https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 09 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

موزه لوور

شاید بتوان به جرات موزه  لوور را به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های فرانسه معرفی کرد. لوور تقریبا در مرکز شهر پاریس قرار دارد و در صورتی که با تور فرانسه به پاریس سفر کرده‌اید، از هر ایستگاه مترویی می‌توانید خود را به ایستگاه مترو لوور برسانید. در بدو ورود به حیاط اصلی، ساختمان هرمی و شیشه‌ای معروف این موزه را خواهید دید. در کنار این هرم، آبنما‌هایی قرار گرفته‌اند که جلوه بیشتری به این حیاط می‌بخشند. درست زیر ساختمان شیشه‌ای دو طبقه‌ی وسیع قرار گرفته است که مربوط به بخش‌های مختلف از آثار مهم دنیا می‌شود.

برای رسیدن به طبقات پایینی علاوه بر پله مارپیچی، می‌توانید از پله برقی یا آسانسور هم استفاده کنید. با رسیدن به لابی مجموعه می‌توانید بسته به علاقه‌ خود بلیط یک یا چند بخش را تهیه کنید؛ اما اگر از ما می‌پرسید بلیط‌های ترکیبی انتخاب بهتری هستند چرا که با تهیه این بلیط‌ها علاوه بر این که از قسمت‌های مختلف موزه بازدید می‌کنید، هزینه‌ی منصفانه‌تری پرداخت خواهید کرد و با یک تیر چند نشان خواهید زد. بعد از تهیه بلیط خود وارد سالن‌های عریض با سقف‌های بلند می‌شوید و شگفتی‌ها یک به یک شروع می‌شوند.


بخش نقاشی‌ها و تابلو‌ها، بخش مربوط به سکه‌ها و البته بخش سازه‌های سنگی و مجسمه‌ها، اصلی‌ترین و غنی‌ترین بخش‌های لوور هستند که باید ساعت‌ها برای تماشای آن‌ها زمان صرف کنید. وسعت لوور تا حدی است که هر کشور بخش مربوط به خود را دارد و آثار مهمی از هر کشور را می‌توانید در موزه لوور ببینید؛ بخش ایران در این موزه هم یکی از قسمت‌هایی است که توریست‌های زیادی از آثار آن حیرت زده می‌شوند. کتیبه‌های سنگی، سر ستون‌های سنگی پرسپولیس و سکه‌های مختلف از این دسته آثار هستند. از سمت دیگر در بخش تابلو‌ها، آثار نقاشان معروف مثل پیکاسو و داوینچی را خواهید دید که احتمالا معروف‌ترین نقاشی لوور یعنی مونالیزا را بشناسید و از شهرت آن باخبر باشید. 

بعد از گشت و گذار و صرف ۳ الی ۴ ساعت از زمان خود می‌توانید در کافه اختصاصی موزه استراحت کنید و قوای از دست رفته را به خود بازگردانید و سپس به  سایر بخش‌های موزه سر بزنید و اگر هم تمایل داشتید، به کلیسای نوتردام که کمتر از ۸ دقیقه پیاده روی را می‌طلبد، سری بزنید. به یاد داشته باشید برای بازدید از موزه لوور تنها از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر زمان دارید و باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که فرصت تماشای این موزه مشهور را از دست ندهید.


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk