https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 17 خرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جاهای دیدنی روسیه گردشگران زیادی به خود جذب می کند. در این مقاله درباره شهرهای دیدنی روسیه و به طور خاص جاهای دیدنی مسکو و سن پترزبورگ صحبت می‌کنیم.

روسیه، بزرگترین کشور جهان است که بخشی از آن در قاره اروپا و بخش دیگرش در قاره آسیا قرار دارد. نام این کشور مترادف است با سازه‌های زیبای گنبدی، سفرهای خاطره‌انگیز با قطار، طبیعت بکر وسیع، سیاستمداران بحث‌برانگیز، شب‌های پرشور و زمستان‌های سخت طولانی. روسیه کشوری مملو از شهرهایی با غنای فرهنگی بالا، مناطق روستایی زیبا، آثار هنری بی‌نظیر و مردمانی مهمان‌نواز است. این کشور آنقدر وسیع و پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است که از سال‌های دور، گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

در سال‌های اخیر، سفر به جاهای دیدنی روسیه علاقمندان بسیاری پیدا کرده است. برای مسافرانی که به این کشور بزرگ سفر می‌کنند، سخت است که تصمیم بگیرند از چه مکان‌هایی دیدن کنند. در این مقاله درباره شهرهای دیدنی روسیه و به طور خاص جاهای دیدنی مسکو و سن پترزبورگ صحبت می‌کنیم و به معرفی بهترین و زیباترین مکان‌های دیدنی این دو شهر برای علاقمندان سفر به روسیه می‌پردازیم.


نمایی از جاذبه های مسکو

نمایی از جاذبه های مسکو

سن پترزبورگ، مرکز فرهنگی پر زرق و برق روسیه

برای هر گردشگری که قصد دارد به روسیه سفر کند، سن پترزبورگ یکی از بهترین شهرهای روسیه برای بازدید و گردش است و بین گردشگران تور روسیه هم محبوبیت زیادی دارد.

سن پترزبورگ شهری با تاریخ طولانی و پر حادثه است. این شهر در سال ۱۶۱۱ میلادی و با نام Nyens به وجود آمد و طی سال‌ها رفته رفته بزرگتر شد و اعتبار زیادی پیدا کرد. با ظهور و سقوط حکومت‌های مختلف، بارها و بارها نام این شهر بزرگ و معتبر تغییر پیدا کرد تا اینکه امروز به نام فعلی خود، یعنی سنت پترزبورگ رسید.

سنت پترزبورگ، شهری است که به خاطر زیبایی معماری ساختمان‌هایش شناخته شده است. پارک‌های بزرگ، کلیساهای باشکوه، موزه‌ها، بناهای تاریخی و کاخ‌های متعدد این شهر را زینت داده‌اند. این شهر از نظر وجود هتل‌ها، رستوران‌ها، و میخانه‌های باکیفیت هم معروف است. بهترین زمان بازدید از این شهر جذاب از ماه ژوئن تا ماه آگوست است.

همانطور که گفتیم به خاطر قدمت طولانی و تاریخی این شهر، آثار تاریخی و فرهنگی متعددی همچون کلیساهای زیبای قدیمی با معماری‌های فوق‌العاده و شگفت انگیز در آن بر جای مانده است. بازدیدکنندگان سن پترزبورگ به سراغ تماشای فرهنگ و هنرهای زیبای این شهر مثل موزه‌های متعدد آن می‌روند، در کنسرت‌ها شرکت می‌کنند و همچنین از امکانات ورزش های آبی آن لذت می‌برند.

در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی روسیه سنت پترزبورگ را به شما معرفی می‌کنیم.

میدان کاخ سنت پترزبورگ

میدان کاخ سنت پترزبورگ

کلیسای ناجی خون ریخته شده  (Church of the Savior on Spilled Blood)

این کلیسا که نام دیگر آن بنا شده بر خون است، از بیرون نمای شگفت انگیزی دارد، اما فضای داخل آن هم چیزی از ظاهرش کم ندارد و چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره می‌کند. این کلیسا در محلی که تزار الکساندر دوم در سال 1881 ترور شد و به دستور پسر او ساخته شد. دیوارهای داخلی این کلیسا با حدود هفت کیلومتر مربع موزاییک پوشانده شده است که بیشتر تصاویر این موزاییک‌ها از کتاب مقدس هستند. ورودی این کلیسای تاریخی را معماران مطرح روسی آن دوره طراحی کرده‌اند.

خانه سینگر  (Singer House)

این ساختمان نمادین در اوایل قرن بیستم ساخته شد و نقطه عطف خیابان نفسکی، یکی از خیابان‌های مشهور و اصلی سن پترزبورگ محسوب می‌شود.

کاخ پترهوف

این کاخ به خاندان رومانوف تعلق داشته و پتر کبیر در پاسخ به ساخت کاخ ورسای فرمان توسعه و گسترش آن را صادر کرده است. کاخ پترهوف که در 47 کیلومتری سن‌پترزبورگ قرار دارد با مساحت ۱۱۰ هکتار، اقامتگاه تابستانی پادشاهان روسیه بوده است. امروزه این مجموعه تاریخی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این کاخ مجموعه‌ای از فواره‌ها و آب‌نماهای طلایی، عمارت‌ها، آلاچیق‌ها، مجسمه‌ها و باغ‌های بی‌انتها در سواحل خلیج فنلاند است که در تمام طول سال به روی گردشگران باز هستند.

موزه آرمیتاژ  (The Hermitage Museum)

این موزه با حدود ۳ میلیون اثر هنری، بزرگترین مجموعه هنری در جهان را دارد. ساختمان اصلی موزه، کاخ زمستانی و محل اقامت سابق پادشاهان روسیه بوده است که خودش یک مکان تاریخی جذاب برای بازدید به حساب می‌آید. این موزه آثار هنرمندان صاحب نامی مثل داوینچی و میکل آنژ را به نمایش می‌گذارد.

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

ایستگاه مترو Avtovo

هنرمندان معمار حکومت شوروی بیش از هر چیز دیگری شیفته استفاده از موزاییک در آثار خود بودند، به همین خاطر در تمام آثار آن دوران، می‌توان استفاده از موزاییک را مشاهده کرد: در خیابان‌ها، کارخانه‌ها، راهروها و هر جایی که فضا وجود داشت، مثل ایستگاه مترو Avtovo . این ایستگاه به قدری زیبا است که بیننده را به یاد تالارهای یک قصر می‌اندازد و از جاذبه‌های دیدنی روسیه سنت پترزبورگ محسوب می‌شود.

مرکز لاختا

آسمان خراش ۴۶۲ متری که دفتر مرکزی شرکت گازپروم، سرمایه‌گذار اصلی این برج  را در خود جای داده است. این مرکز مرتفع ترین آسمان خراش اروپا است و بودجه ساخت آن در حدود 2.5 میلیارد دلار و بیش از بودجه برج خلیفه بوده است.

تئاتر مارینسکی

این تئاتر در قرن 18‌ام ساخته شده و در طول این دو قرن شاهد حضور هنرمندان برجسته روسی بی‌شماری بوده است. تئاتر مارینسکی این روزها یکی از پیشروترین تئاترهای اپرا و باله در جهان است.

مسکو، پایتخت قدرتمند و باشکوه روسیه

مسکو پایتخت روسیه و همچنین مرکز جهانی هنر، موسیقی، علم و سیاست این کشور است. این شهر با قدمت طولانی‌اش و داشتن آثار هنری و معماری از دوره‌های تاریخی مختلف، مکانی جذاب برای بازدیدکنندگان تور مسکو است. این کلان شهر روسیه، مکانی زیبا برای سفر است و کاملاً متفاوت از هر شهر دیگری در دنیا است. با ما همراه باشید تا تعدادی از مکان‌های دیدنی روسیه مسکو را به شما معرفی کنیم.

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

میدان سرخ

میدان سرخ در مرکز این شهر، یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی روسیه مسکو است. در روسیه قدیم، کلمه "سرخ" به معنای "زیبا" بود و از این رو نام میدان سرخ به معنای میدان زیبا هم هست. در این میدان، کلیساها، موزه‌ها و ساختمان‌های دولتی بسیار زیبایی قرار دارد و به دلیل میراث غنی فرهنگی و تاریخی‌اش، هر سال مورد بازدید میلیون‌ها گردشگر قرار می‌گیرد. مکان هایی که باید در میدان سرخ بازدید کنید عبارتند از: کلیسای جامع سنت باسیل، دروازه معاد یا ایبری، دیوار کرملین، بنای یادبود مینین و پوژارسکی، مقبره لنین، و موزه دولتی.

برج Dominion

این برج که اولین پروژه زاها حدید در مسکو و روسیه بوده است، یک مرکز تجاری با معماری مدرن به رنگ سفید است که در منطقه صنعتی مسکو واقع شده است. پله‌های داخلی این برج به قدری زیبا طراحی شده است که برای بازدیدکنندگان تداعی کننده جریان رودخانه است.

سندونی (Sanduny)

سندونی، شاید معروف‌ترین بانیای روسی (مکانی شبیه اتاقک سونا) در مسکو باشد که بیشتر شبیه یک قصر با پلکان‌های مرمر طلاکاری‌شده، سقف‌های طاق‌دار و مجسمه‌های شگفت‌انگیز است. پوشکین، تولستوی و چخوف همگی در این مکان رفت و آمد داشتند.

مترو مسکو

قطار زیرزمینی پایتخت روسیه مانند مجموعه‌ای از کاخ های زیرزمینی است. ایستگاه‌های مختلف با معماری زیبایشان، از جاهای دیدنی روسیه مسکو به حساب می‌آیند و کمتر گردشگری است که در سفر خود به مسکو از آنها بازدید نکند.

پارک زریادیه

این پارک که تلفیقی از طبیعت و معماری روسیه است در خارج از دیوارهای کرملین  ساخته شده و چشم‌اندازهای عالی به نقاط دیدنی شهر مثل میدان سرخ و کاخ کرملین دارد. در سال 2018، مجله تایم این پارک را در فهرست بهترین مکان‌های جهان برای بازدید قرار داد.

موزه تاریخی دولتی مسکو

اگر در میدان سرخ هستید، به هیچ وجه نمی توانید بازدید از این ساختمان آجری قرمز را که به سبک نئوروسی ساخته شده از دست بدهید. در این موزه آثار تاریخی از ماقبل تاریخ تا آثار هنری بسیار ارزشمند نگهداری می‌شود.

مدرسه بازرگانی Skolkovo مسکو

این پارک فناوری در خارج از مسکو، نمونه روسی دره سیلیکون آمریکا در نظر گرفته می‌شود. این بنا را معمار بریتانیایی دیوید آجای طراحی کرده است.

تئاتر بولشوی

شناخته شده ترین تئاتر روسیه و شاید جهان که به معرفی چندانی نیاز ندارد. ساختمان تئاتر بولشوی تاکنون سه بار آتش  گرفته و سوخته است، اما هر بار، به شکل زیباتری بازسازی و توسعه پیدا کرده است.

کلیسای جامع مسیح ناجی  (Christ the Savior Cathedral)

در قلب شهر مسکو و در فاصله چند صد متری با کاخ کرملین، کلیسای جامع مسیح ناجی قرار دارد. این کلیسا بازسازی دقیق کلیسای جامعی است که توسط مقامات شوروی در سال 1931 منفجر شد.

VDNKh، پارک ودنخا مسکو

این پارک که زمانی نمایشگاه اصلی برای نمایش دستاوردهای اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی بود، اکنون یکی از پارک های اصلی مسکو است که آلاچیق‌ها، فواره‌ها و گذرگاه‌هایش، آن را به یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی مسکو تبدیل شده است.

تندیس کارگر و زن کلخوز

این بنای تاریخی با ۲۴.۵ متر ارتفاع، به یکی از شناخته شده ترین نمادهای دوران شوروی تبدیل شده است و دو تندیس زن و مرد را به نمایش می‌گذارد که داس و چکش را در بالای سرشان برده‌اند.

هتل متروپل مسکو

این مکان دیدنی در مرکز شهر مسکو، تاریخی طولانی دارد و وجود تئاتر بولشوی در طرف دیگرش، چشم‌انداز خیره کننده‌ای به آن بخشیده است. از مهمانان برجسته این هتل می‌توان به ملکه سوفیا اسپانیا، کیم جونگ ایل، شارون استون، دیوید بووی و مایکل جکسون اشاره کرد.

سایر نقاط دیدنی روسیه

کشور روسیه به معنای واقعی کلمه متنوع است. کوه‌های وسیع، بیابان‌ها، سواحل، مزارع، میراث فرهنگی، کاخ‌ها، دریاچه‌های یخی، هنر و معماری خیره کننده؛ این کشور به تنهایی یک موزه است. همچنین روسیه تعداد زیادی هنرمند و شخصیت سیاسی شناخته شده را به دنیا معرفی کرده است. غذاهای لذیذ و متمایز روسیه هم لذت مسافرت به این کشور را چند برابر می‌کند! اما روسیه فقط به جاهای دیدنی مسکو و سن پترزبورگ محدود نمی‌شود. در ادامه تعدادی دیگر از نقاط جالب روسیه برای بازدید را به شما خواهیم گفت.

آلتای، طبیعتی با زیبایی خیره کننده

آلتای در جنوب سیبری با طبیعت بکر و دست نخورده و دریاچه‌ها و علفزارهای مسحورکننده، شاید زیباترین منطقه روسیه باشد. زیبایی طبیعی این منطقه کاملاً نفس‌گیر است. آلتای مملو از یخچال‌ها، دریاچه‌های یخی و چشمه‌های آب گرم درمانی است.

جزیره اولخون، مروارید سیبری با زیبایی وصف ناشدنی

جزیره اولخون مکانی فوق العاده برای بازدید و اقامت در روسیه است که در میان دریاچه بایکال قرار دارد و چهارمین جزیره بزرگ جهان است.

کامچاتکا، یک شبه جزیره آتشفشانی گسترده

کامچاتکا یک شبه جزیره آتشفشانی بزرگ با طبیعتی بکر در شمال روسیه است که هر سال، ماجراجویان و طبیعت‌گردان زیادی را به خود جلب می‌کند.

پسکوف، شهر تاریخی جذاب

پسکوف شهری باستانی است که فاصله چندانی با مرز استونی ندارد. این شهر با وجود تعداد زیاد بناهای تاریخی از جمله کلیساها و صومعه‌ها، یک مقصد عالی برای سفر در روسیه است.

کازان، شهر باستانی باشکوه روسیه

کازان شهری با تنوع بالا است که هویت آن در ورزش و همچنین هنر، مذهب و علم ریشه دارد. کازان بیشتر به خاطر رویدادهای ورزشی‌اش مشهور است و اغلب به آن "پایتخت ورزشی روسیه" می‌گویند.

سوچی، شهر زیبای روسیه

شهر سوچی در بازی‌های المپیک زمستانی 2014 به شهرت زیادی رسید، اما این شهر واقعا فوق العاده و جذاب است. سوچی در حاشیه دریای سیاه واقع شده است و همین موقعیت جغرافیایی، آن را به مکانی ایده آل برای انجام ورزش‌های زمستانی و تابستانی تبدیل کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که به طور خلاصه برخی از شهرهای دیدنی روسیه به ویژه جاهای دیدنی مسکو و سن پترزبورگ را به شما معرفی کنیم. هر یک از این مکان‌های جالب و زیبا برای بازدید در روسیه، مقصدی عالی برای سفر شما خواهند بود. هر کجا که تصمیم به رفتن داشته باشید، فرهنگ منحصر به فرد و متنوعی را کشف خواهید کرد که روسیه به جهان عرضه می‌کند و قطعا تجربه به یاد ماندنی را برای خودتان خواهید ساخت. شما می‌توانید از طریق آژانس هواپیمایی آریاک بهترین تورها را رزرو کنید.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk