https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری آریاک سفر 24 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پارک آبی آکوالند آنتالیا یکی از بهترین گزینه هاییست که می‌توانید برای تفریح به آن با لوازم سرگرمی مختلف فکر کنید. در ادامه راجع به آن بیشتر صحبت می کنیم.

به دنبال تجربه یک تفریح هیجان‌انگیز هستید؟ از طرفداران تفریحات آبی هستید اما از آفتاب گرفتن کنار ساحل خسته شده‌اید؟ پارک آبی آکوالند یکی از بهترین گزینه هاییست که می‌توانید به آن فکر کنید. این مجموعه بزرگ در در آنتالیا واقع شده و داخل آن می‌توانید لوازم سرگرمی مختلفی را بیابید که هر کدام در نوع خود بسیار جالب هستند. در این مقاله قصد داریم راجع به این پارک آبی آنتالیا بیشتر صحبت کرده و سری به وسایل این پارک آبی هیجان‌انگیز بزنیم. با ما همراه باشید تا سفری مجازی به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی آنتالیا داشته باشیم.

پارک آبی آکوالند آنتالیا

پارک آبی آکوالند آنتالیا

نگاهی کوتاه به پارک آبی آکوالند

در شهر آنتالیا به طور کلی سه پارک آبی احداث شده است که بزرگترین آن‌ها آکوا است. اگر از آنتالیا به منطقه لارا حرکت کنید، یک پارک بسیار عظیم را خواهید دید. این مجموعه بزرگ در میان انواع پارک‌های آبی آنتالیا، جزو محبوب‌ترین‌ها نیز به حساب می‌آید. در بخش غربی آنتالیا، منطقه کنیالتی وجود دارد. سواحل این منطقه جزو بی‌نظیرترین سواحل شهر آنتالیا محسوب می‌شوند. به همین دلیل است که پارک آبی آکوا بیشتر از سایر پارک‌های آبی توریست و گردشگر را در تور آنتالیا جذب می‌کند.

 در داخل پارک انواع تجهیزات لازم برای تفریحات آبی قرار داده شده و همچنین فضای سبز بزرگی نیز در مجموعه وجود دارد. انواع گل‌ها و درخت‌های مختلف، زیبایی دوچندانی به فضای پارک اضافه نموده است. استخرهای آبی بزرگ برای سنین مختلف، مسابقات تفریحی گوناگون، موسیقی و رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متنوع و سرزمین دلفین‌ها تنها بخشی از جاذبه‌های این پارک زیبا است. در ادامه راجع به انواع تفریحات توضیحات بیشتری می‌دهیم.

نگاهی کوتاه به پارک آبی آکوالند

نگاهی کوتاه به پارک آبی آکوالند

تجربه هیجان خالص با سرسره‌های پارک آبی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک آبی آکوالند، سرسره‌های مختلفی است که به شکل روباز، تونلی یا روبسته، یو شکل، سرسره‌های بی تیوپ و با تیوپ و سرسره‌های چاله فضایی طراحی شده‌اند. هر کدام از این سرسره‌ها به شکل متفاوت و جذابی طراحی شده‌اند و به یک استخر امن با آب زلال منتهی می‌شوند. کافیست از پله‌های سرسره‌های پارک آبی آکوالند بالا رفته تا به ایستگاه‌های مربوطه برسید. در داخل ایستگاه‌ها بعد از اطمینان از خالی بودن مسیر و رعایت نکات ایمنی به افراد اجازه حرکت و سر خوردن داده می‌شود. مسیر رسیدن به سرسره‌ها از فضایی بسیار زیبا و سر سبز می‌گذرد. به دلیل پوشش گیاهی خاصی که این مسیر دارد، آب و هوای آن نیز متفاوت بوده و مسیر را دلچسب‌تر می‌کند. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید توصیه می کنیم تورهای آنتالیا و تور آنتالیا نوروز 1402 را برای کاهش هزینه سفرتان رزرو کنید.

استخرهای متفاوت برای تمامی سنین

یکی دیگر از جاذبه‌های پارک آبی آکوالند، استخرهای متفاوتی است که در هر کدام تفریح خاصی را می‌توانید تجربه کنید. اگر عاشق ماساژ و ریلکس کردن هستید، امکانات مختلفی در استخر برای شما وجود خواهد داشت. ماساژهای ترکی یکی از محبوب‌ترین انواع ماساژها هستند که در استخرهای آکوالند ارائه می‌شوند. علاوه بر بزرگسالان، استخر مخصوص کودکان نیز در پارک آبی آکوالند وجود دارد.

استخرهای متفاوت برای تمامی سنین

رفتینگ با استخر مواج

استخر و رودخانه مواج با موج مصنوعی از دیگر امکانات پارک آبی آکوالند است. مسیر رفتینگ رودخانه حدودا 300 متر بوده و در نهایت رودخانه به یک استخر بزرگ می‌ریزد. در این استخر پمپ‌های بزرگی تعبیه شده‌اند که می‌توانند آب استخر را مواج کنند. عمق حدودی این استخر مواج 1.40 متر بوده و در هر ساعت از روز حالت مواج دارد. در ساعت مشخصی در طول روز موسیقی زنده نیز در این مکان برگزار می‌شود.

آدرنالین خالص با جامپینگ آکوالند

بدون شک در بخش جامپینگ پارک آبی آکوالند، هیجانی را تجربه خواهید کرد که نمونه آن را در هیچ پارک آبی دیگری نخواهید دید. برای جامپینگ شما باید بر روی تراسی بروید که حدودا 70 متر از سطح زمین فاصله دارد. بعد از پوشیدن لباس و رعایت نکات ایمنی، راهنمایان مخصوص به شما کمک می‌کنند تا به پایین بپرید. بدین ترتیب از یک ارتفاع 70 متری سقوط کرده و داخل آب می‌پرید. اما این پایان جامپینگ شما نبوده و باید دوباره از همین نقطه به سمت بالا برگردید. تجربه این پرش را نمی‌توان به هیچ وجه با نوشتار توصیف کرد و شما حتما باید آن را تجربه کنید.

آدرنالین خالص با سرسره های آکوالند

آدرنالین خالص با سرسره های آکوالند

رستوران با منو متنوع

همانطور که اشاره کردیم، در پارک آبی آکوالند می‌توانید از غذاهای رستوران نیز استفاده کنید. ساعت کار رستوران از 11 و نیم تا 1 و نیم بوده و در آن انواع غذاهای ترکی، کباب و فست فودهای مختلف سرو می‌گردد. توجه داشته باشید که باید بلیط تمام روز این مجموعه را خریداری نمایید تا امکان استفاده از رستوران را داشته باشید.

سرزمین دلفین‌ها، متفاوت‌ترین بخش پارک

در این بخش از پارک آبی، انواع دلفین‌های باهوش را خواهید دید که مشغول بازی هستند. مربیان مربوطه دلفین‌ها را تشویق به پریدن از حلقه‌ها یا شیرجه زدن در آب و... می‌کنند. برای ورود به سرزمین دلفین‌ها باید بلیط جداگانه‌ای تهیه کرده و از آن‌ها بازدید نمایید. بدون شک تجربه دیدن این بخش جزو خاطرات فراموش نشدنی سفر شما خواهد بود.

قیمت پارک آبی ترکیه

به طور کلی یک اصل راجع به هزینه‌های پارک‌های آبی وجود دارد و آن هم مکانی است که از آن خرید انجام می‌دهید. ممکن است افراد مختلف، قیمت متفاوتی برای بلیط در نظر بگیرند اما بهترین راه برای رزرو بلیط این است که یا به صورت حضوری به باجه بلیط پارک بروید و یا در وبسایت آکوا پارک بلیط مربوطه را خریداری کنید. قیمت بلیط پارک آبی آکوا فانتزی در صورتی که از وبسایت مجموعه یا از باجه بلیط فروشی خریداری شود، قدری ارزان‌تر خواهد بود.

پارک آبی آنتالیا در پاییز و زمستان

استفاده از پارک آبی آنتالیا در زمستان و پاییز به دلیل شرایط جوی خیلی مرسوم نیست. بسیاری از پارک‌ها در این دو فصل به دلیل بارش باران و برف نمی‌توانند امکانات خوبی را ارائه دهند. به همین دلیل بیشتر مسافران در فصل بهار و تابستان برای استفاده از پارک‌های آبی آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین اگر در برنامه سفر خود قصد بازدید از پارک‌های آبی آنتالیا را دارید، بهتر است تورهای بهاره یا تابستانه آنتالیا را رزرو کنید.

پارک آبی آکوالند در نزدیکی دریا

آدرس دقیق پارک آبی آکوالند

جالب است بدانید که این پارک آبی دارای سرویس مخصوصی برای رفت و آمد است. این سرویس مخصوص بازدیدکنندگان را از ساعت 8 تا 9 صبح از محل اقامت تا پارک آبی می‌برد. اگر قصد دارید از ترانسفر اختصاصی پارک استفاده کنید، باید از طریق وبسایت آکوالند اقدام نمایید. علاوه بر درخواست ترانسفر شخصی، می‌توانید بلیط پارک را هم به شکل غیر حضوری از وبسایت مجموعه رزرو کنید. با این وجود اگر می‌خواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید هم می‌توانید به ایستگاه‌های اتوبوس بروید. کافیست از بخش پذیرش هتل یا رانندگان اتوبوس راهنمایی بخواهید تا بتوانید مسیر دقیق را با اتوبوس پیدا کنید. بدیهی است که هزینه رفت و آمد با اتوبوس بسیار کمتر از ترانسفر شخصی پارک آبی خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، بهتر است حمل و نقل با اتوبوس را انتخاب نمایید. این پارک در شهر آنتالیا، منطقه لارا و در خیابان مورادپاسا قرار دارد.

نکات مهم برای استفاده از پارک‌های آبی

  • برای استفاده از پارک‌های آبی آنتالیا حتما باید از مایو استفاده کنید. بنابراین از پوشیدن سایر البسه مانند شلوار جین، تاپ و... در این مناطق خودداری نمایید.
  • پیشنهاد می‌کنیم از قبل برای خود مایو و حوله تهیه کنید تا بتوانید با هزینه مقرون به صرفه‌تری از پارک‌های آبی استفاده کنید. زیرا خرید مایو و حوله از محل پارک آبی ممکن است کمی برای شما گران تمام شود.
  • پارک آبی آکوالند از شنبه تا یک شنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز می‌باشد.
  • بهتر است تلفن همراه خود را با خود به استخر نبرید. در غیر این صورت حتما برای گوشی خود قاب ضد آب تهیه کنید تا بتوانید از آن محافظت نمایید.
  • هنگام استفاده از امکانات مختلف پارک آبی آکوالند، حتما تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید. برای هر بخش راهنمایان مجزایی در نظر گرفته شده تا ایمنی افراد را تضمین کنند. با رعایت نکات ایمنی می‌توانید تجربه تفریحات سالم و بی‌خطر را داشته باشید.
  • توجه داشته باشید که برای استفاده از رستوران و کافی شاپ پارک آبی آکو، حتما باید بلیط تمام روز پارک را خریداری کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید از غذاهای پارک استفاده نمایید. بنابراین برنامه غذایی مشخصی برای خود بچینید.
  • از همراه داشتن هر نوع نوشیدنی یا خوراکی به پارک آبی خودداری کنید.

قوانین مهم راجع به تهیه بلیط پارک آبی

  • برای خرید بلیط پارک آبی آکوالند، به شما دو نوع بلیط پیشنهاد می‌شود. نوع اول بلیط تنها سه ساعت اعتبار داشته و شما می‌توانید از ساعت 15 تا 18 در مجموعه حضور داشته باشید. بلیط نوع دوم با نام بلیط تمام روز مشهور است و با خرید این بلیط اجازه حضور در کل روز را دارید. بدیهی است که بلیط سه ساعته بسیار ارزان‌تر از بلیط تمام روز خواهد بود. با این وجود همانطور که اشاره کردیم با خرید بلیط تمام روز می‌توانید از غذاهای رستوران و کافی شاپ استفاده نمایید.
  • در صورتی که 8 بلیط به شکل یکجا خریداری نمایید، خرید شما با 10 درصد تخفیف همراه خواهد بود.

کلام آخر

شهر آنتالیا یکی از شهرهای مشهور و توریستی ترکیه است. این شهر به دلیل داشتن سواحل زیبا به همراه پارک‌های آبی فوق‌العاده شهرت دارد. هر ساله توریست‌های زیادی برای استفاده از پارک‌های آبی آنتالیا به این شهر پا می‌گذارند. در این مقاله بزرگترین پارک آبی آنتالیا یعنی پارک آبی آکوالند را معرفی کردیم. سراسر این پارک آبی پر از هیجان و تفریحات لذت‌بخش بوده و شما می‌توانید یک روز متفاوت و پرهیجان را با حضور در این پارک تجربه کنید. در این مقاله از آژانس گردشگری آریاک سفر به تفصیل راجع به این پارک آبی، امکانات ویژه و قوانین حضور در آن صحبت کردیم.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk