https://gateway.aryaktravel.com/api/

شب های سفید روسیه، روز هایی که پایان نمی‌یابند.

گردشگری الهه ارباب جعفری 14 فروردین ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
شب‌های سفید روسیه یکی از جاذبه‌های اصلی و مشهوری است که سالانه موج گردشگر را به سمت این کشور روانه می‌کند. با آریاک سفر همراه شوید تا درباره این جاذبه‌ی شگفت‌انگیز و دلیل محبوبیت شب های سفید روسیه بیشتر بدانید.

شب های سفید روسیه 

درست همان جایی که فکر می‌کنید روسیه تنها جاذبه‌های تاریخی غنی و فرهنگ جذابی دارد، طبیعت شما را با یکی از عجایب خود شگفت زده کرده و به یادماندنی‌ترین تصویر‌ها را به شما ارائه می‌کند. کشور پهناور و وسیع روسیه در هر گوشه از جغرافیای خود پدیده‌های خاصی برای ارائه دارد به طوری که هر روز تعداد گردشگر بالاتری را به سمت خود جذب می‌کند. در صورتی که شما هم قصد سفر با تور روسیه را دارید پیشنهاد می‌کنیم برنامه سفر خود را برای بازدید از این شب‌های معروف به درستی تنظیم کنید. با آژانس مسافرتی آریاک سفر همراه شوید تا درباره شب‌ های سفید روسیه، این شگفتی طبیعی، بیشتر از قبل آشنا شوید.

شب های سفید روسیه


شب های سفید چیست؟

شاید برای شما هم سوالی شکل گرفته باشد که منظور از شب های سفید چیست؟ آیا تنها این پدیده را می‌توان در روسیه مشاهده کرد؟ بگذارید کمی دقیق تر درباره این پدیده‌ی خاص و جذاب بدانیم. همانطور که می‌دانید روسیه به عنوان کشوری پهناور و گسترده جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده است از میدان سرخ مسکو گرفته تا کاخ کرملین یا جاذبه‌ها طبیعی مثل دریاچه مشهور بایکال و البته شب‌های سفید روسیه. در این بین شاید بتوان اغلب این جاذبه‌ها را بسته به برنامه‌ی سفری که برای مسافرت به روسیه دارید، تنظیم کنید اما برای بازدید از شب‌های سفید تنها باز‌ی زمانی مشخصی وجود دارد که به شما فرصت تجربه‌ی شب‌هایی را بدهد که خورشید را در افق آسمان باقی می‌ماند. همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید، در زمان مشخصی از سال خورشید در شهر‌های روسیه به ويژه در سنت پترزبورگ و مسکو غروب نخواهند کرد و تاریکی شهر را فرا نخواهد گرفت! شب از چرخه‌ی شبانه روز حذف می‌شود و تنها هوا را به صورت گرگ و میش خواهید دید. می‌پرسید دلیل شکل گیری شب های سفید روسیه چیست؟ پس در ادامه با ما همراه شوید. 

شب های سفید روسیه


شب های سفید روسیه چطور رخ می‌دهد؟

در فصل تابستان از حدود خرداد تا تیر (۱۱ ژوئن تا ۲ جولای) خورشید در افق روسیه غروب نمی‌کند؛ این اتفاق به دلیل کج شدن نیمکره شمالی است. به زبان ساده تر به دلیل کج شدن زمین از سمت قطب شمال به سمت خورشید، بعضی از مناطق شمالی نیمکره‌ی زمین در تاریکی شب فرو نمی‌روند. 

چشم انداز شب های سفید روسیه

فعالیت‌ های متنوع در شب‌های سفید روسیه

غیر از اینکه این پدیده به خودی خود بسیار حیرت انگیز است و می‌تواند دلیل اصلی سفر بسیاری از مسافران با تورهای روسیه باشد. اگر شما هم مسافر روسیه هستید باید بدانید که فستیوال ها و جاذبه‌های متنوع و خاصی انتظارتان را می‌کشند. 

فستیوال بادبان قرمز روسیه

در حقیقت این فستیوال برای دانش آموزان فارغ التحصیل شده اجرا می‌شود اما تقریبا فردی نیست که بازدید از این فستیوال را ز دست بدهد فستیوال بادبان قرمز روسیه بیش از ۱ میلیون نفر بازدیدکننده را میزبانی می‌کند. دلیل نامگذاری این فستیوال به دلیل عبور قایقی عظیم با بادبان‌های قرمز از میان رودخانه نوا است.

فستیوال بادبان قرمز


فستیوال ستاره های شب های سفید روسیه

بر خلاف تصورتان از نام این فستیوال، باید بدانید که فستیوال ستاره های شب های سفید به مجموعه اجراهایی گفته می‌شود که در تئاتر مارینسکی برای هنر دوستان برگزار می‌شود. در صورتی که دوست دارید از فعالیت‌های روزانه کمی دور شوید و با هنر و فرهنگ روسیه بیش از پیش آشنا شوید قطعا از شرکت کردن در این فستیوال پشیمان نخواهید شد چرا که علاوه بر اجراهای مختلف شاهد اجراهای خاص مثل اپرا، باله و موسیقی کلاسیک خواهید بود. 


ماراتن شب های سفید

حتما با مسابقه ماراتن آشنایی دارید؛ شب های سفید روسیه فرصت خوبی را ایجاد می‌کند تا در هوایی معتدل بتوانید در این ماراتن شرکت کنید. اگر احساس می‌کنید ۴۲ کیلومتر برای شما مسافتی طولانی و طاقت فرسا است می‌توانید در ماراتن ۱۰ کیلومتری شرکت کرده و ورقی تازه را به دفتر خاطراتتان اضافه کنید.


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk