https://gateway.aryaktravel.com/api/

فاصله ازمیر تا استانبول چقدر است

گردشگری آریاک سفر 04 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ازمیر و استانبول، از شهرهای محبوب هستند و سالانه گردشگران زیادی را جذب می کنند. در ادامه به بررسی فاصله ازمیر تا استانبول و نحوه رفت‌وآمد آن ها پرداخته ایم.

ازمیر و استانبول، از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای ترکیه، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا هستند. این دو شهر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فروانی دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر در سفر خود به کشور ترکیه، قصد بازدید از هر دو شهر را دارید، باید درباره فاصله این دو شهر و نحوه رفت‌وآمد در آن‌ها اطلاعات کافی کسب کنید.

در این مقاله به سوال «فاصله ازمیر تا استانبول چقدر است؟» پاسخ می‌دهیم و نحوه تردد بین این دو شهر از طریق مختلف را بررسی می‌کنیم. اگر قصد سفر به کشور ترکیه و بازدید از هر دو شهر ازمیر و استانبول را دارید، با مطالعه مطلب پیش‌رو اطلاعات مفید و کاربردی کسب خواهید کرد.

ماشین شخصی یا تاکسی؛ یکی از مسیرهای رایج برای سفر از ازمیر به استانبول

یکی از راه‌ها برای سفر از ازمیر به استانبول، استفاده از ماشین شخصی یا تاکسی است. این دو شهر 480 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند که برای طی کردن آن با ماشین حدود 5 ساعت زمان لازم است. با استفاده از پل عثمان غازی این مدت زمان به 3.5 ساعت نیز کاهش پیدا می‌کند. ترافیک تاثیر بسیاری در مدت زمان سفرهای جاده‌ای دارد؛ اما متوسط زمان لازم برای طی کردن مسافت بین دو شهر ازمیر و استانبول با ترافیک معمولی و سرعت استاندارد،‌ حدود 3.5 تا 5 ساعت است. شما می‌توانید در ابتدا با استفاده از تور ازمیر از تهران تا ازمیر سفر کنید و سپس با خودروی شخصی یا تاکسی به استانبول بروید.

ماشین شخصی یا تاکسی برای سفر از ازمیر به استانبول

ماشین شخصی یا تاکسی برای سفر از ازمیر به استانبول

سفر با اتوبوس؛ روشی ارزان اما وقت‌گیر برای رسیدن استانبول

اگر در ترکیه زندگی نمی‌کنید یا قصد اجاره خودروی شخصی ندارید، بهتر است با اتوبوس فاصله بین ازمیر و استانبول را طی کنید. زمان این سفر بدون در نظر گرفتن ترافیک جاده‌ای حدود 9 تا 10 ساعت است. اگرچه باید مدت زمان نسبتا طولانی در اتوبوس باشید؛ اما هزینه این سفر حدود 70 لیر و کمتر از نصف هزینه سفر با خودروی کرایه‌ای یا تاکسی است.

هیچ قطار مستقیمی برای طی کردن فاصله بین شهرهای ازمیر و استانبول وجود ندارد؛ البته شما می‌توانید از طریق جابه‌جایی در شهرهای مختلف خود را از ازمیر به استانبول برسانید؛ اما این روش منطقی نیست؛ زیرا باعث اتلاف زمان و هزینه می‌شود.

تجربه هیجان‌انگیز کشتی سواری در مسیر ازمیر تا استانبول

در مسیر ازمیر تا استانبول هیچ کشتی مستقیمی وجود ندارد. شما می‌توانید از ازمیر به بورسا بروید و سپس از طریق کشتی فری از بورسا به استانبول بروید. فاصله ازمیر تا بورسا حدود 5 ساعت و فاصله بورسا تا استانبول حدود 2 ساعت است.

ممکن است طی کردن این مسیر با کشتی کمی طولانی باشد؛ اما سفر آبی حال و هوای خاص خود را دارد و جاذبه‌های متعددی را در مسیر شما قرار می دهد. شرایط آب و هوا در فصل بهار برای سفرهای آبی بسیار مناسب است. اگر تور ازمیر نوروز 1402 را انتخاب کنید، سفر با کشتی خالی از لطف نیست و جذابیت‌های خاص خود را دارد.

سفر با کشتی از ازمیر تا استانبول

سفر با کشتی از ازمیر تا استانبول

هواپیما؛ سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای سفر

سفر هوایی همیشه یکی از راحت‌ترین و بهترین گزینه‌ها است. برای طی کردن فاصله بین ازمیر تا استانبول با استفاده از هواپیما فقط 70 دقیقه زمان نیاز دارید. اگر در سفر به ترکیه قصد بازدید از هر دو شهر ازمیر و استانبول را دارید و زمان شما محدود است، مسافرت با هواپیما را انتخاب کنید. هزینه سفر هوایی از ازمیر به استانبول حدود 50 دلار و گران‌تر از سایر وسایل نقلیه است.

سفر با هواپیما از ازمیر به استانبول

سفر با هواپیما از ازمیر به استانبول

با تورهای آریاک سفر به کلیه شهرهای ترکیه سفر کنید!

در این مقاله به سوال «فاصله ازمیر تا استانبول چقدر است؟» پاسخ دادیم و راه‌های مختلف برای طی کردن این فاصله را بررسی کردیم. اگر به سفر جاده‌ای علاقه دارید، استفاده از خودروی شخصی، تاکسی یا اتوبوس را به شما پیشنهاد می‌کنیم و اگر سفر هوایی را ترجیح می‌دهید، هواپیما بهترین گزینه است. این فاصله باتوجه‌به وسیله نقلیه‌ای که انتخاب می‌کنید، از ۱ تا ۱۱ ساعت متغیر است و هزینه متفاوتی نیز دارد.

برای سفر به شهرهای مختلف ترکیه مانند ازمیر و استانبول می‌توانید از تورهای هوایی آژانس هواپیمایی آریاک سفر استفاده کنید. به منظور خرید تور همین حالا از طریق سایت اقدام کنید یا با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید. این عزیزان شما را راهنمایی می کنند تا باتوجه‌به نیاز، بودجه و سلیقه خود، بهترین تور را انتخاب و خریداری کنید.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk