https://gateway.aryaktravel.com/api/
راهنمای سفر الهه ارباب جعفری 17 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

انواع حمل و نقل در استانبول

ترکیه و شهرهای مختلف آن همیشه یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای ایرانی‌ها هستند. نزدیک بودن ترکیه به ایران، شباهت فرهنگی، جاذبه های باستانی و زیبای ترکیه، سواحل بی‌نظیر و دریای زلال و مناظر طبیعی همگی از دلایلی هستند که ایرانی‌ها و سایر مردم دنیا را به سمت ترکیه می‌کشانند. در این بین جا به جایی و حمل و نقل مسافران یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار می‌رود؛ اگر شما هم مسافر ترکیه هستید خوب است قبل از سفر درباره نحوه حمل و نقل در شهرهای ترکیه به ویژه استانبول و سایر کلان شهرهای این کشور به خوبی آگاه باشید. در این مطلب قصد داریم تا انواع سیستم حمل و نقل در استانبول را معرفی کنیم تا در سفرتان به این شهر بهترین تصمیم را داشته باشید و بابت جا به جایی دغدغه‌ای وجود نداشته باشد. 



سفر با خودرو شخصی 

در صورتی که به روش زمینی به ترکیه و استانبول می‌روید؛ بابت جا به جایی میان شهر و جاذبه‌های آن مشکلی وجود ندارد. کافی است گواهینامه بین المللی و سن قانونی داشته باشید و از قواعد و قوانین رانندگی در ترکیه آگاه باشید. تنها دغدغه برای سفر با خودروی شخصی غیر از موارد ذکر شده هزینه بنزین سلامت خودرو و مسیری است که باید طی کنید.

سفر با خودرو شخصی

خودرو شخصی

اجاره خودرو در استانبول

در صورتی که با تور استانبول به این شهر سفر می‌کنید و دوست دارید به تنهایی بدون استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر به گردش و تفریح بپردازید، گزینه‌ی اجاره روزانه خودرو را پیش رو دارید. اجاره خودرو هزینه‌ی زیادی را می‌طلبد و به همین دلیل اغلب مسافران استانبول، استفاده از سایر روش‌های حمل و نقل را ترجیح می‌دهند. با این وجود اگر تمایل دارید خودرو اجاره کنید بهتر است رزرو آن را حدود ۲ هفته قبل از سفر انجام دهید تا پس از رسیدن به ترکیه از این بابت نگرانی نداشته باشید. هزینه اجاره خودرو بسته به تعداد روز و مدل ماشین از حدود ۶۵۰ لیر شروع می‌شود؛ ضمنا توجه کنید که برای کرایه خودرو باید حداقل ۲۱ سال سن و گواهینامه بین‌المللی رانندگی داشته باشید. برای اجاره خودرو لازم است مدارک هویتی شما کامل باشد و مبلغی را برای ودیعه ارائه دهید. 

اجاره خودرو

اجاره خودرو

تاکسی اینترنتی

درست مثل ایران و سایر کشورهای پیشرفته، در استانبول هم می‌توانید به صورت اینترنتی تقاضای تاکسی کنید. این تاکسی‌های اینترنتی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از تاکسی‌های معمولی هستند و فرایند تقاضای آن‌ها بسیار ساده است. Bitaksi معروف‌ترین و ارزان قیمت‌ترین سرویس تاکسی اینترنتی ترکیه است و سه نوع خودرو را بسته به تعداد افراد و بودجه شما در اختیارتان قرار می‌دهد. غیر از این برنامه می‌توانید از اوبر (Uber) و Itaksi هم بهره ببرید. 

تاکسی اینترنتیتاکسی اینترنتی


تاکسی‌های استانبول

استفاده از تاکسی برای جا به جایی در تمام کشورهای دنیا بسیار مرسوم است. تقریبا در هر خیابانی از ترکیه که قدم بگذارید تاکسی‌های رنگارنگی را مشاهده خواهید کرد. بهتر است در سفر به استانبول تنها با تاکسی‌های مجهز به تاکسی متر سفر کنید و از کرایه تاکسی‌هایی که به تاکسی متر مجهز نیستند، بپرهیزید. کرایه تاکسی‌های استانبول بسیار بالاست و اگر مایلید که ارزان سفر کنید،‌ استفاده از این تاکسی‌ها را پیشنهاد نمی‌کنیم؛ در مقابل انتخاب مترو، اتوبوس، متروبوس و تاکسی‌های اینترنتی پیشنهاد مقرون به صرفه‌تری هستند.  

تاکسی استانبولتاکسی استانبول


مترو استانبول

استفاده از مترو یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای گردش در شهر استانبول داشته باشید. مترو استانبول از سال ۱۹۸۹ افتتاح شد و به مرور زمان گسترش یافت. در حال حاضر می‌توانید به راحتی با پرداخت مبلغی ناچیز به اغلب جاذبه‌های گردشگری استانبول دسترسی پیدا کنید. بلیط‌های مترو یک سفره تا ۱۰ سفره هستند و غیر از ایستگاه‌های مترو می‌توانید این بلیط‌ها را از سفارت‌ها و بعضی از سوپرمارکت‌های معروف و بزرگ تهیه کنید. 

متو استانبول

مترو استانبول

تراموا های محبوب استانبول

ترامواها قطارهایی هستند که مناطق مختلف استانبول را به یکدیگر متصل می‌کنند. این قطار‌های برقی یکی از جاذبه‌های این شهر هم محسوب می‌شوند و در بین مسافران بین‌المللی بسیار محبوب هستند. تراموای استانبول به ۴ خط اصلی تقسیم می شود و حمل و نقل در این کلان شهر را ساده‌تر می‌کنند. اغلب ایستگاه‌های تراموا در نزدیکی مکان‌های مهم استانبول قرار دارند و فرصت بازدید از مناطق مشهور و جاذبه‌های باستانی استانبول را برای توریست‌ها فراهم می‌کند. 

تراموا استانبولتراموا استانبول

متروبوس استانبول

متروبوس‌ها مثل خطوط BRT هستند. متروبوس‌های استانبول، اتوبوس‌های تندرویی هستند که به طور ویژه لاین جداگانه دارند و یکی از وسایل نقلیه عمومی محبوبی هستند که می‌توانید به کمک آن‌ها با قیمتی مناسب و بدون اتلاف وقت به مقصد مورد نظر برسید. مترو بوس استانبول به صورت ۲۴ ساعته سرویس‌دهی دارد که باعث محبوبیت بیشتر آن بین مردم این شهر می‌شود.

مترو بوسمتروبوس استانبول

سفر با کشتی های استانبول

منطقه اروپایی و آسیایی استانبول با تنگه بسفر به یکدیگر متصل می‌شود. در صورتی که می‌خواهید بین این دو منطقه جا به جا شوید می توانید با کشتی‌های مسافربری با قیمتی مناسب به بخش‌های مختلف سفر کنید. حدودا ۱۰ اسکله برای این کشتی ها در نظر گرفته شده است. بعضی از این کشتی ها تفریحی هستند و یکی از جاذبه‌های ارزانی هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید و خاطره‌ی متفاوتی بسازید. 

کشتی استانبولسفر با کشتی استانبول

دلموش یک وسیله محبوب و ارزان

دلموش‌‌ها در واقعی ون‌های ۸ نفره مسافربری هستند که به وفور در خیابان‌های استانبول، به ویژه سر چهارراه‌ها و ایستگاه‌های مخصوص، دیده می‌شوند. دلموش‌ها قیمت بسیار کمتری نسبت به تاکسی‌ها دارند و مناسب افرادی هستند که به صورت گروهی سفر می‌کنند. به یاد داشته باشید برای کرایه دلموش ها پول نقد همراه داشته باشید.

دلموش استانبولدلموش




مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk