https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری آریاک سفر 09 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هزینه های سفر به آنتالیا بسته به بلیط هواپیما، هتلی که رزرو می کنید و فصلی که برای سفر انتخاب می کند می تواند متغیر باشد.

آنتالیا کجا بریم؟ آنتالیا بزرگترین شهر در امتداد سواحل مدیترانه است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و دوست دارید از جزییات هزینه سفر به ترکیه مطلع شوید، می توانید با ما همراه باشید تا از تمامی این نکات آگاهی کامل پیدا کنید.

دلایل زیادی برای بازدید از آنتالیا وجود دارد. این شهر با بناهای تاریخی، آسپندوس و شهر قدیمی، تفریحات آبی و سواحل زیبا و درخشان آنتالیا از بهترین مکان‌ها برای بازدید هستند.

نمایی از از شهر ساحلی آنتالیا

نمایی از از شهر ساحلی آنتالیا

هزینه های قبل از سفر به آنتالیا

ایرانیانی که قصد سفر به شهر زیبا آنتالیا را دارند نیازی به اخذ ویزا ندارند. اما باید پیش از سفر خود به آنتالیا پاسپورت شما حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

برای صدور پاسپورت خود می بایست هزینه هایی را پرداخت کنید. هزینه 1000 تومان بابت شناسه، بابت عوارض شهرداری هزینه 3,750 تومان و هزینه 100 هزار تومان برای تعرفه صدور گذرنامه، هزینه 36,980 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست باید پرداخت کنید. برای تمدید پاسپورت خود نیز حدودا ، 120 هزار تومان می بایست پرداخت کنید.

هزینه ی تور آنتالیا

هزینه های تور مسافرتی به شهر زیبای آنتالیا بسته به نوع کلاس پروازی و هتل محل اقامت، خدمات تور می تواند متغییر باشد. در صورت کلی می توان گفت هزینه ی تور آنتالیا به صورت میانگین بین 7 تا 15 میلیون تومان است.

برای اینکه از هزینه های سفر خود بکاهید تور لحظه آخری آنتالیا را برای سفر های خود تهیه کنید، زیرا این تورها با نرخ بسیار پایین تری ارائه می شوند و اینگونه شما می توانید از هزینه های خود بکاهید.

هزینه مکالمه در آنتالیا

اگر بخواهید در آنتالیا با اقوام و دوستان خود در تماس باشید، بهتر است سیم کارت های اعتباری کشور ترکیه را تهیه کنید و آن را به مقدار نیاز خود شارژ کنید.
سیم کارت های معروف ترکیه با نام های ترکسل (turkcell)، وودافون (vodafon) و آوِا (avea) به مشتریان خود در ترکیه خدمات رسانی می کنند.
هزینه های تماس در کشور ترکیه به مراتب بالاتر از ایران می باشد برای مثال در هر دقیقه مکالمه با سیم کارت های ترکی حدود 0.63 لیر ترکیه معادل 1,000 تومان می بایست هزینه پرداخت کنید.
روش دیگری نیز برای برقراری ارتباط در ترکیه وجود دارد، شما می توانید از سیستم بین المللی رومینگ استفاده کنید. لازم به ذکر است هزینه های رومینگ در مقایسه با تهیه سیم کارت بالاتر می باشد، پس از لحاظ اقتصادی تهیه سیم کارت به صرفه تر خواهد بود.

هزینه هتل و اقامت در آنتالیا

آنتالیا به خاطر هتل های مجلل و مدرنی که دارد بسیار معروف است. قیمت تور آنتالیا هتل 5 ستاره uall بسته به کیفیت هتل، خدماتی که ارائه می دهد می تواند متفاوت باشد، بنابراین انتخاب هتل در آنتالیا بسته به بودجه شما است.
به طور میانگین هزینه ای که می توان برای یک شب اقامت در هتل های ارزان قیمت آنتالیا در نظر گرفت شبی بین 100 تا 600 لیر ترکیه متغیر است. اما هزینه هتل ها در تور آنتالیا نوروز به دلیل های سیزن (High Season) بودن بیشتر است.

بسیاری از هتل های آنتالیا از صبح تا شب و یا 24 ساعت شبانه روز به مهمانان خدمات پذیرایی ارائه می دهند. بنابراین شما هر موقع از شبانه روز می توانید به نوشیدنی و غذاهای خوشمزه و متنوع ترکی و شیرینی ها دسترسی داشته باشید. 

هزینه خورد و خوراک در آنتالیا

اگر تمایلی ندارید در هتل های آنتالیا غذا میل کنید و یا برای تنوع می خواهید به رستوران های آنتالیا بروید. آنتالیای ترکیه به خاطر رستوران های خوب و غذاهای متنوعی که دارد بسیار مشهور است.
در رستوران های آنتالیا می توانید انواع غذاهای ترکی سنتی و غذاهای دریایی را تست کنید. هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان در ترکیه حدود 25 تا 50 لیر است. 
هزینه ی غذا در رستوران های متوسط  بین 50 تا 150 لیر می باشد، هزینه غذا برای دو نفر در رستوران معمولی آنتالیا حدود 150 تا 300 لیر است.
 قیمت غذا در رستوران های لوکس بین 200 تا 500 لیر می باشد. همچنین هزینه ی یک غذای فست فود مانند در مک دونالد بین 70 تا 150 لیر می باشد.
امتحان کردن غذاها و دسرهای ترکی می تواند تجربه ای لذت بخش باشد، آنتالیا هم همانند شهر استانبول دارای رستوران ها و کافه های متنوع و فراوانی است.

هزینه ی برخی از اقلام خوراکی

قیمت نان 500 گرمی : 5.17 لیر 
قیمت شیر لیتری : 10.87 لیر 
قیمت برنج سفید کیلویی : 13.06 لیر 
قیمت فیله مرغ کیلویی : 45.95 لیر 
قیمت تخم مرغ 12 عددی : حدود 16.79 لیر 
قیمت یک بطری آب 1.5 لیتری : حدود 2.95 لیر 
قیمت گوجه فرنگی کیلویی : حدود 9.09 لیر 
قیمت پیاز کیلویی : حدود 4.27 لیر 
قیمت سیب زمینی کیلویی : حدود 4.44 لیر 
قیمت سیب کیلویی : حدود 7.47 لیر 
قیمت موز کیلویی : حدود 15.6 لیر 
قیمت پرتقال کیلویی : حدود 8.13 لیر 


نمایی از از شهر ساحلی آنتالیا

رستوران های ارزان در آنتالیا

ارزان ترین رستوران های آنتالیا

برای اینکه بتوانید یک غذای خوشمزه و ارزان قیمت را در آنتالیا امتحان کنید، ما به شما چند مورد از رستوران های با کیفیت و ارزان آنتالیا را پیشنهاد می کنیم.

رستوران مایدانوز کوفته

یکی از رستوران های خوب این شهر بشمار می رود. اگر به دنبال یک کباب خوشمزه ی ترکی با قیمت مناسب هستید، می توانید آن را در رستوران مایدانوز کوفته میل کنید.
منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ترکی و کباب‌ های معروف ترکی است. غذا را می توانید هم به صورت بیرون بر و هم داخل رستوران میل کنید.

رستوران پاناروما 

این رستوران یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین رستوران های آنتالیا است. تنوع غذا و چشم انداز این رستوران رضایت مشتریان خود را جلب کرده است. این رستوران با کیفیت غذایی که دارد، یکی از ارزان ترین رستوران ها در آنتالیا نیز محسوب می شود.

رستوران فسیلتی 

این رستوران دارای طراحی بسیار زیبا و مدرن و منوی غذایی متنوع است. کیفیت غذاهای این رستوران در برابر هزینه های آن بسیار مقرون به صرفه می باشد و شما می توانید در این رستوران تجربه ای خوب از غذاهای لذیذ بدست آورید.

هزینه حمل و نقل در آنتالیا

یکی از راه های کاهش هزینه های سفر به آنتالیا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. خوشبختانه این شهر سیستم حمل و نقل بسیار خوبی دارد.
یکی از مقرون به صرفه ترین راه های رفت و آمد در شهر استفاده از اتوبوس های عمومی است. برای استفاده از اتوبوس باید آنتالیا کارت الکترونیکی تهیه کنید، که قیمت آن 20 لیر می باشد و آن را بسته به نیاز خود شارژ کنید.
هزینه هر سفر  با اتوبوس بین 3 تا 5 لیر است. یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی مترو و تراموا است. هزینه ی بلیط مترو تراموا حدود 5 لیر است. 
مسیر های اتوبوس و تراموا اکثر جاذبه های گردشگری را پوشش می دهند، و یکی از گزینه های مقرون به صرفه برای گشت و گذار در شهر ساحلی آنتالیا است.
تاکسی نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل در آنتالیا است، که رفت آمد با آن بسیار آسان می باشد. هزینه ورودی تاکسی ها 11 لیر است و به ازای هر کیلومتر سه لیر اضافه می شود. می توان گفت میانگین هزینه برای رفت و آمد با تاکسی در آنتالیا باید مبلغی بین 50 تا 150 لیر هزینه کنید.
اگر بخواهید تاکسی دربست اختیار کنید نیز باید مبلغ 200 تا 300 لیر بپردازید. اگر بخواهید با ماشین شخصی و یا اجاره ای در سطح شهر تردد کنید، هزینه بنزین در ترکیه نیز به ازای هر لیتر 1 دلار می شود.

هزینه های تفریح و جاذبه های توریستی در آنتالیا

آنتالیا همانطور که در بالا نیز ارائه کردیم یکی از زیبا ترین شهر های ساحلی در آنتالیا است و دارای جاذبه های توریستی متنوعی است.
این شهر مملو از جاذبه های تاریخی، سواحل زیبا و تفریحات آبی بسیار زیادی است. در زیر به چند مورد از هزینه های تفریح و جاذبه های موجود در این شهر پرداخته ایم:

هزینه ی تفریح آفرود در آنتالیا برای خر نفر حدودا از 218.75 لیر شروع می شود.
هزینه ی تفریح رافتینگ آنتالیا برای هر نفر حدودا از 227.79 لیر شروع می شود.
هزینه ی تفریح غواصی در آنتالیا برای هر نفر حدودا از 328.57 لیر می باشد.
هزینه ی تفریح کشتی سواری در آنتالیا برای هر نفر حدودا از 607.01 لیر شروع می شود.
هزینه ی ورودی پارک آبی آکوالند و دلفین لند در آنتالیا حدود 393.84 لیر است.
هزینه ی ورودی پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی در آنتالیا حدود 80 لیر است.
هزینه ی ورودی پیست اسکی ساکلیکنت در آنتالیا حدود 58.55 لیر است.
هزینه ی ورودی موزه باستان شناسی آنتالیا حدود 19.46 است.


شهر آنتالیا در شب

شهر آنتالیا در شب

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

آنتالیا دارای آب و هوایی کدیترانه ای است. این شهر در فصل تابستان در ماه های خرداد تا مرداد دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. 
آب دریا و رودخانه ها برای شنا بسیار مناسب است. در این فصل از سال می توانید علاوه بر شنا به تفریحات ساحلی و آبی نیز بپردازید و بر روی سواحل گرم و نرم شنی آنتالیا دراز بکشید.
در فصل پاییز و زمستان این شهر کمی خنک و بارندگی زیاد است. در این فصل از سال نمی توان به راحتی به ساحل رفت و به دلیل سردی آب نمی توان در آن شنا کرد.
اما می توانید به جاذبه های توریستی سر بسته بروید و به شب گردی در آنتالیا بپردازید. در رستوران ها، کافه ها و بارها خود را سرگرم کنید. با فرا رسیدن بهار، مردم محلی مشتاق بیرون رفتن از داخل خانه از ماه های سرد بارانی زمستان هستند.

یکی از جذاب ترین کارهایی که می توانید در فصل پاییز انجام دهید خرید از مراکز خرید آنتالیا با تخفیف های ویژه ی فصلی است که می گذارند.
گل ها شکوفه می دهند، هوا هنوز خنک است اما با نزدیک شدن به ماه های تابستان شروع به گرم شدن می کند. دریا و رودخانه های محلی هنوز کاملا سرد هستند. اما می توانید به خرید و گشت و گذار بپردازید. شما می توانید از طریق آژانس مسافرتی آریاک سفر پکیج های تور را با قیمت مناسبی تهیه کنید.

سوالات متداول درباره هزینه های سفر به آنتالیا

هزینه های سفر به آنتالیا در چه فصلی کمتر است؟

سفر در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا و تقضای پایین سفر ارزان تر از ماه های دیگر سال است.

ارزان ترین وسیله حمل و نقل در آنتالیا کدام است؟

هزینه سفر با اتوبوس بین 3 تا 5 لیر است، و یکی از روش های ارزان قیمت در آنتالیا است.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk