https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 10 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

شما هم از افرادی هستید که همیشه یک گوشه از وجودتان قدم زدن در خیابان‌های پاریس را می‌طلبد؟ فکر کردن به پاریس و تصور زیبایی‌های خاص و متفاوت آن دل هر فردی را به سفر وسوسه می‌کند. به راحتی می‌توان گفت که تور پاریس یکی از به یادماندنی‌ترین سفرهای هر فردی می‌شود. با ما همراه باشید تا در این مطلب بدانید که زمان سفر به پاریس باید از کدام جاذبه‌ها دیدن کنید و چطور از زمان خود برای تماشای بیشتر پاریس بهره ببرید. 

ایفل برج آهنی محبوب

ایفل نیاز به معرفی ندارد. می‌توان ساده حدس زد که اغلب مسافران این شهر، تور پاریس را برای تماشای ایفل از نزدیک تهیه کرده‌اند. ایفل به نوعی نماد اصلی فرانسه به شمار می‌رود و زمانی که صحبت از برج‌های معروف دنیا باشد ایفل همیشه نقشی پر رنگ را بازی می‌کند. ساخت این برج در سال ۱۸۸۹ به دست گوستاو ایفل به اتمام رسید و اگر بخواهیم صادق باشیم این برج اوایل ساخت اصلا طرفدار نداشت و اغلب مرم شهر آن را سازه‌ای فلزی و بد شکل می‌دانستند؛ تا این که ساخت برج به اتمام رسید و ۲ میلیون نفر برای بازدید از ایفل در این منطقه جمع شدند. در هر صورت ایفل این روز‌ها دلیل اصلی سفر بسیاری از گردشگران بین‌المللی است. جالب است بدانید یک اتاق مخفی در مرتفع‌ترین قسمت این برج قرار دارد که سازنده آن یعنی ایفل این اتاق را برای خود طراحی کرده بود. 

ایفل نماد پاریسبرج ایفل

لوور، مشهورترین موزه جهان

دومین نقطه‌ای که در سفر به پاریس باید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید، بازدید از موزه لوور است. موزه لوور خانه‌ی امنی برای ارزشمندترین آثار باستانی و گنجینه‌های جهان است. چه اهل نقاشی و هنر باشید و چه به تاریخ جهان علاقه‌مند باشید در هر صورت بعید است هنگام بازدید از بخش‌های مختلف موزه متحیر نشوید و دقایقی را مبهوت تماشای این آثار ارزشمند نشوید. در صورتی که دوست دارید از این موزه بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مطلبی که به طور ویژه برای موزه لوور تهیه کرده‌ایم را مطالعه کنید.

موزه لوور

موزه لوور

اپرای گارنیه نماد شکوه معماری

یک سالن بزرگ با سقفی بلند و نقاشی شده، صندلی‌های مخملی قرمز، لوستری ۸ تنی، ستون‌های با شکوه و سالنی برای تماشای باله و اپراهای خیره‌کننده تنها بخشی از قصر گارنیه را تشکیل می‌دهند. قصر با شکوه گارنیه که به اپرای گارنیه شهرت دارد، یکی از چشم‌نواز‌ترین جاذبه‌های دیدنی پاریس است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید. گذشته از کاربرد این مکان، این کاخ به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و مبهوت کننده از نظر معماری و جزئیات هم گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. نمای باشکوه کاخ اپرای گارنیه، راهروهای عظیم مرمری، نقاشی‌های خاص و عظیم، مجسمه‌های دست‌ساز و دیگر جزئیات این بنا همگی بازمانده از زمان ناپلئون سوم و مربوط به سال ۱۸۷۵ هستند. 

اپرای گارنیه در پاریسسالن اپرای گارنیه

دیزنی لند پاریس

دیزنی لند یک پارک معمولی برای کودکان نیست. دیزنی‌لند پاریس، یک پارک وسیع و شگفت انگیز است که می‌توانید با هر سن و سالی در آن اوقات خوشی را تجربه کنید. این پارک به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود. هتل‌ها، رستوران‌های مختلف، سینما، بخش بازی و سرگرمی و دیگر  بخش‌های دیزنی‌لند اوقات خوشی را برای هر فردی می‌سازند. توصیه می‌کنیم برای تفریح در دیزنی‌لند یک روز کامل زمان بگذارید تا از قسمت‌های مختلف آن بی بهره نمانید. هر بخش از پارک برای گروه‌های مختلف برای سلیقه‌های متفاوت به شکل ویژه و هیجان‌انگیزی جاذبه‌ای برای دیدن و سرگرمی‌های مهیجی برای انجام دادن دارد. دیزنی لند پاریس می‌تواند در کنار دیگر جاذبه‌های پاریس، خاطرات خوشی را برای مسافران این شهر رقم بزند.

دیزنی لند پاریسدیزنی لند پاریس

کاخ الیزه، خانه رئیس جمهور

برنامه بازدید از کاخ الیزه را در یکی از روزهای سفر خود به پاریس قرار دهید. کاخ الیزه یک کاخ باشکوه با قدمتی ۳۰۰ ساله است و از زمان انقلاب فرانسه به عنوان محل سکونت رئیس جمهور این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای بازدید از این بنای عظیم باید حدودا ۱ روز از زمان خود را به بازدید از کاخ الیزه اختصاص دهید. کاخ الیزه از زمان ساخت تا کنون محل سکونت پادشاه‌ها و پرنسس‌های متعددی بوده تا زمان ناپلئون سوم که تغییر رویه داد و محل سکونت رئیس جمهور شد.

کاخ لیزه در پاریسکاخ الیزه

طاق پیروزی، نماد فداکاری سربازان فرانسه

طاق پیروزی یکی دیگر از نماد‌های مهم پاریس است. تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد که در سفر خود به پاریس حتی به طور اتفاقی طاق پیروزی را نبینید. طاق پیروزی یک بنای ارزشمند باقی مانده از زمان ناپلئون و مربوط به 200 سال گذشته است. ناپلئون دستور ساخت این بنا را برای یادبود سربازانی که جان خود را فدای کشور کرده اند، داد. در حال حاضر این بنای با شکوه در انتهای خیابان شانزلیزه قرار دارد و نگاه گردشگران این شهر را به سمت خود خیره می‌کند. غیر از اسامی مشهوری که زیر طاق می‌توانید مشاهده کنید، یک شعله نیز وجود دارد که تا کنون خاموش نشده و همیشه به یاد سربازان وطن، روشن نگه داشته می‌شود.

طاق پیروزی

طاق پیروزی فرانسه

باغ لوکزامبورگ، ریه های شهر پاریس

باغ لوکزامبورگ که به نوعی ریه‌های شهر پاریس هم به شمار می‌رود، یکی دیگر از جاذبه های معروف پاریس است که نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهید. این باغ وسیع یکی از مکان‌های مهمی است که مردم فرانسه از کودکی تا بزرگسالی در آن خاطره سازی می‌کنند. این باغ به فواره و حوضچه های متعدد و وسیع اش شهرت دارد. کودکان میتوانند با قایق های کوچک و مینیاتوری در کنار یکی از حوضچه‌ها سرگرم شوند یا در زمین بازی مخصوص کودکان تفریح کنند. از سمت دیگر درختان متنوع و تنومند این باغ فرصت خوبی را ایجاد می‌کنند تا بتوانید در راه‌های مارپیچ باغ قدم بزنید و هوای تازه نفس بکشید. این باغ مکانی برای اجرای برنامه های مختلف مثل تئاتر، عروسک گردانی و مراسم های مهم سنتی و ملی است. 


باغ لوکزامبورگ


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk