https://gateway.aryaktravel.com/api/

آبشار دودن آنتالیا، یک طبیعت بکر و دیدنی

گردشگری الهه ارباب جعفری 25 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

آبشار دودن آنتالیا، یک طبیعت بکر و دیدنی

آنتالیا یکی از پرطرفدارترین مقاصد در بین تمام مقاصد گردشگری جهان به شمار می‌رود. تمام جاذبه‌های طبیعی و جاذبه‌های دیگر آنتالیا دست به دست هم داده‌اند تا مسافران این شهر بهترین اوقات را در این مکان سپری کنند. اگر شما هم مسافر آنتالیا هستید یا قصد سفر به این شهر جذاب و دیدنی را دارید باید از قبل درباره جاذبه‌های دیدنی آنتالیا به خوبی باخبر باشید و برای بازدید از آن‌ها برنامه ریزی کنید. در این قسمت از مجله گردشگری آریاک سفر قصد داریم تا یکی از بهترین مناطقی که می‌توانید در سفر به آنتالیا از آن بازدید کنید را به شما معرفی کنیم.

آبشار دودن آنتالیاآبشار دودن آنتالیا


آبشار دودن 

آبشار دودن بالا یا آبشار اسکندر در حقیقت یک جاذبه طبیعی زیبا و روح نواز است که در شمال شرقی آنتالیا در منطقه ورساک قرار گرفته است و گردشگران زیادی سالانه از این آبشار و محیط جذاب اطراف آن بازدید می‌کنند. آبشار دودن بالا بعد از طی کردن مسیری ۱۷ کیلومتری به منطقه‌ی مرادپاشا می‌رسد و آبشار دودن پایین را ایجاد می‌کند. هر دو آبشار به عنوان جاذبه‌های طبیعی و پرطرفدار آنتالیا هستند اما اگر دوست دارید اوقات بیشتری را در کنار این جاذبه‌ها بگذرانید و در طبیعت نفسی تازه کنید، آبشار بالا محیط بهتری برای پیک نیک کردن دارد و شرایط برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت مهیاست؛ البته آبشار دودن پایین هم امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی دارد و این به شما بستگی دارد که دوست دارید از کدام یک بازدید کنید.

آبشار دودنپلکان های آبشار دودن بالا 


آبشار دودن بالا

آبشار دودن بالا آبشاری با عرض ۲۰ متر و ارتفاعی ۱۵ متری است و به عنوان یکی از آبشار‌های معروف آنتالیا شاهد حضور بالای مسافران و شهروندان این شهر است. آبشار دودن بالا از دو جهت می‌توانید مشاهده کنید. از سمت پایین پلکان‌هایی ایجاد شده‌اند که تا نزدیکی آبشار و دریاچه کوچک نزدیک آن بروید و در قسمت بالایی آبشار مکان‌هایی ویژه برای پیک نیک تعبیه شده اند. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید از کافی شاپ یا رستوران بالای آبشار هم خوراک‌های خوشمزه و محلی سفارش دهید و در کنار منظره‌ی چشم‌نواز آبشار دودن اوقات خوشی را سپری کنید.

آبشار دودن آنتالیاآبشار دودن بالا

آبشار دودن پایین 

آب آبشار دودن پایین نسبت به آبشار دودن بالا عظمت بیشتری دارد و از ارتفاعی ۴۰ متری به دریای مدیترانه فرو میریزد. در اطراف این آبشار هم علاوه بر تراس برای مشاهده منظره، پارکینگ رستوران و محیطی برای پیک نیک دارد. صدای غرش آب و منظره سرسبز اطراف آبشار محیطی دیدنی و زیبا را خلق می کند که بازدید از آن می‌تواند تبدیل به یکی از خاطرات خوش سفر به آنتالیا باشد. 

آبشار دودن پایین

آبشار دودن پایین

اگر از ماجراجویی و صرف وقت در طبیعت لذت می‌برید پیشنهاد می‌کنیم فاصله بین دو آبشار را قدم بزنید و غار‌های اطراف را کشف کنید و از نغمه‌ی پرندگان و تماشای حیوانات لذت ببرید. محیط سرسبز با پوشش گیاهی زیبا و رودخانه خروشان و زلال بین دو آبشار فرصت خوبی برای قدم زدن، کسب آرامش و دوری از شلوغی شهر است. 

خوشبختانه برای رسیدن به هر دو آبشار ایستگاه‌های اتوبوس و تراموا تعبیه شده‌اند و در صورت تمایل، با وسایل نقلیه عمومی هم می‌توانید به راحتی به این دو جاذبه آنتالیا برسید.

آبشار دودن پایین

پیک نیک در کنار آبشار دودن پایین


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk