https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری آریاک سفر 08 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هزینه های سفر به ازمیر به نوع پرواز، هتلی که رزرو کردید و خرج و مخارجی که در طول سفر انجام می دهید بستگی دارد.

هزینه سفر به ازمیر

ازمیر شهری است در منتهی الیه غربی ترکیه و سومین شهر پرجمعیت ترکیه بعد از استانبول و ازمیر است. ازمیر یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه نیز می باشد.
این شهر که در قرن یازدهم قبل از میلاد توسط آئولیان ها، مردم یونانی تأسیس شد، قبل از سال 688 قبل از میلاد توسط ایونی ها تصرف شد.
ازمیر شهری آرام با گزینه‌ های زیادی برای تفریح و گردش است. این شهر مملو از غذاخوری ‌های ارزان و فعالیت ‌های سرگرم کننده رایگان است.
ازمیر دومین بندر بزرگ و سومین شهر بزرگ ترکیه است و توسط چندین مسیر ریلی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین یک مرکز تجاری و صنعتی مهم است. ازمیر موقعیت خود را به عنوان شهری پویا از نظر اقتصادی و اجتماعی مدیون موقعیت، آب و هوای خوب خود می داند.


جاذبه های دیدنی ازمیر

جاذبه های دیدنی ازمیر

قیمت تورهای ازمیر

تور ازمیر ترکیه بسته به نوع کلاس پروازی، هتلی که انتخاب می کنید و خدمات تور ازمیر متغییر است. به صورت کلی تورهای ازمیر 6 تا 7 روزه می باشند و قیمت تورهای ازمیر نیز از 8 تا 11 میلیون تومان است.
سفر به ازمیر با قطار انجام نمی شود، بلکه اغلب به صورت هوایی برگزار می شود و خدمات تورها نیز شامل تور لیدر دو زبانه، ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت، بلیط هواپیما، رزرو هتل، بیمه ی مسافرتی می باشد. همچنین تور ازمیر نوروز نیز قابل ارائه است.

هزینه هتل ها در ازمیر

قیمت هتل های ازمیر بسته به نوع خدمات و موقعیت جغرافیایی که دارند، می تواند متفاوت باشند. درزیر قیمت برخی از هتل ها را به صورت میانگین بیان کرده ایم:

هزینه هتل های یک ستاره به صورت میانگین در ازمیر : 150 لیر
هزینه هتل دو ستاره به صورت میانگین در ازمیر : 170 لیر
هزینه هتل سه ستاره به صورت میانگین در ازمیر : 190 لیر
هزینه هتل چهار ستاره به صورت میانگین در ازمیر : 290 لیر
هزینه هتل پنج ستاره به صورت میانگین در ازمیر : 600 لیر
هزینه هاستل های ارزان قیمت در ازمیر : 70 لیر

هزینه خورد و خوراک در ازمیر

اگر قصد دارید تا در هزینه های خورد و خوراک در طول سفری که به ازمیر دارید صرفه جویی کنید، و اطلاعاتی از برخی از خوراکی های ضروری در ازمیر داشته باشید. ما در زیر به قیمت میانگین لیستی از خوراکی های ضروری اشاره کرده ایم:

قیمت شیر یک لیتری : 6 لیر
قیمت نان 500 گرمی : 2.55 لیر
قیمت تخم مرغ 12 عددی :  11.49 لیر
قیمت پنیر یک کیلو گرمی :  44 لیر
قیمت گوشت قرمز کیلویی :  69 لیر
قیمت سیب زمینی یک کیلویی :  4  لیر
قیمت پیاز یک کیلویی :  4.05 لیر
قیمت آب معدنی یک لیتری :  2.38 لیر

هزینه های رستوران در ازمیر

در شهر ازمیر ترکیه رستوران های متنوع و با کیفیتی وجود دارد، و شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و غذاهای محبوب ترکی را در این رستوران ها امتحان کنید. در زیر قیمت غذا در رستوران را به صورت میانگین بررسی کرده ایم:

قیمت غذا در رستوران های ارزان برای هر نفر 50 لیر
قیمت غذا در رستوران های متوسط برای دو نفر 120 لیر
هزینه غذا در فست فودهای زنجیره ای ارزان قیمت برای هر نفر 25 لیر
قیمت نوشابه 5 لیر

هزینه های تفریح در ازمیر

ازمیر یکی از شهر های ساحلی ترکیه بشمار می رود، که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است. همچنین این شهر یک شهر باستانی با جاذبه های تاریخی متنوعی است.
هزینه ی برخی از این مکان ها گردشگری به صورت رایگان می باشد، به عنوان مثال برای استفاده از ساحل تفریحی کوردون نیازی به پرداخت هزینه نیست.
بازار کمرالتی نیز یکی از جاذبه های جذاب شامل کاروان سراها و کلیساهای تاریخی مختلف است. بازار آگورا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ازمیر است، که به قرن چهارم پیش از میلاد بر می گردد.

هزینه حمل و نقل در ازمیر

برای اینکه هزینه های حمل و نقل خود را در ازمیر کاهش دهید، بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. دلموش ها، مینی بوس ها و اتوبوس ها بهترین گزینه هستند. قیمت بلیط اتوبوس و مینی بوس در ازمیر  3 لیر است و هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر در ازمیر 3 لیر می باشد.

هزینه های تلفن همراه در ازمیر

برای اینکه در طول سفر خود در ازمیر بتوانید با دیگران در ارتباط باشید، می بایست از سیم کارت های اعتباری ترکیه استفاده کنید و آن ها را شارژ کنید.
سیم کارت های معروف ترکیه عبارتند از وودافون، ترکسل و آوا می باشند. شما می توانید یکی از این سیم کارت های اعتباری را تهیه کنید. و سیم کارت مورد نظر را با مبلغ مورد نیاز خود را برای تماس و اینترنت شارژ کنید.
شما همچنین می توانید از خدمات رومینگ سیم کارت های خود نیز برای اتصال به اینترنت و تماس استفاده کنید، اما هزینه های بالاتری را می بایست پرداخت کنید.
لیکن اگر قصا استفاده زیاد از تلفن همراه را ندارید، رومینگ می تواند گزنه ی خوبی برای شما باشد. اما اگر قصد دارید با تلفن همراه خود مکالمه ی زیادی داشته باشید، بهتر است از سیم کارت استفاده کنید.

هزینه های قبل از سفر به ازمیر

قبل از سفر به می بایست پاسپورت خود را چک کنید، که آیا پاسپورت شما اعتبار دارد یا نه. اگر اعتبار پاسپورت شما به اتمام رسیده است شما باید برای تمدید گذرنامه مبلغ 120 هزار تومان، برای عوارض شهرداری مبلغ پنجاه هزار ، مبلغ 45 هزار تومان جهت پرداخت به دفتر پلیس +10 و اداره پست را پرداخت کنید.
همچنین برای خروج از کشور می بایست هزینه عوارض خروج را پرداخت کنید، همانطور که می دانید این مبلغ در هر بار از سفر 50 درصد افزایش می یابد.
هزینه عوارض خروج از کشور در سفر به ازمیر برای بار اول مبلغ 264 هزار تومان، برای بار دوم مبلغ 396 هزار تومان و برای بار سوم مبلغ 528 هزار تومان می باشد.

چگونه سفری ارزان به ازمیر داشته باشیم؟

یکی از چیزهایی که هنگام سفر به ترکیه باید در نظر داشته باشید این است، که ارز مورد نیاز خود را که برای ترکیه لیر می باشد از صرافی های داخل ایران تهیه کنید.
بهتر است بیش تر ارزی که تهیه می کنید دلار باشد و مابقی پول خود را به ایر تبدیل کنید. زیرا می توانید در ترکیه هر چقدر که بخواهید دلار را در صرافی ها تبدیل به لیر کنید.
 شما تنها مقدار پولی که برای ساعت های اولیه اقامت خود در ازمیر احتیاج دارید را به لیر تبدیل کرده، تا در صورت گرفتن تاکسی و یا خرید برخی از اقلام خوراکی و آبمعدنی بتوانید به راحتی خرید خود را انجام دهید.

غذاخوری های ارزان قیمت

یکی از بازارهای معروف و محبوب ازمیر، بازار کمرالتی است. این بازار علاوه بر پوشاک دارای اغذیه فروشی های متنوعی است. اگر به دنبال خوراکی های ارزان قیمت هستید ما به شما این بازار را پیشنهاد می کنیم.
در این بازار شما می توانید انواع غذاهای سنتی و متنوع ترکی را با ارزان ترین قیمت ها میل کنید، این اغذیه فروشی ها دارای مواد با کیفیت و طعم های فوق العده ای هستند.
شما با این روش هم می توانید به خرید در این بازار بپردازید و انواع پوشاک، کیف و کفش، بدلیجات، لوارم آرایشی و بهداشتی و هر وسیله ی  مورد نیاز خود را تهیه کنید و هم یک غذای با کیفیت و خوشمزه را که در رستوران ها نمی توانید پیدا کنید را در این بازار جذاب میل کنید.

تفریحات رایگان ازمیر

ازمیر کجا برم؟ یکی از خوبی سفر به ازمیر این است، که می توانید از جاذبه های دیدنی رایگان این شهر بهرهمند شوید. در شهر ازمیر یک خیابان زیبا و دیدنی با نام خیابان کوردون وجود دارد که به موازات ساحل است.
این خیابان در واقع پاتوق جوان های و توریست های این شهر است. قدم زدن در این خیابان یکی از تفریحات رایگانی است که می توانید انجام دهید.
شما می توانید بدون اینکه مبلغی را پرداخت کنید در این خیابان قدم بزنید و با تماشای موسیقی های خیابانی یک شب مفرح را برای خود رقم بزنید.

تور ارزان ازمیر تهیه کنید

تورهای ازمیر با قیمت های مختلفی ارائه می شود، شما می توانید با کمی جست و جو یکی از ارزان ترین تورها را برای سفر به ازمیر تهیه کنید. داشتن یک تور خوب و ارزان قیمت می تواند هزینه های سفر شما را به شدت کاهش دهد. شما می توانید با رزرو تور ارزان ترکیه و تور نوروزی ترکیه بهترین قیمت تورها را رزرو کنید.


سواحل ازمیر

سواحل ازمیر

بهترین زمان برای سفر به ازمیر 

ازمیر در اکثر مواقع سال دارای آب و هوایی مدیترانه ای است. بهترین فصل ها برای سفر به ازمیر بهار و تابستان است، زیرا می توانید به شنا در سواحل زیبای این شهر بپردازید.
میانگین دمای ازمیر از اواسط شهریور تا آبان بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد متغیر است. گرم ترین ماه در ازمیر مرداد است و دمای هوا به طور متوسط در حدود 33 درجه سانتیگراد است. در فصل های بهار و تابستان نمایشگاه های متنوعی در ازمیر برگزار می شود، که می توانید از آن ها دیدن کنید.
فصل پاییز نیز یکی از جذاب ترین فصل ها برای بازدید از ازمیر است، در این فصل نیز نمایشگاه های پاییزه برگزار می شود و برخی از مراکز خرید این شهر تخفیف های ویژه ای را ارائه می دهند. شما می توانید از طریق آژانس هواپیمایی آریاک تورهای گردشگری را با بهترین قیمت تهیه کنید.

سوالات متداول درباره هزینه های سفر به ازمیر

بهترین زمان سفر به ازمیر کی می باشد؟

بهترین زمان برای سفر به ازمیر فصل بهار و تابستان است، زیرا در این فصل می توانید برای شنا به سواحل زیبای ازمیر بروید.

تور ازمیر شامل چه خدماتی است؟

تورهای ازمیر اغلب به صورت هوایی و شامل تور لیدر دو زبانه، ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت، بلیط هواپیما، رزرو هتل، بیمه ی مسافرتی می باشد.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk