https://gateway.aryaktravel.com/api/

معرفی کامل تنگه بسفر استانبول

گردشگری الهه ارباب جعفری 26 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

تنگه بسفر، یکی از دیدنی‌ترین مناطق استانبول

در صورتی که دوست دارید در سفر با تور استانبول از زمان خود بهترین بهره را ببرید و از مهم‌ترین جاذبه های استانبول بازدید کنید، باید بازدید از تنگه بسفر را هم در لیست برنامه سفر خود قرار دهید. در این قسمت قصد داریم تا یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی استانبول را معرفی کنیم تا زمان سفر به این شهر دیدنی، از کنار تنگه بسفر به سادگی گذر نکنید و از این مکان مهم هم بازدید کنید. 

تنگه بسفر که به عنوان باریک ترین تنگه‌ی جهان شناخته می‌شود یکی از جاذبه‌های مهم برای گردشگران و یکی از مکان‌های تفریحی برای شهروندان ترکیه است. این تنگه از معدود تنگه‌هایی است که امکان کشتیرانی در آن میسر شده است و در این تنگه شاهد ورود و خروج کشتی‌های باربری و تفریحی هستیم. اما چرا باید از این تنگه بازدید کرد؟ با آریاک سفر همراه باشید تا درباره این تنگه بیشتر بدانید. 

تنگه بسفرتنگه بسفر

معرفی کلی تنگه بسفر

تنگه بسفر در قسمت شمال غربی ترکیه، همان مرز آبی و مهمی است که استانبول را به بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌کند. این تنگه از محله‌ای به نام امینونو آغاز می شود و تا محله اروتاکوی ادامه پیدا می‌کند. یک تنگه‌ی ۳۲ کیلومتری با عرض حداکثر ۴ کیلومتر و حداقل ۷۰۰ متر، جزو باریکترین تنگه‌های مشهور دنیاست و از این جهت در بین تنگه‌های دنیا شهرت بالایی دارد.

تنگه بسفرپل‌های عظیم روی تنگه بسفر

جاذبه‌های تنگه بسفر

این آبراه مهم و مشهور به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استانبول شاهد حضور بازدیدکنندگان داخلی و بین‌المللی زیادی است. این تنگه به عنوان تنگه استانبول یا تنگه بوغاز هم شهرت دارد و جایی است که دریای سرخ و دریای مرمره به یکدیگر متصل می‌شوند. غیر از کشتیرانی تنگه بسفر به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم استانبول می‌تواند خاطره‌ساز اوقات خوش شما باشد. غیر از منظره‌ی بی‌نظیر و خیره کننده این تنگه، بویژه هنگام طلوع و غروب آفتاب، فعالیت‌های زیادی وجود دارد که بتوانید در این تنگه انجام دهید؛ اگر از رستوران‌ها و کافه‌های جذاب و وسوسه کننده‌ی کنار این تنگه چشم پوشی کنیم، سواری بر کشتی‌های کروز و گردش با این کشتی‌های مجهز و بزرگ پیشنهادی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت؛ ناگفته نماند که می‌توانید قایق‌های خصوصی هم اجاره کنید و لذت اوقات خوش بازديد از این تنگه را چند برابر کنید؛ در صورتی که برای ماه عسل به استانبول سفر می‌کنید، اجاره‌ی قایق‌های خصوصی یکی از بهترین خاطرات ماه عسل شما خواهد بود.

از سوی دیگر هنگامی که با قایق‌های خصوصی یا با کشتی‌های کروز شروع به حرکت کنید، متوجه ۳ پل بزرگ و عظیم می‌شوید که دو سمت تنگه بسفر را به یکدیگر متصل کرده‌اند. این پل‌ها در حقیقت رابطی بین بخش آسیایی اروپایی ترکیه هستند. جالب است بدانید که پل سلطان مفتح، یکی از ۳ پل تنگه بسفر، جایگاه طولانی‌ترین و بالاترین پل معلق جهان را به خود اختصاص داده است.

تنگه بسفرتنگه بسفر هنگام غروب

تفریحات مختلف تنگه بسفر

پیشنهاد می‌کنیم عصر و قبل از غروب برای بازدید از تنگه بسفر اقدام کنید تا هنگام تاریکی از چراغانی پل‌ها، آثار باستانی و دیگر نقاط شهر متحیر شوید و بتوانید شهر استانبول را در لباس نورانی هم ببینید. یادتان باشد که بازدید از تنگه بسفر تنها به کشتی سواری ختم نمی‌شود این مکان فرصت خوبی برای عکاسی، تماشای پرندگان، امتحان کافه و رستوران‌ها، قدم زدن در هوای آزاد روی پل گالاتا و همینطور بازدید از دیگر جاذبه‌های باستانی اطراف هم به شمار می‌رود.


تنگه بسفرچراغانی پل‌های تنگه بسفر

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk