https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری آریاک سفر 14 شهریور ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در این مطلب هیجان‌انگیزترین تفریحات استانبول را بررسی کردیم. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

 استانبول شهری پر از زندگی، رنگ، بو و هیجان است و تفریحات بی‌نظیری برای بازدیدکنندگان دارد. استانبول جزو آن دسته از شهرهایی محسوب می‌شود که به شما امکان تجربه‌‌ انواع تفریحات جذاب و خاطره‌انگیز را می‌دهد. در ادامه به معرفی 18 تفریح از مهیج‌ترین تفریحات استانبول می‌پردازیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

1. پارک مینیاتورک

پارک مینیاتورک استانبول در واقع همان شهر استانبول در مقیاسی کوچک‌تر محسوب می‌شود. این پارک نمونه‌های کوچکی از ماکت‌های مربوط به جاذبه‌های ترکیه را در خودش جای داده است. مینیاتورک در میان تفریحات استانبول بیش از همه مناسب افرادی است که تور استانبول را می‌خرند اما فرصت کافی برای بازدید از سراسر شهر استانبول را ندارند.

بهترین ساعت بازدید: ساعت 9:00 تا 19:00

هزینه‌ ورودی به پارک مینیاتورک: 15 لیر

آدرس پارک مینیاتورک: منطقه‌ بی ‌اغلو در استانبول

 پارک مینیاتورک استانبول

 پارک مینیاتورک استانبول

2. پارک گلخانه

پارک گلخانه در گذشته باغ کاخ توپکایی بود و از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر استانبول به شمار می‌رود. این پارک در هر فصل زیبایی و جذابیت منحصر‌به‌فرد خود را دارد. اگر در سفر به استانبول نیاز به مکان تفریحی داشتید که آرامش واقعی را در آن تجربه کنید، حتماً تور ترکیه بخرید و به این پارک زیبا سربزنید.

بهترین ساعت بازدید از پارک گلخانه: این پارک هر 24 ساعت شبانه‌روز پذیرا و میزبان گردشگران است.

هزینه‌ ورودی به پارک گلخانه: ورود به این پارک هیچ هزینه‌ای ندارد.

آدرس پارک گلخانه: محله‌ جان کورتاران، خیابان کندی

3. شهربازی و پارک ویاسی تما

اگر اهل هیجان و تفریح‌های مهیج هستید، ما به شما پارک و شهربازی ویاسی تما را پیشنهاد می‌کنیم تا طعم لذت و هیجان را بچشید. این پارک مجموعه‌ای بزرگی از آکواریوم، سالن سینمای متفاوت، سالن بسیار بزرگ بولینگ و مرکز بازی را دارد. مرکز بازی پارک ویاسی تما 74 بازی متنوع و جذاب دارد که با هر سنی می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. 

بهترین ساعت بازدید از پارک ویاسی تما: دوشنبه تا شنبه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب، یکشنبه‌ها از ساعت 2 ظهر تا 12 شب.

هزینه‌ ورود به پارک: کودکان زیر 4 سال رایگان، کودکان 4 تا 14 سال 89 لیر و افراد 15 سال به بالا 99 لیر.

آدرس: این پارک در توزلا، میدان ویا پورت واقع شده است.

شهربازی و پارک ویاسی تما استانبول

عکسی از شهربازی و پارک ویاسی تما استانبول 

4. پارک آبی دلفین کلاب استانبول

پارک آبی دلفین کلاب بزرگ‌ترین و بهترین پارک آبی استانبول به حساب می‌آید. این پارک برای تفریح کردن در یک روز تابستانی بی‌نظیر است و هیچ چیزی برای لذت بردن و خوش‌گذراندن گردشگران کم نگذاشته است. این پارک انواع سرسره‌های آبی، استخرهای متنوع و همچنین استخر واتر پلو، والیبال ساحلی و زمین تنیس دارد؛ علاوه‌براین‌ از یک قسمت مجزا و مهیج برای کودکان نیز تشکیل شده است. پارک آبی دلفین کلاب از ماه اردیبهشت که هوا شروع به گرم شدن می‌کند تا آخر تابستان فعال است.

بهترین ساعت بازدید از پارک آبی دلفین کلاب: این پارک از ساعت 7:00 تا 19:00 آماده‌ی میزبانی از گردشگران است.

هزینه ورودی پارک آبی دلفین کلاب استانبول: قیمت بلیط آقایان کمی بیشتر از خانم‌هاست. قیمت بلیط ورودی برای آقایان 200 لیر و خانم‌ها 180 لیر است. و همین‌طور قیمت بلیط  برای کودکان 5 تا 12 ساله تقریبا نصف بزرگ‌سالان به مبلغ 100 لیر در نظر گرفته شده است. و هزینه برای کودکان زیر 4 سال رایگان خواهد بود. البته این قیمت‌ها در روزهای آخر هفته به مبلغ 10 تا 20 لیر افزایش دارد.

5. قصر توپکاپی در استانبول

قصر توپکاپی یکی از باشکوه‌ترین مکان‌های دیدنی و تفریحات استانبول برای گردشگران به شمار می‌رود. یکی از دلایل محبوبیت قصر توپکاپی و شگفت‌انگیز بودن آن این است که این قصر متعلق به حکومت عثمانی است، از قدیمی‌ترین قصرهای جهان محسوب می‌شود و سوژه‌های عکاسی بی‌نظیری دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر حتماً هزینه های سفر به استانبول را بررسی کنید.

بهترین ساعت بازدید از قصر توپکاپی: ساعت 9 صبح تا 17 عصر، روزهای تابستان تا ساعت 19 عصر

هزینه‌ ورود: هزینه بازدید به این قصر 40 لیر ترکیه و قیمت ورود به قسمت حرمسرا 25 لیر است.

آدرس: محله‌ سلطان احمد

قصر توپکاپی در استانبول

عکسی از نمای داخلی قصر توپکاپی در استانبول 

6. مسجد ایا صوفیه؛ نماد استانبول

مسجد ایاصوفیه در نزدیکی قصر توپکاپی قرار گرفته است. افراد بسیاری این مسجد را به عنوان نماد شهر استانبول می‌شناسند و مسجد ایا صوفیه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. دلیل اصلی محبوبیت این بنا بین گردشگران، معماری بسیار دیدنی و جذاب آن است که در نگاه اول نظر شما را به خودش جلب می‌کند. 

بهترین ساعت بازدید از مسجد ایا صوفیه: بهترین ساعت بازدید از ساعت 9 تا 12 ظهر.

هزینه بازدید: بازدید از مسجد ایا صوفیه کاملاً رایگان است.

آدرس مسجد ایاصوفیه: میدان ایا صوفیه، محله‌ سلطان احمد

مسجد ایا صوفیه استانبول

عکسی از مسجد ایا صوفیه استانبول

7. ساحل بابیلیون کیلیوس

ساحل بابیلیون کیلیوس یکی از مشهورترین و تمیزترین سواحل استانبول به حساب می‌آید و این ساحل نه فقط در میان گردشگران بلکه بین مردم ترکیه نیز به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد برای تعطیلات آخر هفته به شمار می‌رود. همچنین ساحل بابیلیون کیلیوس در بین افراد علاقه‌مند به ورزش‌های آبی بسیار محبوب است. این ساحل نزدیک‌ترین ساحل شهر استانبول محسوب می‌شود. اگر قصد دارید در استانبول از دریا لذت ببرید، ساحل بابیلیون کیلیوس بهترین انتخاب برای شماست.

هزینه‌ ورودی: روزهای تعطیل 20 لیر ترکیه و روزهای دیگر 10 لیر.

آدرس: منطقه‌ ساریر

8. ساحل دالیا

ساحل دالیا ساحلی کوچک و آرام برای تجربه‌ آرامش در سفر محسوب می‌شود و یکی از جذاب‌ترین تفریحات استانبول است. با رفتن به ساحل دالیا از سرو کردن نوشیدنی‌های بی‌نظیر کافه‌هایش زیر چترهای آفتاب‌گیر لذت ببرید. 

بهترین ساعت بازدید از ساحل دالیا: ساعت 8 صبح تا 6 عصر.

هزینه‌ ورودی: روزهای عادی 25 لیر و روزهای تعطیل 30 لیر.

آدرس: خلیج دمیر جیکوی استانبول

ساحل دالیا استانبول

عکسی از ساحل دالیا 

9. ساحل ریوا

ساحل ریوا از مهیج‌ترین سواحل شهر استانبول شناخته می‌شود. اگر به دنبال ساحلی پر جنب‌وجوش و شلوغ در تفریحات استانبول هستید، این ساحل مقصد مطلوبی برای شما است. همچنین ساحل ریوا یک مکان مناسب برای تفریحات شبانه در استانبول در بین گردشگران شناخته می‌شود. 

بهترین ساعت بازدید از ساحل ریوا: از 8 صبح تا پاسی از شب

هزینه‌ ورودی: دوشنبه تا شنبه: 25 لیر، روزهای آخر هفته: 35 لیر.

آدرس ساحل ریوا: چهل کیلومتری مرکز شهر و در شمال استانبول.

10. کاخ موزه دولما باغچه؛ بهترین موزه‌ استانبول

بسیاری از گردشگران استانبول، کاخ‌موزه‌ دولما باغچه را یکی از بهترین و دیدنی‌ترین موزه‌های کشور ترکیه می‌دانند. در این کاخ‌موزه بیش از 50 هزار شی باارزش و تاریخی قرار دارد. حتی اگر کاخ‌موزه‌ دولما باغچه را خالی از این آثار باارزش در نظر بگیریم، خود بنای کاخ ارزش ساعت‌ها نگریستن و بازدید را دارد.

بهترین ساعت بازدید از کاخ‌موزه دولما باغچه: از ساعت 9 صبح تا 6 عصر.

هزینه بازدید: 300 لیر.

آدرس: خیابان دولما باغچه، جنوب منطقه‌ بشیکتاش.

کاخ موزه دولما باغچه استانبول

عکسی ااز کاخ موزه دولما باغچه استانبول

11. موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان‌شناسی استانبول شامل سه موزه با سه ساختمان مجزا از جمله موزه‌ باستان‌شناسی، موزه‌ شرق باستان و موزه‌ اسلامی می‌شود. در این موزه‌ها آثار باارزشی از امپراتوری بیزانس تا امپراتوری عثمانی را مشاهده می‌کنید که تاریخ ترکیه را به تصویر کشیده‌اند. 

بهترین ساعت بازدید از موزه باستان‌شناسی استانبول: از ساعت 9 صبح تا 7 عصر.

هزینه‌ بازدید: 100 لیر.

آدرس موزه باستان‌شناسی استانبول: جنب پارک گولهانه در منطقه‌ فاتح

12. تپه پیرلوتی؛ دنج ترین مکان استانبول

بر فراز تپه پیرلوتی، استانبول زیر پای شما است و چشم‌انداز زیبا و اعجاب‌انگیز این تپه‌ و سکوت حاکم بر فضا برای شما یکی از خاص‌ترین تجربه‌ها و خاطره‌ها را به ارمغان می‌آورد. در میان تفریحات استانبول، تپه‌ پیرلوتی را از قلم نیندازید. تپه پیرلوتی یکی از دنج‌ترین مکان‌ها در استانبول برای پیک‌نیک و کمپ کردن به شمار می‌رود. 

تپه پیرلوتی استانبول

تصویری از تپه پیرلوتی استانبول

13. جنگل بلگراد؛ طبیعت بکر استانبول

اگر در میان تفریحات استانبول به دنبال مکانی برای طبیعت‌گردی هستید، جنگل بلگراد استانبول یکی از بهترین گزینه‌ها برای لذت بردن از سفر شما است. زیبایی این جنگل، طبیعت بی‌بدیل و درختان کهن آن هوش از سرتان می‌پراند.

14. بازارهای سنتی استانبول

از روز شنبه تا جمعه بازارهای متفاوتی در محله‌های مختلف استانبول برگزار می‌شود. این بازارها بازتابی از فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم ترکیه هستند. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، از قدم زدن در یکی از بازارهای سنتی و هفتگی شهر استانبول پشیمان نمی‌شوید. برای مثال، شنبه‌بازارهای استانبول در روزهای شنبه و در مکان‌های متفاوتی برپا می‌شوند. در بعضی از این بازارها همه نوع کالایی به فروش می‌رسد و در برخی دیگر فقط اقلام خاصی همچون محصولات کشاورز یا پوشاک به فروش می‌رسد. یکی از شنبه بازارهای معروف استانبول، شنبه بازار بشیکتاش نام دارد. به گفته‌ بسیاری از گردشگران، همه فصل‌ها بهترین زمان خرید در استانبول هستند و این شهر در هر فصلی بازارهای متفاوتی دارد.

ساعت شروع بازارها: از ساعت 9 صبح تا غروب آفتاب.

آدرس بازار بشیکتاش: خیابان نوزتیه واقع در محله‌ بشیکتاش

15. رقص سماع در استانبول

رقص سماع به یکی از جاذبه‌های تفریحی در استانبول تبدیل شده است. اگر قصد سفر به شهر استانبول را دارید، فرصت تماشای رقص سماع را از دست ندهید. در عصرهای یکشنبه با مراجعه به خانه‌ موزه‌ گالاتا مولوی، امکان تماشای این رقص بی‌نظیر را دارید. برای رفتن به موزه گالاتا می‌توانید از حمل و نقل استانبول استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید از رقص سماع: ساعت 5 عصر روز یکشنبه؛ خانه موزه‌ گالاتا مولوی.

آدرس موزه گالاتا مولوی: خیابان استقلال.

16. محله های استانبول

استانبول را باید شهر هزار رنگ و طرح بدانیم. هریک از محله‌های استانبول زیبایی منحصر‌به‌فرد خود را دارد و در مجموع این محله‌ها به شهر استانبول زیبایی تکرارنشدنی‌ و خاصی را می‌بخشند. برای مثال، محله‌ بالات استانبول یکی از دیدنی‌ترین محله‌های استانبول به حساب می‌آید و معماری زیبا و رنگارنگ و فرهنگی پرجنب‌وجوش دارد. در محله‌ بالات می‌توانید از عتیقه‌فروشی‌های اعجاب‌انگیز و چای‌خانه‌های دنج دیدن کنید. محله‌ بالات تجربه‌ یک تفریح منحصربه‌فرد را بین سایر تفریحات استانبول به ارمغان می‌آورد.

آدرس محله‌ بالات: منطقه‌ فاتح

17. آکواریوم استانبول

تنوع و تعداد تفریحات شهر استانبول بسیار بالا است؛ بنابراین سفر به شهر استانبول یکی از جذاب‌ترین سفرهای زندگی شما محسوب می‌شود. یکی از جذاب‌ترین تفریحات شهر استانبول، بازدید از آکواریوم استانبول است. اگر قصد دارید با کودکان به سفر بروید، حتماً بازدید از آکواریوم استانبول را در برنامه‌های‌ خود قرار دهید و تجربه‌ جذاب و تکرارنشدنی را برای خانواده رقم بزنید.

بهترین ساعت بازدید از آکواریوم استانبول: روزهای عادی از ساعت 10 صبح تا  7 عصر؛ روزهای تعطیل از ساعت 10 صبح تا 10 شب.

هزینه‌ ورودی آکواریوم استانبول: کودکان بالای 2 سال تا بزرگسالان نفری 320 لیر.

آدرس آکواریوم استانبول: ‌این آکواریوم در محله‌ فلوریا در منطقه‌ باکرکوی قرار دارد.

آکواریم استانبول

تصویری از آکواریم استانبول 

18. موسیقی خیابانی در استانبول

موسیقی خیابانی یکی از جاذبه‌های دیدنی و شنیدنی استانبول به شمار می‌رود و گردشگران بسیاری را به خود  جذب می‌کند. در استانبول، به خصوص در خیابان استقلال، گروه‌های موسیقی متنوعی مشغول خواندن و نواختن موسیقی در ساعات مختلف شبانه‌روز هستند. در این خیابان که قدم بگذارید، افراد از قومیت‌های مختلفی مشغول به نمایش گذاشتن هنر خود هستند.

سفر به استانبول و لذت بردن از تفریحات آن

استانبول شهری است که در هر زمان و هر فصلی تفریحات بی‌نظیری دارد و تجربیات خاطره‌انگیز و خوبی را برای گردشگران با سلیقه‌های متنوع به ارمغان می‌آورد. از پارک‌های مفرح و آرامبخش، طبیعت بکر و مکان‌های تاریخی تا گشت‌وگذار در خیابان، محله‌های شهر و قدم زدن در بازارهای سنتی استانبول همه و همه سفری زیبا و به‌یادماندنی را برایتان می‌سازد. برای رفتن به شهر استانبول برنامه‌ریزی کنید و از تفریحات استانبول نهایت لذت را ببرید.

سؤالات متداول 

1. بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است؟ 

بهترین زمان برای گشت‌وگذار، خرید کردن و بازدید از مکان‌های دیدنی استانبول خردادماه تا اوایل مهر است. 

2. هزینه تور استانبول چقدر است؟ 

هزینه خرید تور استانبول با توجه به معیارهای بسیاری از جمله زمان خرید تور، هتلی که انتخاب کرده‌اید و خدمات هر تور متفاوت است. با مراجعه به وبسایت آژانس مهر پرواز در هر لحظه از قیمت تور استانبول مطلع شوید. 

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk