی به همراه زمستان بارانی با آب و هوای معتدل در آنتالیا حاکم است. برای استفاده از سواحل هم پیشنهاد می‌کنیم از ماه‌های فروردین تا آبان به شنا بروید. در تاریخ آب و هوایی این شهر تاکنون برف شدید و یخبندان سخت دیده نشده است.

    اماکن دیدنی در آنتالیا

    در تور آنتالیا می‌توانید مکان‌های گردشگری جذابی را ببینید. در آنتالیا بافت طبیعی و تاریخی جذابی دیده می‌شود. به همین دلیل به محض این که به شهر وارد می‌شوید، معماری خانه‌ها و دروازه‌ها توجه شما را جلب خواهد کرد. اسکله آنتالیا و آبشار دودن از جمله زیباترین مناطق آنتالیا هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها دیدن کنید. آبشار دودن در میان جنگل بسیار سر سبز با گیاهانی خاص و زیبا قرار دارد. به همین دلیل منظره‌ای بسیار شگفت‌انگیز در دل طبیعت به وجود آورده است.

    علاوه بر اماکن تاریخی و طبیعی شما می‌توانید از پارک‌های آبی آنتالیا نیز دیدن کنید. جالب است بدانید بزرگترین پارک آبی قاره اروپا در این شهر قرار دارد. لند آو لجندز یکی از مراکز تفریحی مشهور آنتالیاست که می‌تواند مکان مهیجی برای گذراندن اوقات شما باشد. پیشنهاد می‌کنیم یک روز کامل را برای بازدید از این منطقه اختصاص دهید. سرسره‌ها و سایر وسایل تفریحی این پارک آبی می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

    تور رفتینگ آنتالیا یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر است. با کمک این تور می‌توانید در کوتاه‌ترین  زمان ممکن از تمامی مناطق گردشگری اطراف آنتالیا بازدید کنید. تور آفرود هم می‌تواند یکی دیگر از تورهای هیجان‌انگیز در آنتالیا باشد. در تور آفرودی شما همراه با یک لیدر تجربه آفرودسواری در کوه‌ها و جنگل‌های اطراف شهر را خواهید داشت.

    بهترین هتل‌ها در آنتالیا کدامند؟

    انتخاب هتل و محل اقامت مناسب در تور آنتالیا از جمله ضروریاتی است که نباید فراموش کنید. در ادامه چند هتل مشهور در آنتالیا را نام می‌بریم.

    هتل کنکورد

    این هتل از جمله بهترین هتل‌های شهر بوده و 5 ستاره است. ساحل لار که یکی از بهترین ساحل‌های آنتالیاست، در نزدیکی هتل کنکورد قرار داشته و از این نظر بسیار مناسب است. علاوه بر این این هتل غذاهای بسیار متنوعی از ملل مختلف را برای شما سرو خواهد کرد. این هتل 6 رستوران داشته و شما می‌توانید در منو غذاهای متنوعی را مشاهده کنید.

    هتل باروت

    در این هتل شما چشم‌انداز بسیار لذت‌بخشی از ساحل و امواج دریا خواهی داشت. اتاق‌های هتل بسیار بزرگ و بالکن‌هایی تمیز و زیبا دارد. غذاهای بین‌المللی مختلفی در رستوران باروت سرو می‌شود و هتل دارای امکانات مختلفی نظیر مرکز خرید،  سینما، سالن آرایشی و... است.

    وسایل حمل و نقل عمومی در شهر

    در انتالیا شما می‌توانید از پیشرفته‌ترین  سیستم حمل و نقل استفاده کنید. با توجه به توریستی بودن شهر، سعی شده تا در آنتالیا وسایل حمل و نقل عمومی به  بهترین شکل ارائه شود. در این شهر اتوبوس، تراموا، تاکسی و مینی بوس‌ها در خدمت شما خواهند بود. استفاده از کارت و بلیط الکترونیک برای پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی ضروری است.

    اتوبوس‌ها در تمامی نقاط شهر وجود دارند اما تراموا تنها در برخی از بخش‌های آنتالیا وجود دارد. مینی بوس‌ها نیز به ویژه برای بازدید از بخش‌های قدیمی شهر مانند پراگ مناسب هستند. در انتالیا انواع تاکسی‌ها شامل تاکسی عمومی و تاکسی اینترنتی نیز موجودند. اما هزینه تاکسی نسبت به سایر وسایل نقلیه کمی گران‌تر است. بنابراین با توجه به بودجه و مقصدی که قصد رفتن دارید، می‌توانید وسیله مناسبی انتخاب نمایید.

    سیم کارت‌های مناسب برای ترکیه

    استفاده از سیم کارت و نحوه برقراری ارتباط یکی دیگر از چالش‌هایی است که باید در تور ترکیه نوروز 1402 و سایر ایام سال راه حل مناسبی برای آن داشته باشید. مانند ایران، ترکیه هم اپراتورهای مختلفی دارد. ترکسل، وودافون و اوا از جمله مشهورترین اپراتورهای کشور ترکیه هستند. البته اپراتور ترکسل از سایرین مشهور‌تر است. برای تهیه سیم کارت می‌توانید به دفاتر فروش سیم کارت در فرودگاه مراجعه کرده و یا در سطح شهر به نمایندگی‌های مربوطه مراجعه نمایید.

    در آنتالیا چه غذایی بخوریم؟

    غذاهای ترکی معمولا تنوع زیادی داشته و بسیار لذیذ هستند. هنگامی که به رستوران‌های ترکیه وارد می‌شوید، در هر منو تنوع بالایی از غذاها را مشاهده خواهید کرد. اما پیشنهاد می‌کنیم  حتما کباب‌های ترکی را در این کشور امتحان کنید.

    در آنتالیا چه جشنواره‌هایی برگزار می‌شود؟

    رویدادهای ورزشی، هنری، تاریخی و فرهنگی بسیاری در آنتالیا برگزار می‌گردند. اما در تابستان فستیوال‌های تابستانه بسیاری مانند فستیوال بین‌المللی موسیقی، رقص باله و اپرای آسپندوس وجود دارد.

    کلام آخر

    در میان شهرهای مختلف ترکیه، شهر آنتالیا یکی از محبوب‌ترین  مقاصد گردشگری است. اما قبل از سفر به این شهر باید اطلاعات جامعی راجع به آن به دست آورید تا سفر لذت‌بخش‌تری داشته باشید. برای مثال لازم است بدانید که در تور آنتالیا چه تفریحاتی را می‌توانید داشته باشید؟ هتل‌های مشهور این شهر کدام هستند و هر کدام چه امکاناتی دارند؟ چه آب و هوایی در این شهر منتظر شماست؟ در این مقاله از آریاک سفر سعی کردیم راهنمای جامعی برای سفر به آنتالیا ارائه کنیم. با کمک اطلاعات این مقاله شما می‌توانید به راحتی به این شهر سفر کرده و از اماکن مختلفی که معرفی کردیم بازدید کنید.

    مقالات مرتبط

    بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

    خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

    رزرو آنلاین هتل ها

    رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

    رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

    خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

    6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk