https://gateway.aryaktravel.com/api/

فستیوال رنگ استانبول، یک فستیوال به یادماندنی

گردشگری الهه ارباب جعفری 21 اردیبهشت ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
شرکت در فستیوال‌ها یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که هر مسافری می‌تواند در دفتر خاطرات سفر خود داشته باشد؛ با آریاک سفر همراه شوید تا درباره جشن رنگ‌ استانبول بدانید.


جشنواره رنگ استانبول 

یکی از هوشمندانه‌ترین راه ها برای لذت بردن از سفر، تنظیم برنامه سفری است که علاوه بر بازدید از جاذبه‌ها، شامل فعالیت‌های هیجان انگیزی مثل شرکت در فستیوال‌ها یا جشن‌های خاص باشد. فستیوال‌ها به تنهایی می‌توانند دلیل بسیاری از مسافران برای سفر به بعضی از مقاصد گردشگری باشند. در این قسمت از مجله گردشگری آریاک سفر قصد داریم برای آن دسته از افرادی که برنامه سفر به ترکیه را دارند، فستیوالی مهیج و محبوب را معرفی کنیم. 

جشنواره رنگ استانبول

جشنواره رنگ چیست؟

جشنواره رنگ استانبول یکی از پرطرفدارترین جشنواره‌هایی است که در شهر استانبول ترکیه اجرا می‌شود. این جشنواره در حقیقت الهام گرفته شده از جشن رنگ «هولی» هندوستان است. جشن هولی در هند به مناسبت فرا رسیدن بهار، به شکرانه‌ی سلامتی و شادی برگزار می‌شود. جشنواره رنگ پاشی در حال حاضر در بیشتر کشور‌های دنیا طرفدار دارد و در تاریخ‌های مختلفی اجرا می‌شود؛ ترکیه نیز از این مناسبت بهره می‌برد و هر سال جشنواره رنگ پاشی را در خیابان‌های مهم استانبول برگزار می‌کند. 

در این جشن پودر‌های رنگارنگ از هر طرف به سمت شما پرتاب می‌شوند و بعید است که بدون رنگی شدن از این جشن بیرون بروید. جشنواره رنگ استانبول یک فرصت فوق‌العاده برای سپری کردن تعطیلاتی شاد و تجربه‌ی یک روز پر هیجان برای تمام افراد، به ویژه برای کودکان است. اگر از ما می‌پرسید برای شرکت در این جشنواره لباس‌های ساده و روشن بپوشید تا ترکیب رنگ‌ها تصویر جالبی روی لباس شما بسازد؛ البته بهتر است از پوشیدن لباس‌های گران قیمت یا جواهرات و حمل مدارک یا وسایل با ارزش در این جشنواره پرهیز کنید؛ با لباس هایی سبک و راحت خود را به این جشن دعوت کرده و خاطرات سفرتان به استانبول را با دوربین عکاسی، همیشگی کنید. 

جشنواره رنگ در استانبول

تاریخ و مکان برگزاری جشن رنگ استانبول

جشنواره هولی در هند، هر سال قبل از شروع بهار اجرا می شود اما در سایر کشور‌های این جشنواره زمان معینی ندارد. جشنواره رنگ استانبول در سال های اخیر در اسفند و تیر ماه برگزار شده است اما فستیوال رنگ استانبول در سال ۱۴۰۲ با ۳۱ اردیبهشت مصادف می‌شود. اگر شما هم در این تاریخ با تور استانبول عازم این شهر هستید، خوب است از این فرصت استفاده کرده و سفری متفاوت را رقم بزنید. این جشنواره اغلب در خیابان‌های اصلی و معروف استانبول و یا در باشگاه های ورزشی بزرگ برگزار می‌شود.  

فستیوال رنگ‌ها استانبول

برنامه‌های جانبی جشنواره رنگ استانبول 

هیچ جشنواره‌ای بدون رقص و پایکوبی و البته صرف نوشیدنی و امتحان غذاهای خیابانی جذاب و خوش رنگ و بو تکمیل نمی‌شود. جشنواره رنگ استانبول هم از این قاعده مستثنی نیست. موسیقی، رنگ و خوراکی‌های هوس انگیز بخش‌های تکمیل‌ کننده‌ی این فستیوال هستند. 

اگر هنوز برای تهیه تور جشنواره رنگ استانبول اقدام نکرده‌اید، فرصت را از دست ندهید و با تورهای استانبول آریاک سفر به جنگ رنگ‌ها بروید!

فستیوال رنگ ترکیه


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk