https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری آریاک سفر 08 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هزینه های سفر به مارماریس بسته به اینکه شما چه هتلی را انتخاب می کنید و یا با تور سفر می کنید و یا شخصی می توانید متفاوت باشد.

هزینه های سفر به مارماریس

مارماریس کجاست؟ مارماریس ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی در ترکیه است. مارماریس دارای هتل‌ های مجلل، پارک ها، صدها ساحل و خلیج‌، برخی از بهترین غذاهای جهان، هزاران فروشگاه، گشت ‌وگذارهای شگفت‌ انگیز، و تفریحات شبانه است.
مارماریس مکانی شگفت انگیز برای بازدید است. این شهر زیبا دارای ترکیبی عالی از سواحل زیبا، گشت و گذارهای ماجراجویانه عالی است. شهر مارماریس یکی از محبوب ترین استراحتگاه های ساحل فیروزه ای ترکیه است. 


نمایی از سواحل مارماریس

نمایی از سواحل مارماریس

چرا باید از مارماریس بازدید کرد؟

در طول فصل تابستان، مارماریس مملو از گردشگران است، که در سواحل زیبا و شنی آن به شنا کردن و تفریحات آبی می پردازند. این شهر به خاطر سواحلش، کلوپ های شبانه ای که دارد معروف است.
مارماریس همچنین دارای جاذبه های گردشگری متنوع از مقبره‌ های صخره‌ ای باستانی در Caunos است، شما می توانید در این شهر در رودخانه Dalyan قایق سفر کنید و لاک‌ پشت‌ های ساحل Iztuzu را تماشا کنید.
مناظر زیبا، سواحل عالی و جاذبه های مناسب برای کودکان مانند پارک آبی مارماریس، اقامتگاه های ساحلی از جمله مواردی هستند که باید هنگام سفر به ماماریس از آن ها بازدید کنید.

روش های سفر به مارماریس

برای رفتن به مارماریس روش های مختلفی وجود دارد، که در ادامه به آن ها می پردازیم.

سفر با تور مارماریس

برای رفتن به مارماریس یکی از بهترین و راحت ترین روش ها سفر با تور مارماریس است. سفر با تور به مارماریس می تواند هزینه های سفر شما را کاهش دهد.
اگر خودتان بخواهید به مارماریس سفر کنید، علاوه بر اینکه باید هزینه ی بیش تری پرداخت کنید، باید هنگام رسیدن به فرودگاه به دنبال وسیله ی نقلیه ای باشید تا شما را اقامتگاه برساند.
اما اگر با تور سفر کنید می توانید از خدمات ترانسفر فرودگاهی تور استفاده کرده و به راحتی از فرودگاه به هتل و از هتل به فرودگاه بروید و از خدمات دیگری مانند لیدر تور، بیمه ی مسافرتی، بلیط هواپیما و اقامتگاه استفاده کنید.

سفر به صورت شخصی

سفر به صورت شخصی هزینه های متفاوتی دارد. هزینه ی شما در سفر زمینی به مارماریس کم تر از سفر هوایی می باشد، اما سخت تر از سفر هوایی است. شما باید مسیر طولانی تری را نیز تجربه کنید.

هزینه و مدارک قبل از سفر به مارماریس

قبل از اینکه بخواهید به مارماریس سفر کنید، باید گذرنامه شما اعتبار کافی داشته باشد. اگر گذرنامه ی شما کمتر از 6 ماه اعتبار دارد باید برای تمدید آن اقدام کنید.

هزینه ی صدور شناسه ی گذرنامه هزار تومان 
هزینه ی عوارض شهرداری پنج هزار تومان
هزینه ی صدور گذرنامه  120 هزار تومان
هزینه های دفتر پلیس +10 و اداره پست 45 هزار تومان

هزینه عوارض خروج از کشور

شما برای اینکه بتوانید از کشور مقصد خارج شوید باید مبلغی را به عنوان هزینه ی عوارض خروج پرداخت کنید. اگر برای اولین بار می خواهید از کشور خارج شوید، شما باید مبلغ 400 هزار تومان پرداخت کنید.
در سفر دوم خود برای خروج از کشور شما باید 50 درصد اضافه تر از مبلغ اولین سفر خود را پرداخت کنید، از اینرو اگر برای بار دوم از کشور خارج می شود باید مبلغ  600 هزار تومان پرداخت کنید.
همچنین اگر شما برای بار سوم از کشور مبدا خارج می شود باید برای مبلغ 800 هزار تومان را برای خروج از کشور پرداخت کنید.

هزینه هتل و اقامتگاه در مارماریس

هتل های uall مارماریس اغلب ساحلی هستند و قیمت آن ها از 79 لیر شروع می شود. قبل از سفر می بایست اقامتگاه خود را انتخاب کنید.
شما باید تصمیم بگیرید که اقامتگاه شما نزدیک به جاذبه های تفریحی باشد و دسترسی خوبی به مراکز شهر داشته باشید و یا هزینه های آن کمتر باشد و از مراکز تفریحی دورتر باشد.

قیمت هتل های دو ستاره از 16$ برای هرشب
قیمت هتل های  سه ستاره از 60$ برای هر شب
قیمت هتل های چهار ستاره از 115$ برای هر شب
قیمت هتل های پنج ستاره از 158$ برای هر شب
قیمت هاستل از 15$ برای هر شب

هزینه خورد و خوراک در مارماریس

هزینه ی خورد و خوراک در شهر مارماریس چندان زیاد نیست. به همین خاطر می توانید بسیاری از غذاهای خوش طعم ترکی را در رستوران های مختلف در فست فود های داخل شهر امتحان کنید.

هزینه غذا در رستوران های ارزان قیمت مارماریس برای هر نفر 25 لیر
هزینه ی غدا برای دو نفر در رستوران های متوسط  مارماریس نیز 80 لیر
هزینه غذا در فست فود های این شهر 16 لیر

هزینه تفریح در مارماریس

هزینه ی تفریح در شهر مارماریس ترکیه به نسبت کشورمان ایران گران تر است. در زیر به برخی قیمت ها برای تفریح در مارماریس اشاره می کنیم.

قیمت بلیط سینما در مارماریس 20 لیر
قیمت آفرود با جیپ در مارماریس 140 لیر
قیمت اسب سواری در مارماریس 140 لیر
قیمت غواصی در مارماریس 150 لیر
قیمت ماهی گیری در مارماریس  155 لیر
قیمت رافتینگ در مارماریس 300 لیر
قیمت کشتی تفریحی در مارماریس 400 لیر

هزینه حمل و نقل در مارماریس

برای رفت و آمد در شهر ساحلی مارماریس می توانید از تاکسی استفاده کنید. هزینه ی تاکسی در مارماریس برای هر نفر 5 لیر و به ازای هر کیلومتر اضافه تر نیز 5 لیر محاسبه می شود.
همچنین می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس نیز استفاده کنید. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهتر است، کارت های اعتباری اتوبوس را تهیه کنید تا بتوانید راحت تر رفت و آمد کنید. برای رفت و آمد در مارماریس دلموش ها و اتوبوس ها هزینه ی کمتری نسبت به تاکسی ها دارند.
قیمت بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی 5 لیر و قیمت بلیط ماهانه برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای هر نفر 150 لیر می باشد.

هزینه خدمات موبایل در مارماریس

برای اینکه بتوانید به راحتی در مارماریس با خانواده و دوستانتان در کشور خودتان در تماس باشید، بهترین کار خرید سیمکارت اعتباری ترکیه است.
هزینه های تماس صوتی و اینترنت با توجه به خدمات اپراتور ها متفاوت است، این هزینه ها از قیمت خدمات اپراتورهای موجود در ایران بیش تر هستند.
سه تا از معروف ترین اپراتورهای ترکیه شامل  وودافون (vodafon)، تورکسل (turkcell) و آوا (avea) هستند، که ارائه دهنده ی خدمات تلفن همراه می باشند.
هزینه برقراری تماس صوتی از شهر مارماریس برای هر دقیقه 0.71 لیر ترکیه حساب می شود. اگر شما نمی خواهید تماس تلفنی زیادی داشته باشید، می توانید از خدمات رومینگ تلفن همراه خود استفاده کنید.
برای استفاده از خدمات رومینگ می توانی از سیم کارت های ایرانی خود در خارج از کشور استفاده کنید، لازم به ذکر است هزینه ی رومینگ در تلفن های همراه به مراتب بالاتر از خرید سیم کارت ترکیه می باشد.

تور مارماریس هتل یو آل

تور مارماریس هتل یو آل

هزینه خرید در مارماریس

مارماریس ترکیه دارای مراکز خرید متنوعی است، و شما می توانید برای خرید به این مراکز خرید مراجعه کنید و انواع پوشاک، کیف و کفش زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و هر چیزی که احتیاج داشته باشید را خریداری کنید.
از معروف ترین مراکز خرید در مارماریس می توان به تانساس و میگروس اشاره کرد. در این مراکز خرید شما می توانید از انواع برندهای مطرح و محبوب روز دنیا خرید کنید.
بهترین ماه ها برای خرید در مارماریس ماه های مهر و آبان ماه است، زیرا در این ماه ها تخفیفات 50 درصدی برای حراج فصل صورت می گیرد.
در مارماریس شما می توانید انواع صنایع دستی مانند سوزن کاری، چرم، اجناس مسی و برنجی و جواهرات و انواع منسوجات را به دلخواه خود خریداری کنید.

بهترین زمان برای سفر به مارماریس

آب و هوای مارماریس تحت تأثیر موقعیت آن در سواحل جنوب غربی ترکیه است. تابستان‌ های طولانی و گرم و زمستان ها با هوای معتدل ‌تر و مرطوب ‌تر است.
میانگین دما در فصل تابستان از 24 درجه سانتیگراد تا حداکثر 28 درجه سانتیگراد متغیر است. دمای هوا در مارماریس در پاییز و بهار بسیار خنک ‌تر است.
دمای هوا در زمستان بسیار سرد است و در دی ماه به 10 درجه سانتیگراد و در عصر 7 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. مارماریس جایی است که دریای اژه و مدیترانه در ترکیه به هم می رسند، به این معنی که جریان های گرم کمک می کنند تا دمای هوا در زمستان به زیر صفر نرسد. 
کوه های اطراف نیز پناهگاه بیشتری در برابر بادهای شدید و دمای خنک تر می شود. بهترین زمان برای تفریحات ساحلی در مارماریس از اواسط خرداد تا اواخر شهریور است. اما بهترین زمان سفر به مارماریس برای خرید و گشت و گذار فصل بهار و پاییز می باشد، زیرا در این فصل از سال هوا خنک تر و مطبوع تر است در تابستان هوای شهر ساحلی مارماریس گرم و شرجی می باشد.

سوالات متداول درباره هزینه های سفر به مارماریس

مدارک مورد نیاز برای سفر به مارمارریس چیست؟

برای سفر به مارماریس نیاز به مدارک شناسایی معتبر، پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار است، برای سفر به مارماریس برای ایرانیان نیاز به اخذ ویزا نیست.

بهترین زمان برای سفر به مارماریس کی می باشد؟

بهترین زمان سفر به مارماریس برای خرید و گشت و گذار فصل بهار و پاییز می باشد، زیرا در این فصل از سال هوا خنک تر و مطبوع تر است در تابستان هوای شهر ساحلی مارماریس گرم و شرجی می باشد.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk