https://gateway.aryaktravel.com/api/

بهبود اقتصاد تایلند بعد از همه گیری کرونا

گردشگری آریاک سفر 04 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با فروکش کردن کرونا اقتصاد کشور تایلند نیز بهبود پیدا کرده است. در این مطلب به نحوه بهبود اقتصاد تایلند بعد از همه گیری کرونا و نقش گردشگری در آن می‌پردازیم.

با شیوع کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی و ادامه آن، صنعت گردشگری ضربه شدیدی را متحمل شد. اقتصاد تایلند نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان وابسته به این صنعت بود و در دو سال اخیر به دلیل محدودیت‌های کرونایی، دچار رکود شد؛ زیرا گردشگران اجازه ورود به کشورهای دیگر را نداشتند و سفر به راهی برای شیوع و گسترش این ویروس منحوس تبدیل شده بود.

با فروکش کردن کرونا در ماه‌های اخیر، اقتصاد کشور تایلند نیز کمی بهبود پیدا کرده است. در این مقاله کوتاه به نحوه بهبود اقتصاد تایلند بعد از همه‌گیری کرونا می‌پردازیم و نقش صنعت گردشگری را در این زمینه بررسی می‌کنیم. در آخر نیز کمی به کشور تایلند و جاذبه‌های گردشگری آن می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه ادامه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

هتل های تایلند

هتل های تایلند

بررسی وضعیت هتل‌های تایلند در دوره همه‌گیری کرونا

طبق تحقیق‌های انجام شده توسط بانک تایلند (BOT)، احیای صنعت گردشگری تاثیر به‌سزایی در بهبود اقتصاد این کشور دارد؛ زیرا این بخش ۱۲درصد از تولید ناخالص داخلی و ۲۰درصد از کل اشتغال را تشکیل می‌دهد.

در دوره کرونا با بسته شدن مرزها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هتل‌های تایلند نیز مانند سایر کشورها مشتریان خود را از دست دادند و در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند. به دلیل اینکه اقتصاد این کشور رابطه مستقیمی با رونق گردشگری دارد، با آسیب شدیدی مواجه شد.

پس از فروکش کردن ویروس کرونا و بازگشایی مرزها در ماه‌های اخیر، بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده از کشورهای خارجی وارد تایلند شده و درآمدی حدود ۱۶ میلیارد دلار برای این کشور به همراه آورده‌اند. اکنون شما نیز می‌توانید با خرید تور تایلند به این کشور تماشایی سفر کنید و خاطرات فراموش‌نشدنی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

پیش‌بینی رشد اقتصادی کشور تایلند با رونق گردشگری در سال ۲۰۲۳

تایلند، دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوبی به شمار می‌رود. این کشور در دوره همه‌گیری کرونا با رکود اقتصادی شدید و تورم قابل‌توجهی روبه‌رو شد. اکنون با بازگشایی مرزها و رونق صنعت گردشگری، وضعیت اقتصادی تایلند تا حد قابل‌قبولی رشد و پیشرفت داشته است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از ۳.۲ درصد رشد تولید ناخالصی تا پایان سال جاری و حدود ۳.۴ رشد در سال ۲۰۲۳ است؛ یعنی انتظار می‌رود در سال آینده ۲۳ میلیون گردشگر خارجی به تایلند سفر کنند. البته تعداد بازدیدکنندگان خارجی همچنان فاصله بسیاری با دوره پیش از شیوع کرونا دارد؛ اما امیدواری‌ها به پیشرفت تدریجی و در نتیجه شکوفایی اقتصادی این کشور ادامه دارد.

رزرو تور تایلند نوروز 1402 بهترین فرصت برای سفر به تایلند و گشت‌وگذار در این کشور است؛ زیرا آب و هوا در فصل بهار معتدل است و از گرمای نفس‌گیر و رطوبت بیش از حد خبری نیست. در بخش بعدی کمی درباره این کشور زیبا و جاذبه‌های گردشگری آن صحبت خواهیم کرد.

بازار روی آب تایلند

بازار شناور بانکوک از دیدنی های تایلند

با کشور تایلند و جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر آشنا شوید

کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا است. در سفر به این کشور با سواحل زیبا، جنگل‌های سحرآمیز و غذاهای لذیذ مواجه خواهید شد. اهالی این منطقه فرهنگ خاص خود را دارند و همواره به سنت‌هایشان پایبند هستند. کشور تایلند با عنوان سرزمین لبخندها نیز شناخته می‌شود. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های این کشور را نام می‌بریم.

  • بازارهای شناور بانکوک
  • بازار شبانه چیانگ مای
  • ساحل هواهین
  • پارک ملی اراوان
  • پارک ملی مو کوانگ تونگ
  • پارک تاریخی سوخوتای
  • جزایر سیمیلان
  • جزایر فی فی
  • خلیج فانگ نگا
  • پارک ملی خوا یای
  • جزیره کو نانگ یوآن

این کشور توریستی به دلیل جاذبه‌های فراوان، گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. تایلند مقصد مناسبی برای کسب تجربه‌های تازه و به‌یادماندنی است و باید آن را امتحان کنید.

بازدید از کشور زیبای تایلند، با تورهای آریاک سفر

در این مقاله به موضوع بهبود اقتصاد تایلند بعد از همه‌گیری کرونا پرداختیم و نقش صنعت گردشگری در اقتصاد این کشور را بررسی کردیم. تایلند یکی از دیدنی‌ترین کشورها واقع در جنوب شرقی آسیا است که سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا از آن دیدن می‌کنند.

برای سفر به تایلند و بازدید از آثار تاریخی و طبیعی این کشور زیبا، همین حالا از طریق سایت آژانس هواپیمایی آریاک سفر اقدام کنید. تورهای باکیفیت و با قیمت مناسب به مقصد دیدنی‌ترین شهرهای دنیا، در انتظار شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای مسافرتی این مجموعه با کارشناسان حاضر در آریاک سفر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk