https://gateway.aryaktravel.com/api/

۵ جشنواره که در سفر به پوکت نباید از آن‌ها ساده گذشت

گردشگری الهه ارباب جعفری 12 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

سفر به تایلند و بخصوص به منطقه پوکت یکی از خاطره انگیزترین بازه‌های زمانی در زندگی هر فردی است. پوکت یکی از قطب‌های گردشگری تایلند است و به تنهایی سهم ویژه‌ای در رشد صنعت گردشگری تایلند دارد. این حرف را تعداد بالای پرواز‌های بانکوک به پوکت تایید می‌کند. در هر صورت برای این که از بودجه و زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید و بهترین اوقات را در پوکت بگذرانید خوب است از جاذبه‌های دیدنی و فستیوال‌های هیجان انگیز و جالب پوکت هم بازدید کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۵ جشنواره جالب پوکت آشنا  کنیم تا همزمان با تور پوکت خود از این رویدادهای متفاوت هم بهره ببرید و زمان خود را برای یک سفر به یادماندنی برنامه ریزی کنید.

۱-فستیوال لنترن ، تصویر واقعی یک رویا

اگر از ما می‌شنوید در سفر خود به تایلند هرگز جشنواره لنترن را از دست ندهید. شاید به راحتی بتوان گفت که تصویری که در فستیوال لنترن خواهید دید را هرگز از یاد نخواهید برد و شکوه چشم‌اندازی که این فستیوال ایجاد می‌کند به یکی از بهترین تصویرهای عمر هر فردی تبدیل می‌شود. در این جشنواره تمام مردم با فانوس‌هایی که به پرواز در می‌آیند، بازگشت بهار را در ماه کامل جشن گرفته و به نوعی قدردانی می‌کنند. از یک باور دیگر در این شب با روشن شدن فانوس‌ها روح انسان هم پاک و روشن می‌شود. جشنواره لنترن به صورت کلی به ۲ کل برگزار می‌شود که در ادامه به آن می پردازیم.

فستیوال لنترن پوکتجشنواره فانوس‌های پرنده در پوکت

۲-رودهای درخشان در جشنواره فانوس های شناور

همانطور که بالاتر به جشنواره لنترن اشاره کردیم، نور برای تایلندی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و از همین جهت فستیوال‌های مهمی در فرهنگ تایلندی‌ها وجود دارد که با نور و شعله آتش برگزار می‌شود. جشنواره فانوس‌های شناور شباهت زیادی با جشنواره لنترن دارد با این تفاوت که تایلندی ها عود یا شمع را روی برگ گل نیلوفر یا برگ موز شناور می‌کنند و سپس این شمع‌ها را به رود می‌سپارند. این کار نمادی از احترام و قدردانی از الهه آب‌هاو البته دور کردن پلیدی و ناپاکی ها است. معمولا مردم به عنوان مالک این شناورها تار مو یا ناخن خود را همراه با شمع‌های شناور خود به آب می‌اندازند. تصویر رود‌های روشن با شمع و عود و گل‌های نیلوفر یکی از زیباترین تصاویری است که در طول سفر خود به پوکت خواهید دید. 

فانوس‌های شناورفستیوال شمع‌های شناور در پوکت

۳-جشنواره پرتر پوکت جشنواره‌ای برای اشباح گرسنه 

یکی از جشنواره‌های مهمی که به فرهنگ مردم تایلند گره خورده است، جشنواره پرتر یا شبح گرسنه است. این جشنواره در حقیقت ۷ شب و ۷ روز ادامه دارد ما در بعضی مناطق ۲ یا ۳ روزه برگزار می‌شود. زمان تعطیلی مدارس و در اولین زمان ماه کامل ( بین مرداد تا شهریور هر سال) مردم تایلند با پوشیدن لباس‌های محلی و تهیه کیک‌هایی به شکل لاکپشت قرمز، به سمت معابد و مکان‌های مشخصی مثل خیابان پوکت روانه می‌شود. معابد نیز با کاغذهای رنگی، فانوس، شمع و عود تزئین می‌شوند. لاکپشت‌های قرمز که نمادی از طول عمر بلا، سلامتی و خوش شانسی هستند از آرد و شکر تهیه می‌شوند. اگر در این بازه زمانی به پوکت سفر کردید خوب است به این جشنواره سر بزنید و از غذاهای محلی این کشور امتحان کنید. یادتان باشد دوربین همراه خود داشته باشید تا تصاویر جالب این جشنواره را ثبت کنید.

فستیوال شبح گرسن پوکت

فستیوال پرتر پوکت

۴-سال نو چینی، مهم‌ترین جشنواره تایلند

سال نو هر جا که باشید، زیبایی و دیدنی‌های خاص خود را دارد. سال نو همیشه در هر فرهنگی جزو اصلی‌ترین جشنواره‌های آن کشور به شمار می‌رود. در پوکت هم سال نو چینی جشن گرفته می‌شود و خیابان‌های مهم و اصلی پوکت به مدت ۳ روز بسته می‌شوند. آتش بازی، رقص اژدها، رقص‌های بومی، تنوع خوراکی‌های اصیل و پایکوبی اصلی‌ترین بخش‌های سال نو هستند. در روز اول سال نو، تایلندی‌‌ها تمام در و پنجره‌ها را باز می‌گذارند تا سال کهنه از زندگی آن‌ها بیرون رود و جای خود را به سال جدید بدهد؛ از سمت دیگر ظرف پرتقال، میوه خشک شده و تزئینات قرمز که نمادی از خوش شانسی هستند از رسوم مهمی هستند که در سال نو چینی اجرا می‌شوند.

سال نو چینی در تایلندسال نو چینی

۵-فستیوال آب، یادآور روزهای کودکی

فستیوال آب یکی از پرطرفدارترین رویدادهای پوکت است که مردم زیادی را از نقاط مختلف دنیا به این منطقه می‌کشاند. روزی که فستیوال آب برگزار می شود یکی از هیجان انگیز ترین روز های تور پوکت خواهد بود. هیچ فردی از شلیک‌های آب در امان نخواهد بود. اگر از ما می‌شنوید وسایل مهم خود را در هتل بگذارید و برای مدت کوتاهی هم که شده به این فستیوال پیوندید. فستیوال آب در اواسط آوریل برگزار می‌شود و مردم تایلند به هیچ فردی رحم نمی‌کنند و با تفنگ‌های آب پاش یا هر وسیله‌ای که در دسترس داشته باشند از هر کسی که در سطح شهر تردد کند، با آب سرد میزبانی می‌کنند.

جشنواره اب جشنواره آب در پوکت


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk