https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری آریاک سفر 09 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هزینه های سفر به استانبول بسته به نوع سفر، هزینه های رزرو هتل، هزینه های بازدید از جاذبه های دیدنی استانبول متغیر است.

در استانبول چه کنیم؟ استانبول بزرگترین شهر ترکیه و یک مقصد اروپایی محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است. استانبول همچنین در مقایسه با سایر شهرهای اصلی اروپایی مقصد ارزانی است. 
استانبول یکی از شهر های قدیمی جهان است، که قدمت آن به هزاران سال می رسد و به همین دلیل مکان های تاریخی زیادی برای بازدید وجود دارد. 
استانبول با مجموعه‌ای از مساجد و کاشی‌کاری‌ های رنگارنگ و معماری چشمگیر آن بسیار زیباست. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، باید بدانید که اینجا چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. 
استانبول شهری است که فرهنگ و تاریخ خود را به خوبی می پوشاند و آنها را به شهری هیجان انگیز تبدیل می کند که چیزهای زیادی برای ارائه به مسافران از سراسر جهان دارد. 
استانبول که در دوران نوسنگی تأسیس شد، امروزه به شهری مدرن با بناهای تاریخی بیزانسی و بازارهای باستانی تبدیل شده است.
در مقایسه با قیمت بسیاری از شهرهای بزرگ جهان و اروپا، استانبول خیلی گران نیست. استانبول در نظرسنجی هزینه زندگی و سفر در سال 2021 در بین 206 شهر جهان در رتبه 173 قرار گرفت.
در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با تمامی هزینه های سفر به استانبول آشنا کنیم و راهنمای سفر به استانبول شما باشیم تا بتوانید راحت تر برنامه ریزی کنید.


نمایی از شهر استانبول

نمایی از شهر استانبول

هزینه‌ های قبل از سفر به استانبول

قبل از اینکه بتوانید به استانبول سفر کنید، باید هزینه هایی را بابت صدور گواهینامه، عوارض خروج و ... پرداخت کنید. توجه داشته باشید که این هزینه در هر سال تغییر خواهد کرد.
برای رفتن به استانبول ترکیه نیازی به اخذ ویزا نیست، تنها باید گذرنامه ی شما حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد در غیر این صورت باید برای صدور و یا تمدید گذرنامه قبل از سفر به ترکیه اقدام کنید.
هزینه صدور گذرنامه  125 هزار تومان، هزینه عوارض شهرداری 62.500 تومان و هزینه ی خدمات گذرنامه نیز 73.152 هزار تومان می باشد
همچنین هزینه های دیگری نیز بایت بابت هزینه ی عکاسی برای پاسپورت و احراض هویت پرداهت کنید که مبلغ آن 43.000 تومان می شود.
یکی دیگر از هزینه هایی که باید قبل از سفر به ترکیه انجام دهید، پرداخت عوارض خروج است. این مبلغ را هر فردی که قصد خروج از کشور را دارد می بایست پرداخت کند.
اگر برای اولین بار در سال قصد خروج از کشور را دارید باید مبلغ ۴۰۰ هزار تومان، برای سفر دوم خود باید مبلغ عوارض خروج از کشور را 50 درصد بیش تر و برای سوم نیز باید مبلغ800 هزار تومان را بابت عوارض خروج پرداخت کنید. هزینه ی عوارض خروج را می توان از طریق سامانه‌ های الکترونیکی انجام داد.

هزینه و روش های سفر به استانبول 

برای رفتن به استانبول راه های متفاوتی وجود دارد، که می توانید بر روی بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اید تاثیر گذار باشد.

هزینه هوایی به استانبول

یکی از راحت ترین و گران ترین روش های سفر به استانبول از تهران سفر با هواپیما است، شما می توانید برای کاهش هزینه سفر با هواپیما به استانبول ابتدا با اتوبوس از تهران به تبریز سفر کنید و از تبریز بلیط مستقیم به استانبول را تهیه کنید تا از هزینه های شما کاسته شود.
بلیط های چارتری ارزان تر از بلیط های سیستمی هستند، بنابراین بهتر است بلیط های چارتری را برای رفتن به استانبول انتخاب کنید.

هزینه ی سفر با خودرو شخصی به استانبول

احتمالا پیش خود تصور می کنید قیمت سفر به استانبول با خودروی شخصی به استانبول کم تر از سایر گزینه ها است، اما اگر با جزئیات بیش تر توجه کنید متوجه خواهید شد هزینه های بنزین، هزینه عوارض خروج در مرز ، پلاک کردن ماشین می تواند تاثیر زیادی در هزینه های شما داشته باشد.
سفر به ترکیه از ایران با خودروی شخصی از طریق مرز بازرگان بین ایران و ترکیه امکان پذیر است، اما باید هزینه های بنزین در ترکیه که هر لیتر بین 7 تا 8 لیر می باشد را در نظر داشته باشید.
اگر تعداد افرادی که می خواهند با خودروی شخصی به ترکیه سفر کنند زیاد باشد، این هزینه ها سر شکن خواهد در غیر این صورت گزینه های دیگر ارزان تر خواهد بود.

سفر زمینی به استانبول

یکی دیگر از گزینه های سفر به استانبول سفر زمینی با استفاده از اتوبوس می باشد. شما می توانید از طریق اتوبس های وی آی پی به راحتی از مرز ایران به ترکیه سفر کنید. سفر زمینی با اتوبوس درست است، هزینه های سفر شما را به شدت کاهش می دهد اما سفر شما را نیز طولانی می کند.


ررزو هتل در استانبول

ررزو هتل در استانبول

رزرو هتل در استانبول

استانبول یکی از شهر های توریستی بزرگ در ترکیه است، که هر ساله میزبان هزاران گردشگر در جهان است. تعداد هتل هایی که در استانبول قرار دارند بسیار زیاد می باشد.
انتخاب یک هتل در استانبول کار دشواری است، اما شما اولین چیزی که باید برای رزرو هتل در نظر داشته باشید مقدار بودجه ای است، که برای اقامتگاه خود در نظر گرفته اید.
قیمت هتل در استانبول به لیر بسته به نوع خدماتی که یک هتل ارائه می دهد، می تواند متفاوت باشد. اگر می خواهید هزینه ی کمتری برای هتل بپردازید یا باید از هتل های سطح پایین تر با خدمات کمتری استفاده کنید و یا در فصل های کم مسافر به استانبول سفر کنید.
استانبول در فصل زمستان به دلیل آب و هوای سرد، مسافر های کمتری نیز دارد، بنابراین در این فصل شما می توانید هتل های ارزان قیمت تر و بلیط های ارزان تری نیز پیدا کنید.

هزینه خورد و خوراک در استانبول

استانبول یکی از شهر های توریستی برای گشت و گذار و شکم گردی است، در این شهر انواع رستوران های محلی و بین المللی، کافه های متنوع وجود دارد.
در رستوران های رنگارنگ استانبول می توانید انواع غذاهای خوش طعم و لذیذ را از جمله غذاهای معروف ترکیه کباب، پیده، لاحماجون، مانتی، بورک، سیمیت و دونر را میل کنید.

هزینه های خورد و خوراک در استانبول بسته به نوع غذا و رستورانی که می روید متفاوت است. به صورت کلی هزینه های غذا در رستوران به شرح زیر است.

هزینه غذا در رستوران ‌های ارزان استانبول برای هر نفر از ۵۰ لیر شروع می ‌شود.
هزینه غذا در رستوران‌ های متوسط استانبول برای هر نفر از ۱۰۰ لیر شروع می‌ شود.
هزینه غذا در رستوران‌ های لوکس استانبول برای هر نفر از ۱۵۰ لیر شروع می‌ شود.
هزینه های فست ‌فود نیز مانند مک ‌دونالد برای هر نفر تقریبا ۳۵ لیر است.

اگر می خواهید مدت زمانی زیادی را در استانبول سپری کنید، حتما باید با هزینه های خورد و خوراک در استانبول بیش تر آشنا شوید در زیر به چند مورد از این هزینه ها اشاره می کنیم.

قیمت یک بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری : ۲ لیر
قیمت یک قرص نان : حدود ۳.۵ لیر
قیمت برنج یک کیلویی : شروع قیمت از ۱۵ لیر
قیمت سینه مرغ یک کیلویی : شروع قیمت از ۴۵ لیر
قیمت تخم‌ مرغ ۶ عددی : ۱۴ لیر
قیمت موز کیلویی : ۹ لیر
قیمت پرتقال کیلویی : ۷ لیر
قیمت سیب کیلویی : ۶.۵ لیر
قیمت خیار کیلویی : ۱۵ لیر
قیمت گوجه‌فرنگی کیلویی : 6 لیر
قیمت هویج کیلویی :  ۷ لیر
قیمت پیاز کیلویی : 3 لیر ترکیه 
قیمت کاهو : 4 لیر ترکیه 

هزینه جاهای دیدنی استانبول 

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، استانبول یکی از شهر های تاریخی ترکیه است. این شهر دارای جاذبه های تارخی فراوان است، که می توانید در طول سفر خود از آن ها دیدن کنید.
برخی از این جاذبه های توریستی هزینه ورودی دارند، که باید پرداخت کنید. هزینه ی ورودی برای بازدید از کاخ توپکاپی برای هر نفر 60 لیر و هزینه ی بازدید از بخش های مختلف آن 40 و 30 لیر ترکیه می باشد.
هزینه ی ورودی مسجد ایاصوفیه برای تمامی افراد رایگان می باشد، زیرا این مسجد یک مکان مقدس برای برگزاری نماز است. هزینه ی ورودی برای یکی دیگر از جاذبه های تاریخی استانبول یعنی کاخ دولمه باغچه برای هر نفر 40 تا 50 لیر در بخش های مختلف کاخ می باشد.
هزینه ی ورودی بازدید از باسیلیکا سیسترن استانبول برای هر نفر ۳۰ لیر، برای بازدید از  آکواریوم سی لایف در استانبول نیز باید مبلغ  130 لیر پرداخت کنید.
هزینه ی ورودی به مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی رایگان می باشد، برج گالاتا ورودی برای هر نفر 100 لیر می باشد.

خرید سوغاتی در استانبول

یکی از جذاب ترین قسمت های سفر به استانبول خرید در استانبول است، که از قدیم تا به امروز بسیار معروف بوده است. این شهر دارای مراکز خرید بسیار متنوع و زیاد است.
مراکز خرید استانبول ارائه دهنده ی انواع برندهای مطرح روز دنیا شامل پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی و ... است.

متوسط هزینه خرید برای برخی از اقلام مصرفی در استانبول به صورت زیر می باشد:

قیمت یک جفت کفش با برند معمولی : شروع قیمت از ۲۰۰ لیر
قیمت شلوار جین با برند معتبر : شروع قیمت از ۸۰ لیر
قیمت تی‌ شرت مردانه با برند معتبر : شروع قیمت از ۴۰ لیر
قیمت پیراهن زنانه با برند معتبر : شروع قیمت از ۷۰ لیر


جاذبه های استانبول

جاذبه های استانبول

هزینه حمل ‌و نقل درون شهری استانبول

برای اینکه در استانبول گشت و گذار کنید، می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو، قطارهای شهری، تراموا، کشتی، تاکسی دریایی استفاده کنید. 
برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول شما نیاز به استانبول کارت دارید، استانبول کارت، کارتی الکترونیکی است که می توانید آن را به مقدار نیاز خود شارژ کنید.
این کارت ها را می توانید از ایستگاه های فروش استانبول کارت نزدیک اتوبوسرانی ها با مبلغ 13 لیر خریداری کنید و سپس آن را با استفاده از دستگاه های شارژ استانبول کارت به مقدار نیاز خود شارژ کنید.
افراد بالای 50 سال و کودکان زیر 6 سال نیازی به اخذ این کارت ندارند، علاوه بر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول شما می توانید از تاکسی نیز برای رفت و آمد در شهر استفاده کنید.
شما می توانید از طریق اینترنت و به صورت آنلاین نیز اوبر تهیه کنید. تاکسی یکی از گران ترین روش های حمل و نقل در استانبول است، که هزینه ی سفر شما از طریق تاکسی متر  محاسبه می شود.
هزینه سوار شدن تاکسی های معمولی حدود 6 لیر و هزینه هر کیلومتر اضافه تر 4 لیر می باشد. هزینه های استفاده از اوبر معمولا 20 درصد کمتر می باشد.

سخن آخر

استانبول بزرگترین شهر ترکیه و یک شهر توریستی و گردشگری است، که هر ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند. این شهر یکی از شهر های تاریخی در جهان با قدمت چند هزار ساله است.
استانبول با مجموعه ‌ای از مساجد و کاشی‌کاری‌ های رنگارنگ و معماری چشمگیر، جاذبه های توریستی، مراکز خرید متنوع، رستوران ها و کافه های مختلف بسیار جذاب و دیدنی است.
ما در این مقاله به بررسی هزینه های سفر در استانبول از لحاظ نوع سفر، رزرو هتل، هزینه های خورد و خوراک، هزینه های بازدید از جاذبه های گردگری این شهر دوست داشتنی پرداخته ایم.

سوالات متداول درباره هزینه های سفر به استانبول

هزینه تاکسی در استانبول چقدر است؟

برای گشت و گذار در شهر استانبول با تاکسی هزینه بر اساس تاکسی متر از 6 لیر شروع می شود و با هر کیلومتر اضافه تر باید مبلغ 4 لیر پرداخت کنید.

قیمت آب معدنی در استانبول چقدر می باشد؟

قیمت یک آب معدنی 1.5 لیتری در استانبول 2 لیر ترکیه می باشد.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk