https://gateway.aryaktravel.com/api/

هر آنچه باید درباره جشنواره هیجان انگیز هولی بدانید

گردشگری الهه ارباب جعفری 27 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
هولی یکی از جشنواره های مهم و جذابی است که می توانید در سفر به هند تجربه کنید. این جشنواره‌ی شاد در ۲ روز جشن گرفته می‌شود و می تواند خاطره‌‌ی خوشی را برای مسافران این کشور رقم بزند.

جشن هولی یک جشن شاد و متفاوت

نظرتان درباره یک فستیوال شاد و مهیج چیست؟ اگر طرفدار شرکت در فستیوال‌های مختلف هستید، تور هندوستان شما را به سرزمین فستیوال‌ها می‌برد. تقویم هند پر است از فستیوال‌ها و رویدادهای جالبی که مردم سراسر جهان را به سمت خود مجذوب می‌کند؛ اما یکی از این فستیوال‌ها نسبت به سایر آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان فستیوال هولی (HOLI) یا جشن رنگ ها شهرت پیدا کرده است. با آریاک سفر همراه باشید تا درباره این جشن بیشتر بدانید.

هولی

پودرهای رنگی


جشن هولی

به سادگی می‌توان گفت اغلب افرادی که تصاویری از جشن هولی یا همان جشن رنگ‌ها را می‌بینند، فورا برای سفر به هند و شرکت در این جشنواره‌ی معروف وسوسه می شوند. جشن هولی که تاریخچه ای قدیمی دارد و از زمان‌های دور در بین فرهنگ هندو‌ها اجرا می‌شده است این روزها طرفدار بیشتری پیدا کرده است و مردم دنیا برای تجربه ی آن با تور هند به شهرهای مختلف رفته و خاطرات جالب و شادی را رقم می‌زنند. 

جشن هولی یکی از اصلی ترین جشن‌های هندی‌ها محسوب می‌شود و تمام مردم این کشور در این جشن ملی شرکت می‌کنند. این جشن به طور معمول ۲ روز به طول می‌انجامد و در این ۲ روز رسوم مختلفی اجرا می‌شود. شکستن کوزه و برپا کردن آتشی به نام هولیکا، از رسوم مهمی است که در شب اول جشن اجرا می‌شود. در روز اول مردم دور آتش جمع می‌شوند و پایکوبی می‌کنند. این جشن فارغ از سن و سال و هیچ طبقه اجتماعی برای همه‌ی مردم اهمیتی ویژه دارد و اغلب مردم در این جشن شرکت می‌کنند. روز دوم همان روز معروفی است که هیچ کس از رنگی شدن یا خیس شدن با آب در امان نمی‌ماند. در صورتی که قصد شرکت در این جشنواره را دارید پیشنهاد می‌کنیم لباس‌هایی بپوشید که نسبت به آن‌ها حساس نیستید چرا که پودر‌های رنگی از زمین و آسمان به سمتتان پرتاب خواهند شد و تمام قد به رنگ‌های مختلف آغشته خواهید شد؛ اما دلیل برگزاری این جشن چیست؟

جشن هولیجشنواره هولی



دلیل جشن هولی

جشن هولی به نوعی خداحافظی با زمستان، سختی‌ها و ناپاکی‌ها به شمار می‌رود و مردم با برگزاری جشن هولی به بهار خوش آمد می‌گویند. البته توجه داشته باشید که داستان‌های مختلفی پشت این جشن وجود دارد و روایت های مختلفی را در مورد جشن رنگ هندی ها می شنوید. به عنوان مثال عشق کریشنا و رادا یکی از مشهورترین افسانه ها برای دلیل این جشن است. گفته می شود کریشنا که پوستی آبی رنگ داشته عاشق دختری به نام رادا می شود و برای نزدیک شدن به رادا یک بازی طراحی می کند تا رنگ پوست او برای رادا عجیب نباشد. بعد از این کار عشق میان رادا و کریشنا شکل می‌گیرد و بعد ها این جشن را به عنوان جشنی با داستانی عاشقانه هم یاد می‌شود. به صورت کلی هولی یک جشن بر پایه پاکی، خوش آمد گویی به بهار، بهبود روابط و پیروزی خیر بر شر به شمار می‌رود. 

جشن هولیجشنواره رنگ ها

زمان برگزاری جشن هولی

جشن هولی تاریخ دقیقی ندارد اما به صورت حدودی اواخر اسفند تا قبل از بهار این رسم بین مردم هندو اجرا می‌شود. در سال ۲۰۲۳ این جشن مصادف با ۸ مارچ خواهد بود و اگر دوست دارید در این جشن شرکت کنید باید به فکر تهیه تور هند باشید تا به موقع به این جشنواره جذاب برسید. 

هولیجشنواره مهیج هولی

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk