https://gateway.aryaktravel.com/api/

دریاچه بایکال هفتمین دریاچه وسیع جهان

گردشگری الهه ارباب جعفری 02 بهمن ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

دریاچه بایکال، یک دریاچه‌ی شگفت‌انگیز

تا روسیه که سفر می‌کنید یادتان باشد که به دریاچه بایکال هم سری بزنید و از زیبایی و تنوع جانوری این مکان طبیعی لذت ببرید، البته اگر از قبل این دریاچه حیرت انگیز را بشناسید و از داستان‌ها و افسانه‌هایی که درباره این دریاچه وسیع وجود دارد مطلع باشید این بازدید جذاب‌تر و شگفت انگیزتر هم می‌شود. در این قسمت از مجله گردشگری آریاک سفر با ما همراه شوید تا عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین دریاچه جهان را بهتر بشناسید و بدانید که در سفر به روسیه از کدام نواحی این دریاچه می‌توانید بازدید کنید. 

دریاچه بایکالدریاچه بایکال

درباره دریاچه

همانطور که بالاتر اشاره کردیم دریاچه بایکال جایگاه قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه جهان را به خود اختصاص داده است. قدمت دریاچه بایکال به حدود ۳۰ میلیون سال پیش می‌رسد و گونه‌های مختلف جانوری از گذشته تا کنون در این دریاچه سکونت دارند. دریاچه بایکال تا کنون جنگ‌های جهانی و اقوام مختلفی را دیده است و در سفر به این منطقه آثار مختلفی از ساکنین این منطقه را می‌توانید مشاهده کنید. از سمت دیگر این دریاچه خانه‌ی امنی برای تنوع گونه جانوری است.جالب است بدانید در دریاچه‌ی بایکال بالغ بر ۲۰۰۰ گونه جانوری زندگی می‌کنند که حدود ۸۰ درصد این جانوران در سایر نقاط زمین یافت نمی‌شوند. 

دریاچه بایکالدریاچه بایکال در زمستان

دریاچه بایکال در زمستان

دریاچه بایکال به عنوان یک دریاچه زیبا و دیدنی علاوه بر جایگاهی که در اکوسیستم منطقه دارد از نظر گردشگری هم حائز اهمیت است. بسته به این که در چه فصلی به روسیه سفر می‌کنید این دریاچه جذابه‌های مختلفی برای ارائه دارد. اگر عاشق سورتمه سواری، اسکی روی یخ یا راه رفتن روی یخ‌های شیشه‌ای هستید، زمستان بهترین فرصت برای شماست تا از این دریاچه بازدید کنید. اگر هم از طرفداران ماجراجویی هستید و از اسکی روی بر لذت می‌برید کوهستان‌های اطراف این دریاچه فرصت خوبی برای خاطره سازی را ایجاد می‌کنند. 

دریاچه بایکال دیدنی‌های دریاچه بایکال

دریاچه بایکال در بهار و تابستان

در صورتی که در فصل گرم‌تر به روسیه می‌روید و قصد بازدید از دریاچه بایکال را دارید، می‌توانید با قایق‌های باله دار قایق سواری کنید و در قسمت‌های کم عمق و امن این دریاچه تنی به آب بزنید. در گرمترین حالت دمای اطراف این دریاچه به ۱۸ درجه می‌رسد و فرصت خوبی را برای یک پیک نیک متفاوت و جذاب ایجاد می‌کند. 

دریاچه بایکالبایکال در تابستان

داستان‌هایی درباره بایکال

جالب است بدانید که افسانه‌های زیادی درباره این دریاچه روایت می‌شود به عنوان مثال برخی از بومیان بر این باورند که در گرمترین قسمت این دریاچه هیولایی بدچهره و عظیم قرار دارد و افراد مختلفی ادعا کرده اند که این هیولا را به چشم دیده اند و بسیاری ماهیگیرانی که برای صید ماهی به این منطقه رفته‌اند به وسیله این هیولا شکار شده اند. یکی دیگر از داستان های جالبی که درباره دریاچه بایکال روایت می‌شود درباره ۸۰ تن طلای سلطنتی است! گفته می‌شود که در انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ روسیه خانواده سلطنتی طلاهای خود را از دربار دور کرده اند و ۱۸۰ تن طلا را با قطار به سمت سیبری میفرستادند و با یک سانحه، این طلاها به اعماق آب فرو می‌روند. تا کنون زیردریایی های زیادی برای کشف این طلاها در اعماق دریاچه بایکال به جستجو پرداخته‌اند و با وجود نشانه هایی از این طلاها همچنان به این گنج دسترسی پیدا نکرده اند.

دریاچه بایکال

دریاچه یخ زده بایکال

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk