https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 11 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

تایلند مقصدی جذاب برای سپری کردن تعطیلات و تفریحات شبانه است و همیشه در لیست پر فروش‌ترین تورهای گردشگری قرار داشته است. مسافران تایلند اغلب بین شهر‌های مختلف تایلند سردرگم می‌شوند و دوست دارند تا بدانند در بین تمام شهر‌های تایلند به کجا سفر کنند. در این مطلب قصد داریم تفاوت‌های دو شهر پاتایا و بانکوک را بررسی کنیم تا انتخاب برای شما ساده‌تر شود. البته تصمیم نهایی با شماست که دوست دارید به کجا سفر کنید. قبل از هر چیز باید در مورد تایلند و اقلیم کلی منطقه بدانید و از سمتی دیگر بهتر است نیاز‌ها و توقعاتی که از یک سفر جذاب به تایلند دارید را بررسی کنید و سپس با مطالعه این مطلب تصمیم خود را برای تهیه تور تایلند خود، بگیرید.

بانکوک تایلندبانکوک تایلند

تایلند و محبوب‌ترین شهر‌های آن برای گشت و گذار

تایلند کشوری است در آسیای شرق با آب و هوایی مرطوب و البته گرمسیری که از اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت بهترین و متعادل‌ترین آب و هوا را برای سفر در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در بین تمام شهر‌های تایلند سه شهر بانکوک ، پاتایا و پوکت جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری این کشور دارند. پاتایا و پوکت دو شهر ساحلی و بانکوک به عنوان پایتخت تایلند هر ساله از میزان زیادی مسافر میزبانی می‌کنند و اوقات خوشی را برای مهمانان خود رقم می‌زنند. زبان رسمی این کشور تایلندی است اما به لطف توریست پذیری و مهمان نوازی مردم تایلند، اگر انگلیسی هم بلد باشید به راحتی می‌توانید در سطح شهر تردد کنید و امور روزمره را به سادگی انجام دهید. حالا که در مورد تایلند دانستیم وقت آن می‌رسد که دو شهر بانکوک و پاتایا را مقایسه کنیم و بدانیم که این دو شهر با یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند.

بانکوکشهر بانکوک

پاتایا شهر ساحلی محبوب تایلند

اول از هر چیز باید بدانید که سواحل پاتایا به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تایلند هستند و اگر در تصورات خود به دنبال مقصدی آفتابی با سواحل ماسه‌ای سفید هستید و دوست دارید تنی به آب بزنید، پاتایا یک مقصد عالی برای شما به شمار می‌رود. پاتایا از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوبی ترین نقطه از کشور تایلند قرار دارد و سواحل متعدد و وسیع و همینطور جاذبه‌های بسیار سرگرم‌کننده‌اش یک مقصد عالی برای مسافرانی است که دوست دارند هر لحظه از سفر خود را جذاب و خاطره انگیز بگذرانند. 

سواحل پاتایا سواحل پاتایا

بانکوک پایتخت جذاب و دیدنی تایلند

بانکوک اصلی‌ترین شهر تایلند و به عنوان پایتخت این کشور در بین تمام شهر های این کشور بیشترین میزان مسافر را در سال میزبانی می‌کند. در نظر داشته باشید که فرودگاه بانکوک دروازه اصلی ورود و خروج مسافران این کشور است و همین باعث می‌شود مسافران قبل از هر مقصد دیگری ابتدا از بانکوک بازدید کنند. بانکوک تلفیقی از تاریخ و دنیای مدرن امروزی است و همین باعث می‌شود تا تضادهای جالب و هیجان انگیزی را در این شهر ببینید. 

تایلند بانکوکبانکوک

تفاوت آب و هوای پاتایا و بانکوک 

نزدیکی بانکوک و پاتایا به یکدیگر باعث می‌شود تا تفاوت زیادی از نظر آب و هوا وجود نداشته باشد. هر دو شهر گرم و مرطوب هستند و بهترین زمان سفر به آن‌ها از آذر تا اردیبهشت است. معمولا در تمام فصول سال در تایلند بارش وجود دارد و مسافران در بازه‌ی زمانی  پاییز تا اوایل بهار، بهترین فرصت برای سفر را دارند چرا که تعداد بارش‌ها به نسبت کمتر است و فرصت گردش و تفریح بیشتر از سایر فصول است. 

سواحل گرم و افتابیپاتایا

تفاوت جاذبه‌های دیدنی پاتایا و بانکوک

بانکوک شهری پر هیاهو با جاذبه‌های تاریخی و مدرن است. در حقیقت بانکوک با جاذبه‌های تاریخی و پوشش گیاهی و طبیعت خاص آن مسافران بین‌المللی را جذب خود می‌کند از سمت دیگر پاتایا علاوه بر طبیعت جذاب و سواحل زیبا و دیدنی خود، تفریحات شبانه بیشتری دارد. مسافران بانکوک معمولا در سفر خود به این شهر از دیدنی‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و مراکز خرید بزرگ، لذت می‌برند. اغلب مسافران بانکوک برای تجربه دیگر تفریحات هیجان‌انگیز، با تاکسی یا اتوبوس مسیر زمینی را به سمت پاتایا طی می‌کنند و بخشی از سفر خود را هم در پاتایا می‌گذرانند. 

طبیعت پاتایاجاذبه‌های پاتایا

پاتایا ارزان‌تر است یا بانکوک؟

هزینه سفر شما به تایلند و شهرهای محبوب آن بستگی به عوامل زیادی دارد؛ در حقیقت تعداد شب‌های اقامت شما، نوع هتل، تفریحات مورد نظر، فصلی که تور پاتایا یا تور بانکوک را تهیه می‌کنید و… از عوامل مهمی هستند که در ارزان یا گران بودن تور شما نقش پررنگی را بازی می‌کنند. در صورتی که تمام عوامل را یکسان در نظر بگیریم، پاتایا با اختلاف بسیار کمی از بانکوک ارزان‌تر خواهد بود. هزینه غذا، هتل، حمل و نقل و همینطور سرگرمی‌های بانکوک نسبت به پاتایا تفاوت زیادی ندارند و بانکوک به علت اهمیت خود به عنوان پایتخت تایلند نسبت به دیگر شهرها کمی تفاوت نرخ دارد. با این وجود تصمیم شما برای سفر تعیین می‌کند که دوست دارید به بانکوک سفر کنید یا پاتایا. اگر از ما می‌پرسید، می‌توانید با تورهای ترکیبی تایلند یک تیر و چند نشان بزنید و از بانکوک و پاتایا در یک سفر بازدید کنید؛ تورهای ترکیبی تایلند مجموعه‌ای از اقامت و امکانات رفاهی برای افرادی هستند که دوست دارند از زمان و بودجه خود به بهترین شکل بهره ببرند و نقاط بیشتری را در یک سفر ببینند.

حمل و نقل در تایلندحمل و نقل ارزان با توک توک


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk