https://gateway.aryaktravel.com/api/

رصد ستارگان در بیابان سفید مصر

گردشگری الهه ارباب جعفری 27 فروردین ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در این قسمت از مجله گردشگری آریاک سفر همراه ما باشید تا بیابانی برفی اما سوزان و گرم را به شما معرفی کنیم!


بیابان سفید مصر

مصر همان سرزمین مرموز و عجیبی است که همیشه مورد توجه مردم جهان بوده است؛ شاید با تصور کشور مصر، اهرام ثلاثه را به عنوان سمبل این کشور در نظر داشته باشید. کشوری بیابانی و خشک که تا چشم کار می‌کند بیابانی را تا خط افق در مقابل خود می‌بیند؛ با وجود این که مصر تنها به کویر و بیابان‌های وسیع منتهی نمی‌شود اما این بار قصد داریم تا جاذبه‌هایی از این کشور را به شما معرفی کنیم که شاید کمتر درباره‌ی آن‌ها شنیده باشید. موضوع این قسمت از بلاگ گردشگری آریاک سفر بیابان‌ سفید کشور مصر است. 

بیابان سفید مصر


درباره‌ی بیابان سفید مصر

بیابان‌ها در عین سادگی خود می‌توانند یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی باشند که مسافران و طبیعت‌گردان زیادی را به سمت خود ترغیب کنند. یکی از مشهورترین بیابان‌های دنیا، در غربی‌ترین قسمت مصر قرار گرفته است. بیابان سفید مصر یک زمین بایر و گسترده با وسعتی  حدود ۲.۸ میلیون کیلومتر به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی مصر شناخته می‌شود. بیابان سفید یا بیابان فرافره یکی از بهترین نقاطی است که هر گردشگر می‌تواند در سفر به مصر از آن بازدید کنید. 

بیابان سفید

دلیل سفیدی بیابان سفید مصر

شاید بپرسید دلیل سفید بودن و منظره‌ی سفید این بیابان چیست؟ در حقیقت این سفیدی دلیلی ندارد مگر وجود زیاد آهک و گچ که باعث می‌شود این منطقه در دل تابستان مانند سرزمینی پوشیده از برف، چشم بیننده‌ها را به خود متحیر و خیره کند؛ البته باید بدانید تمام بیابان فراره سفیدپوش نیست و تنها قسمت شمالی ازآن به رنگ سفید درآمده است. به گفته‌ی باستان شناسان صحرای فرافره کاملا زیر آب قرار داشته و آبزیان گوناگونی در آن زندگی می‌کرده‌اند و صحرای کنونی حاصل تبخیر آب، تجزیه‌ی آبزیان و البته رسوب آهک موجود در این آب بوده است. 

بیابان سفید


جاذبه‌های دیگر بیابان فرافره

با تمام این تفاسیر، اگر چشم‌انداز حیرت‌انگیز این بیابان برای شما کافی نیست، باید بدانید که جاذبه‌های دیگری نیز در دل بیابان سفید مصر چشم انتظار شما هستند. تخته سنگ‌های ماورائی با اشکال عجیب و دیدنی یکی دیگر از شگفتی‌های این بیابان هستند. این صخره‌های اسامی مختلفی دارند و با اشکال حیرت انگیز توجه گردشگران را به سمت خود جلب می‌کنند. این سنگ‌ها در برابر بادها به اشکال قارچی، بستنی، صخره‌های چادری ، صاف و… در آمده‌اند و به عنوان جاذبه‌هایی عجیب می‌تواند جزو بهترین سوژه‌های عکاسی قرار بگیرند. توجه داشته باشید که تفریح و گردش در بیابان سفید مصر تنها به این فعالیت‌ها ختم نمی‌شود؛ شتر سواری، سافاری، کمپ و رصد ستارگان در سیاهی بی نهایت شب، در دل این بیابان قطعا می‌تواند متفاوت‌ترین تصاویر را از زیبایی‌های طبیعت بیابان سفید مصر به رخ بکشد.

صحرای فرافره

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk