https://gateway.aryaktravel.com/api/

هیجان انگیز ترین جاذبه های سریلانکا

گردشگری الهه ارباب جعفری 13 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

سریلانکا یک مقصد گردشگری جذاب است و تنها با تماشای چند عکس می‌توان متوجه شد که تورهای سریلانکا سفری متفاوت و خاص را برای طرفداران سفر و گردشگری است. طبیعت خاص سریلانکا و موقعیت جغرافیایی آن باعث شده تا به عنوان یک مقصد جذاب و دیدنی شناخته شود. سواحل ماسه‌ای، جنگل‌های متراکم و سر سبز، کوهستان‌های مرتفع و خیره‌کننده همگی گوشه‌ای از جاذبه هایی هستند که در سریلانکا می‌بینید. از سمت دیگر مردم خون گرم و غذاهای عجیب و خوشمزه ی سریلانکا به تنهایی گردشگران زیادی را به سمت سریلانکا می‌کشانند. در هر صورت برای این که از زمان و خود بهترین بهره را ببرید و خاطرات سفرتان به سریلانکا را تکمیل کنید، خوب است اگر بدانید در این کشور جاذبه هایی وجود دارند که سفر شما را خاطره انگیزتر می‌کنند. اگر اهل هیجان و ماجراجویی هستید در این مطلب جاذبه هایی را معرفی می‌کنیم که مسافرت شما به این مقصد را جذاب‌تر از قبل کند.

سواحل سریلانکاسواحل سریلانکا

غواصی در آب‌های کریستالی سریلانکا

آب‌های شفاف، کم عمق و کریستالی، حیات وحش جذاب و موجودات خاص زیر آب، شنا کردن در عمق آب‌های آزاد درست زیر نور طلایی آفتاب، شما را به هیجان نمی‌آورد؟ بعید به نظر می‌رسد به سواحل سریلانکا بروید و هوس شنا در آب‌های زلال آن به سرتان نزند. در حقیقت بسیاری از گردشگران بین‌المللی برای غواصی در سواحل سریلانکا این مقصد را انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید با قایق‌های کوچک از شلوغی شهر دور شوید و خود را میان آب‌ها شیشه‌ای پیدا کنید. 


غواصی در سریلانکاغواصی در سریلانکا


قله آدم، اولین قدم حضرت آدم روی زمین 

اگر اهل پیاده روی هستید و از طبیعت لذت می برید قله آدم یکی از بهترین مقاصد گردشگری سریلانکا برای شماست. مردم سریلانکا معتقد هستند که این قله اولین جایی بود که حضرت آدم بعد از اخراج شدن از بهشت، روی آن فرود آمده است و بر این باورند که رد پایی که سال‌هاست در این مکان وجود دارد، اولین نشانه از حضور حضرت آدم و حضور انسان روی زمین است. در حال حاضر این مکان تبدیل به نوعی زیارتگاه شده است و مردم محلی برای عبادت به این منطقه می‌روند؛ اما غیر از رد پای آدم، منظره‌ای که از بالای قله خواهید دید، بی شک شما را حیرت زده می‌کند به طوری که دلتان می‌خواهد مدت‌ها منظره‌ی پیش چشم خود را تماشا کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از طلوع آفتاب به سمت این جاذبه‌ی دیدنی حرکت کنید تا زمانی که به بالای قله می‌رسید بهترین چشم انداز را پیش روی خود ببینید.

قله آدمقله آدم در سریلانکا

پارک‌های آبی متفاوت سریلانکا

پارک‌ های آبی سریلانکا آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که سن و سال خود را فراموش کنید و با اشتیاق به سمت سرسره‌ها و تفریحات مهیج آن بروید. فرقی نمی‌کند با خانواده و فرزندان خود به این پارک‌های آبی سر بزنید یا با دوستان خود تصمیم به تجربه این پارک‌های آبی جذاب بگیرید، در هر صورت می‌توانید مطمئن باشید که اوقات خوبی را در این پارک‌های آبی سپری خواهید کرد و با روحیه‌ای تازه از این مکان خارج می‌شوید. بهترین پارک های آبی سریلانکا را می‌توانید در شهر کلمبو پیدا کنید و بسته به سلیقه خود به یکی از آن‌ها سری بزنید.

پارک ابی سریلانکاپار‌ک های آبی سریلانکا


قایق سواری و رفتینگ در سریلانکا

قایق سواری در سریلانکا دو حالت کلی دارد؛ اگر دوست داشته باشید آرامش بیشتری از سفر خود به دست بیاورید پیشنهاد ما اجاره‌ی قایق‌هایی است که در سواحل سریلانکا در اختیار مسافران قرار می‌گیرند و اگر دوست دارید آدرنالین خون خود را بالا ببرید و نهایت هیجان را تجربه کنید توصیه می‌کنیم به شهر کیتو لگالا سفر کنید و یک مسیر ۵ کیلومتری از رودخانه‌ی خروشان را قایق سواری کنید. اردیبهشت تا آذر بهترین فرصت برای سفر به این شهر و تجربه‌ی رفتینگ هستند. 

رفتینگ در آب‌های خروشانقایق سواری در آب‌های خروشان

  

تماشای وال های عظیم الجثه 

تا به حال بزرگترین موجودات جهان را از نزدیک تماشا کرده‌اید؟ اگر پاسختان منفی است، باید بدانید که در سفر به سریلانکا و در شهر ساحلی میریسا فرصت تماشای وال‌ها را خواهید داشت. وال‌ها در بازه‌ی زمانی مهر تا اردیبهشت به سمت سریلانکا مهاجرت می‌کنند و از اردیبهشت به سمت قطب جنوب باز می‌گردند. تماشای این موجودات غول پیکر قطعا یکی از جذاب‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در سریلانکا شاهد آن باشید.

مهاجرت وال های سریلانکاتماشای وال‌های عظیم در سریلانکا


موج سواری روی امواج بلند 

خلیج آروگام پاتوق اصلی موج سواران و دوست‌داران تفریحات آبی است. اهل دوست دارید موج سواری را امتحان کنید یا به دنبال امواج مناسب برای موج سواری هستید، این خلیج در سریلانکا همان مکان بی‌نظیر و مناسبی است که باید در زمان سفر به سریلانکا باید به سمت آن حرکت کنید. جالب است بدانید این خلیج یکی از مکان‌هایی است که مسابقات موج سواری را برگزار می‌کند و طرفداران این فعالیت ورزشی را به سمت خود می‌کشاند. 

موج سواری در سواحل سریلانکاموج سواری در سریلانکا


ماجراجویی در غارهای مرموز

نزدیک به کلمبو و کندی منطقه ای به نام دامبولا قرار دارد که عاشقان ماجراجویی می‌توانند اوقات خوشی را در آن بگذرانند. این منطقه بیش از ۸۰ غار کوچک و بزرک و البته معبد غار دامبولا را در خود نگه داشته است. در صورتی که به کلمبو یا کندی سفر کردید خوب است اگر با طی کردن مسیر کوتاهی به این منطقه بروید و هیجان بازدید از دامبولا را در برنامه سفر خود بگنجانید.این منطقه با کندی ۷۲ کیلومتر و با کلمبو حدود ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

غار های سریلانکاغارهای دیدنی سریلانکا

تجربه سرعت و ارتفاع با زیپ لاین سریلانکا 

پرواز در میان مه بر فراز جنگل‌ها و تپه های خیره کننده، آن هم با سرعت ۸۰ کیلومتر حتما باید بسیار هیجان انگیز باشد. زیپ لاین استان آلا در سریلانکا جزو پرطرفدارترین و البته مشهورترین زیپ لاین‌های دنیاست که در سفر به سریلانکا، فرصت تجربه‌ی آن را خواهید داشت در صورتی که در بازه‌ی زمانی آبان تا تا فروردین به سریلانکا سفر می‌کنید، خوب است که این هیجان را از دست ندهید تا نهایت آدرنالین را تجربه کنید.

در صورتی که دوست دارید به سریلانکا سفر کنید و قصد سفر با تورهای سریلانکا را دارید، می‌توانید با مشاوران آریاک سفر در ارتباط باشید.

زیپ لاین سریلانکازیپ لاین سریلانکا


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk