https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 06 بهمن ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر کوش آداسی کجاست؟ این شهر یکی از بهترین شهرهای ترکیه در سواحل دریای مدیترانه و به شکل یک کبوتر است. کوش آداسی در زبان مردم ترکیه به معنای جزیره پرنده است.

کوش آداسی یکی از بهترین شهرهای ترکیه است که در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد و به شکل یک کبوتر است. کوش آداسی در زبان مردم ترکیه به معنای جزیره پرنده است. جنوب شهر شباهت زیادی به سر یک پرنده دارد و به همین دلیل اسم آن را کوش آداسی (جزیره پرنده) گذاشته‌اند. این شهر در فصل گرم تابستان مقصد سفرهای بسیاری از گردشگران خارجی است. ایرانیان زیادی نیز هر سال برای دیدن سواحل کوش آداسی به این شهر سفر می‌کنند. هوای عالی، سواحل زیبا و مراکز خرید بزرگ از جمله دلایل ورود توریست‌ها به این شهر است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر این شهر را برایتان معرفی کنیم.

جزیره کبوتر کوش آداسی

کوش آداسی در کجای ترکیه قرار دارد؟

این شهر در غربی‌ترین نقطه ترکیه است که بین ازمیر و بدروم قرار دارد. آب‌های فیروزه‌ای عمیق، سواحل شنی عریض، جاذبه‌های گردشگری و سرگرمی های متعدد از جمله دلایل افزایش حجم گردشگران در این شهر است. ریشه تاریخی آن به 2000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. این شهر بندری دارای حدود 600 قایق و تعداد زیادی کشتی‌های کروز درجه یک است.

بازار این شهر به خاطر داشتن فروشگاه‌ها و بوتیک‌های لباس و جواهرات شهرت زیادی در بین مردم ترکیه دارد. قیمت محصولات در این شهر به دلیل بندری بودن و نزدیکی به اروپا، ارزان است و با سفر به این شهر می‌توانید اجناسی از بهترین برندهای دنیا را خریداری کنید.

علاوه بر این، کوش آداسی به خاطر داشتن جزایر چشم‌نواز در بین گردشگران خارجی محبوب است. این شهر دارای جزایر متعددی است که می‌توانید به هر یک از آن‌ها سفر کنید. داشتن رستوران‌های عالی با بهترین غذاهای سنتی ترکیه و غذاهای بین‌المللی از دیگر از دلایل پیشنهاد برای سفر به این شهر است.

موقعیت استراتژیک کوش آداسی به نحوی است که می‌توانید به راحتی به سایر شهرهای آن دسترسی داشته باشید. افسس یکی از مکان‌های تاریخی در این شهر است که می‌توانید توقف کوتاهی در این قسمت داشته باشید و با تاریخ کهن ترکیه آشنا شوید.

چگونه به کوش آداسی برویم؟

برای رفتن به این شهر بهتر است ابتدا به استانبول یا ازمیر بروید و سپس به اینجا سفر کنید. به طور کلی دو فرودگاه بین‌المللی وجود دارد که هر دو به کوش آداسی نزدیک هستند. این شهر به طور اختصاصی فرودگاه ندارید و باید از طریق ازمیر و یا بدروم به آنجا سفر کنید. اگر با تور کوش آداسی نوروز 1402 به یکی از شهرهای ترکیه سفر کرده‌اید، قطعا از قبل برای شما برنامه بازدید از سایر شهرها نیز تدارک دیده شده است. اما اگر با دوستان یا همراه با خانواده به ترکیه رفته‌اید، می‌توانید از طریق فرودگاه بدروم که در 120 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد و یا از طریق فرودگاه ازمیر در 66 کیلومتری این شهر، به آنجا سفر کنید.

فرودگاه ازمیر شاتل اتوبوسی هم دارد که به راحتی می‌توانید به مقصد خود در مرکز شهر کوش آداسی بروید. همچنین بعد از پیاده شدن از هواپیما می‌توانید به با قطار به شهر سلجوک بروید و از آنجا سوار اتوبوس دیگری به سمت کوش آداسی بروید. اتوبوس یکی از ارزان‌ترین روش‌های مسافرت در نقاط مختلف ترکیه است. بعد از فرودگاه می‌توانید برای کمتر شدن هزینه‌های سفر خود از اتوبوس استفاده کنید.

مارماریس هم از دیگر شهرهایی است که به کوش آداسی دسترسی دارد و از طریق ایستگاه اتوبوس فرز می‌توانید به این شهر بروید.

سواحل کوش آداسی

آب و هوای کوش آداسی

قطعا برای رفتن به هر شهری، توجه به آب و هوای آن اهمیت زیادی دارد. شاید در اواسط بهار یا در مهر و آبان مشکلی از بابت آب و هوا نداشته باشید، اما فراموش نکنید در این شهر روزهای بسیار سرد و گرم نیز وجود دارد. به طور کلی کوش آداسی دارای آب و هوای مدیترانه‌ای و متعدل و مرطوب است. سواحل تمیز با آب و هوای مطبوع بیشتر از اواخر اسفند ماه خود را به گردشگران نشان می‌دهد.

بهترین فصل برای رفتن به تور کوش آداسی اردیبهشت تا اواخر خرداد و از ماه شهریور تا اواخر آبان است. آفتاب در این روزهای سال آنقدر گرم نیست که دچار آفتاب سوختگی شوید. از سوی دیگر شب‌های ملایم و گرم آن شرایط خوبی را برای قدم زدن در کنار سواحل فراهم می‌کند. در طی روز هم می‌توانید روی صندلی و زیر چترها بنشینید و از تماشای منظره دریای فیروزه‌ای و سواحل شنی لذت ببرید.

اگر فکر می‌کنید تاکنون سواحل بسیار جذابی را دیده‌اید، احتمالا به کوش آداسی سفر نکرده‌اید. اینجا با سواحل تمیز و تماشایی خود حتما شما را غافل‌گیر می‌کند.

از جمله سواحل این شهر می‌توان به Uzun Plaj ،Pygela ،Long Beach و Secret Beach اشاره کنیم. همچنین ساحل سیلور سندز، ساحل گرین و ساحل بانوان از دیگر مکان‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. در فصل گرم تابستان این سواحل شلوغ است و باید به خلوت‌ترین آن‌ها سفر کنید. شبه جزیره دیلک از دیگر مناطق گردشگری در کوش آداسی است که تقریبا خلوت و آرام است.

رستوران های ساحلی کوش آداسی در سواحل دریای اژه

مکان‌های گردشگری در کوش آداسی

حالا که متوجه شدید کوش‌آداسی در کجای ترکیه قرار دارد و چطور می‌توانید به این شهر سفر کنید، خوب است با جاذبه‌های توریستی این شهر نیز آشنا شوید:

خانه مریم مقدس

یکی از بهترین مکان‌های تاریخی در این شهر، خانه مریم مقدس است که در مورد تاریخ ساخت آن هیچ اطلاعاتی در دست نیست. اما طبق گفته بسیاری از مردم ترکیه، این خانه محل زندگی مریم مقدس در سال‌های آخر عمرش بوده است. در نزدیکی این خانه، یک کلیسا به نام «سنت ماری» نیز قرار دارد که هر سال گردشگران زیادی برای بازدید از آن به این منطقه سفر می‌کنند.

جزیره کبوتر در کوش آداسی

این جزیره در 71 کیلومتری شهر کوش آداسی قرار دارد و به دلیل اینکه شباهت زیادی به سر کبوتر دارد، به همین اسم آن را نامگذاری کرده‌اند. چیزی که مردم شهر را به سمت جزیره کبوتر می‌کشاند، داشتن غروب‌های زیبا و باورنکردنی آفتاب است. پس حتما زمان بازدید از این جزیره دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید تا از آن دیدن کنید.

اگر می‌خواهید از استرس و شلوغی‌های شهر دور شوید، می‌توانید در امتداد دریا و سواحل این جزیره کوچک پیاده‌روی کنید. مطمئنا با رفتن به جزیره کبوتر یک روز به یادماندنی را سفر خاطره‌انگیز خود به ترکیه ثبت خواهید کرد. در مرکز شهر کوش آداسی اتوبوس‌هایی وجود دارد که هر 5 دقیقه یکبار به سمت این جزیره حرکت می‌کنند.

ساحل بانوان (کادینلار دنیزی)

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی در شهر کوش آداسی، ساحل Kadinlar Denizi یا ساحل بانوان است که فقط برای بانوان ساخته شده است. در اینجا می‌توانید هر ورزش آبی که بخواهید انجام دهید. ساحل بانوان در بین مردم محلی کوش آداسی و در بین گردشگران محبوبیت بسیار زیادی دارد و گاهی جمعیت بسیار زیادی را میزبانی می‌کند.

در سواحل آن درختان نخل سر به فلک کشیده، فروشگاه‌های لوکس، کافه‌ها، بارها و رستوران‌های زیادی وجود دارد که قطعا از تماشای آن‌ها سیر نمی‌شوید. چتر و صندلی برای اجاره هم وجود دارد که می‌توانید به تماشای ساحل و آفتاب‌گرفتن مشغول شوید.

شهر باستانی افسس

یکی دیگر از مناطق توریستی کوش آداسی که باید زمان سفر خود با آژانس هواپیمایی یا در سفر با خانواده از آن دیدن کنید، شهر تاریخی افسس است. در این ناحیه نقاطی از جمله تئاتر اودئون، معبد هادریان و کتابخانه سلسوس وجود دارد که می‌توانید ساعات زیادی را به گشت و گذار در آن بپردازید. همچنین در این شهر قدیمی عمارت‌هایی وجود دارد که در گذشته ثروتمندان شهر در آنجا ساکن بودند.

برای رفتن به شهر افسس می‌توانید با کشتی‌های کروز سفر و یک تور خصوصی یک روزه را تجربه کنید.

شهر باستانی افسوس از جاذبه های تاریخی نزدیک کوش آداسی

ویرانه‌های شهر پرین

یکی دیگر از نقاط دیدنی در این شهر، ویرانه‌هایی از شهر هلنیستی پرین است که در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد. اگر عاشق تاریخ هستید و می‌خواهید در مورد ترکیه اطلاعات زیادی را کسب کنید، می‌توانید به پرین بروید. اینجا در قرن دوم میلادی تخریب و به حال خود رها شد. با این حال آثار به جامانده از تاریخ ترکیه باستان در آن باقی مانده است.

معبد آتنا از جمله قسمت های بازمانده از ویرانه‌های شهر پرین است. برای رفتن به این قسمت می‌توانید با تاکسی دالموس بروید.

شهر باستانی دیدیما

دیدیما یک شهر باستانی است که در نزدیکی شهر میلتوس قرار دارد. در این شهر معبد آپولو با برج‌های باستان به خوبی محافظت شده است و می‌توانید از آن دیدن کنید. بسیاری از بازدیدکنندگان علاقه زیادی به بازدید از معابد و کلیساهای شهر کوش آداسی دارند. شما می‌توانید در شهر باستانی دیدیما قدم بزنید و با آداب و رسوم مردم مذهبی این شهر آشنا شوید.

شهر میلتوس

همانند شهر قدیمی پرین، در قسمت دیگری از کوش آداسی یک شهر ساحلی به نام میلتوس قرار دارد که از باقیمانده‌های دوره هلنیستی است. در این شهر قدیمی نیز ویرانه‌هایی از تمدن هزار ساله مردم ترک به چشم می‌خورد. تئاتر یونانی با 15 هزار صندلی که توسط رومیان بازسازی شده بود، یکی از جاذبه‌های گردشگری میلتوس است. در اینجا فیلسوفان و دانشمندان زیادی از جمله هکاتایوس، تالس و آناکسیماندر زندگی کرده‌اند.

از جمله نقاط توریستی در شهر میلتوس می‌توان به دیوارهای قلعه بیزانسی، معبد آپولو، حمام های فاستینا و کاروانسرای سلجوقی اشاره کرد.

بازدید از روستای کرازلی

در اطراف شهر کوش آداسی یک روستای خوش آب و هوا با مزارع چشم‌نواز و باغ‌های پهناور انگور و میوه قرار دارد. این روستای زیبا با خانه‌های سفید و کوچه‌های تمیز و مرتبه پر شده است. همچنین در روستای کرازلی یک رستوران و کافه نیز وجود دارد تا از گردشگران و مسافران پذیرایی کند.

شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی است. بنابراین نه تنها می‌توانید از دیدن مناظر زیبای آن لذت ببرید، بلکه حتی می‌توانید محصولات محلی و بومی مردم این روستا را نیز خریداری کنید که در بازار کشاورز آن عرضه می‌شود.

فضای داخلی شهر کوش آداسی

پارک ملی دیلک

شبه جزیره دیلک یکی دیگر از مناطق فوق‌العاده زیبای کوش آداسی است که بین کوه‌ها و خط ساحلی قرار گرفته است. این جزیره با شهر کوش آداسی 26 کیلومتر فاصله دارد و 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد تا به آنجا بروید. از جمله دلایل توصیه ما برای بازدید از این شبه جزیره، دیدن حیات وحش، پرندگان و آهوان در پارک است. این پارک به صورت یک شبه جزیره است که می‌توانید در زمان غروب از دیدن سواحل زیبا، آب‌های کریستالی و سایر جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

حرف آخر

اگر اهل سفر کردن به کشورهای خارجی هستید و ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اید، کوش آداسی را فراموش نکنید. همانطور که در این مطلب اشاره کردیم این شهر با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، هتل‌های اقامتگاه‌های لوکس، رستوران‌های مدرن و سواحل زیبا می‌توانید در ایام تعطیلات نوروز یا در فصل تابستان میزبان شما باشد. شما می توانید از طریق آژانس هواپیمایی آریاک سفر، پکیج های تور متنوع در مقاصد مختلف را رزرو کنید.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk