https://gateway.aryaktravel.com/api/

در اطراف ازمیر چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

گردشگری آریاک سفر 08 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه می باشد، که مناظر بسیار زیبا و خیره کننده ای را به گردشگران ارائه می دهد. جاهای دیدنی اطراف ازمیر را در این مقاله بررسی کرده ایم.

جاهای دیدنی ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است. این شهر به دلیل موقعیت مکانی خود، مناظر بسیار زیبا و خیره کننده ای را به گردشگران ارائه می دهد. 
جاهای دیدنی ازمیر شامل جاذبه های تاریخی، جاهای دیدنی چشمه ازمیر، ارزانترین مراکز خرید ازمیر، موزه ها و روستاهای اطراف ازمیر هستند.
ازمیر یکی از قدیمی ترین شهرهای ساحل دریای اژه است، قدمت این شهر به هزاره سوم قبل از میلاد برمی گردد. سلسله های مختلف یونانی و ایرانی، به ویژه اسمیرنا و لیدیا، قبل از فتح اسکندر مقدونی بر این منطقه حکومت می کردند.
این شهر به خودی خود یک مقصد گردشگری بسیار جذاب است، و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در ادامه ما شما را با دیدنی های اطراف این شهر بیش تر آشنا می کنیم، پی با ما همراه شوید.


شهر باستانی افسوس اطراف ازمیر

شهر باستانی افسوس اطراف ازمیر

جاهای دیدنی اطراف ازمیر

درست مانند بسیاری از شهرهای دیگر ترکیه، ازمیر امروزی نیز گذشته ای باستانی دارد. ازمیر که در گذشته به اسمیرنا شهرت داشت، توسط یونانیان بنا شد و توسط رومیان تصرف شد و قبل از تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری عثمانی در قرن پانزدهم توسط اسکندر مقدونی بازسازی شد.

امروزه تنها چندین بنای باستانی بجا مانده در این شهر قرار دارد. همچنین موزه باستان شناسی که نمایش بزرگی از آثار دوران یونان و روم را در خود جای داده است در این شهر می باشد. شما می توانید در تور ترکیه و تور ترکیه نوروز از این جاذبه و سایر جاذبه های گردشگری ترکیه دیدن کنید.

شهر باستانی افسوس

یکی از زیبا ترین و جذاب ترین جاذبه های اطراف شهر ازمیر شهر باستانی بجا مانده ی افسوس است. این بنای بجا مانده در حدود 80 کیلومتری یا 50 مایلی ازمیر و در نزدیکی شهر سلجوک قرار دارند.

افسوس یک شهر بندری باستانی بود و زمانی مهم ترین شهر یونانی و مهم ترین مرکز تجاری در منطقه مدیترانه به حساب می آمد. در طول تاریخ، افسوس از حملات متعدد جان سالم به در برد و بارها بین فاتحان دست به دست شد. در این بقایای بجا مانده شما می توانید یک کتابخانه، دو تئاتر و بسیاری موارد دیگر را ببینید.

روستای سیرینس اطراف ازمیر

این روستای دوست داشتنی که در بین تپه ها در منطقه سلچوک ازمیر قرار دارد، بسیار جذاب و زیبا است. درختان زیتون، سرداب ها، محصولات صنایع دستی و طبیعت سیرینس همه را محو خود می کند.
این روستا به سلچوک متصل است که همیشه با شراب های خوشمزه اش محبوب است و در تمام فصول سال مملو از گردشگران است.
چیزی که این روستا را خاص می کند ظاهر طبیعی، فضای گرم و صمیمی آن است. از آنجایی که اینجا مکانی است که یونانیان در آن زندگی می کردند، می توانید معماری یونانی را در خانه های روستا مشاهده کنید.

دمیرسیدره

فلات کوزاک که مردم محلی آن را با دریای سرسبز مقایسه می کنند، یکی از جاذبه هایی است که این روستا را خاص می کند. این فلات که در منطقه ای نزدیک به مرز آیوالیک واقع شده است با کاج های سنگی احاطه شده است.
منطقه برگاما که این روستا به آن متصل است، علاوه بر زیبایی های طبیعی، از نظر باستان شناسی نیز منطقه ای بسیار ارزشمند است. 
مساجد و کاروانسراهایی در این روستا وجود دارند، که به دلیل معماری زیبای آن معروف هستند.
همچنین باید اضافه کنیم که این منطقه از نظر چشمه های آب گرم نیز غنی است. روستایی که دست به رونق جدیدی در گردشگری زده است با طبیعت آرام و دست نخورده اش منتظر شماست.

روستای بیرگی

روستای بیرگی در منطقه اودمیش تقریباً 120 کیلومتر با ازمیر فاصله دارد، خانه های بی نظیر بیرگی که میزبان تمدن های زیادی بوده است ارزش دیدن را دارد. 
روستای بیرگی در سال 2012 به لطف خانه های سنگی و زیبایی های معماری متفاوتی که دارد، جای خود را در فهرست موقت میراث فرهنگی جهانی یونسکو به دست آورد.
می توانید در تابستان و زمستان از این مکان دیدن کنید این روستا با عمارت های چوبی، خیابان های سنگی و طبیعت زیبایی که به شما حس افسانه ها را القا می کند بسیار جذاب هستند.
پس از سرگردانی در خیابان های روستا و بررسی گذشته هزار ساله، حتماً باید پیتای Töngel منحصر به فرد اودمیش را بچشید. با پیمودن 115 کیلومتر از فرودگاه به روستای بیرگی می رسید، جایی که از گپ زدن با مردم خونگرم و صمیمی روستا سیر نمی شوید. 


شهر چشمه اطراف ازمیر

شهر چشمه اطراف ازمیر

شهر چشمه Cesme

چشمه در 94 کیلومتری ازمیر قرار دارد، ملوانان آن را بندر کوچک می نامیدند. اما به دلیل وجود آب های چشمه فراوان در چشمه و اطراف آن، فواره هایی که به مرور زمان زیاد می شدند و آب های سرد یخی در آن جاری بود، این منطقه را چشمه نامیدند. ساختن فواره در اطراف این چشمه‌ های دائ

دهکده بادملر

ماً جاری یکی از سنت ‌های قدیمی این منطقه است. همه این فواره ها ویژگی ها و معماری منحصر به فرد خود را دارند.

دهکده بادملر دهکده ای بسیار زیبا و جذاب است، قدمت این دهکده به 300 سال می رسد.  در این این منطقه تئاتری زیبا وجود دارد، که در آن بازیگران نمایش های جذابی را اجرا می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های این روستا که مورد تایید وزارت محیط زیست و شهرسازی نیز می باشد و جزو پاک ترین روستای ترکیه است. باز هم یکی از ویژگی های جالب روستا این است که اینجا مسجدی وجود ندارد.

آلاچاتی Alaçatı

آلاچی یک شهر کوچک است که فقط در فاصله کمی از ازمیر در سواحل غربی ترکیه قرار دارد. این شهر جذاب جواهری پنهان است که بیشتر مردم درباره آن چیزی نشنیده‌ اند و اکثر بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از آن بازدید می‌ کنند محو تماشای آن می شوند.
یونانیان عثمانی آلاکاچی را در قرن هفدهم تأسیس کردند و در اینجا ساکن شدند. آنها خانه هایی از سنگ طبیعی با درب های رنگارنگ و پنجره های طاقچه ای ساختند. حتی امروزه، این خانه ها مرکز شهر قدیمی شهر را تشکیل می دهند.
یونانی ها پس از امضای معاهده تبادل جمعیت بین یونان و ترکیه در سال 1923 از منطقه گریختند. مسلمانان مهاجر پس از آن در شهر ساکن شدند. و آلاکاچی از یک شهر مسیحی یونانی به یک شهر مسلمان ترک تبدیل شد.

اورلا

اورلا نزدیک به کلان شهر ازمیر است، این شهر ماهیگیری دوست داشتنی 10 دقیقه با مرکز شهر ازمیر فاصله دارد. اورلا که در غرب ازمیر و در مرکز شبه جزیره ای به نام آن قرار دارد، به دوران باستان باز می گردد.
پس از سلطنت دولت های شهر، این منطقه تحت سلطه امپراتوری های ایران- اسکندر، روم و بیزانس قرار گرفت. سپس سلطه سلجوقیان بزرگ، بیلیقیان آناتولی، سلجوقیان آناتولی و امپراتوری عثمانی بر سر جای خود قرار گرفت.
این مکانی است که می توانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید. این شهر دوست داشتنی با شراب سازی ها، موزه ها، غذاخوری های متنوع و عالی، مکان های تاریخی، جشنواره های فراوان مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

سفر حصار

سفرحصار یکی از زیباترین مناطق ازمیر است. همچنین به دلیل اینکه یکی از استراحتگاه های مورد علاقه کسانی است که می خواهند در تابستان به تعطیلات بپردازند، شناخته شده است. 
هتل ها و هاستل های مقرون به صرفه ای در این شهر کوچک وجود دارد. هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از این منطقه به سفر حصار می آیند. دسترسی به این منطقه با ماشین شخصی، شاتل فرودگاه یا اتوبوس شهری امکان پذیر است. 

دیکلی Dikili

این شهر همچنین دارای یک مسجد قدیمی است، که در قرن شانزدهم میلادی بنا شده و در قرن نوزدهم میلادی بازسازی شده است.

دیکلی در 120 کیلومتری شمال مرکز شهر ازمیر واقع شده است. این شمالی ترین ناحیه ازمیر است که در ساحل دریای اژه واقع شده است.

دیکلی  از شرق به برگاما و از غرب و جنوب به دریای اژه احاطه شده است. این شهر در ساحل دریای اژه و در کنار بندر دیکیلی قرار دارد.
یکی از مقرون به صرفه ترین مناطق برای تعطیلات در شمال ازمیر با چشمه های شفابخش، دریای آبی شفاف شهر زیبای دیکلی است.
این شهر با بیش از 40 کیلومتر خط ساحلی از اهمیت زیادی برخوردار است. دیکلی یک شهر نزدیک دریا با فضای آرام است. 

کارابورون 

کارابون شامل 13 ده و یک شهرستان است. این منطقه به دلیل آرامش و زیبایی که دارد، همواره مملو از گردشگران است. دنج بودن این منطقه و دریای زیبا و تمیزی که دارد، عکاسان حرفه ای و آماتور را به سوی خود می کشاند.
در فصل بهار، طبیعت این منطقه جان گرفته و رنگارنگ می شود. اگر شما هم عکسای هستید این منطقه را از دست ندهید و برای خوردن یک غذای دریایی تازه از غذاخوردن در این منطقه غافل نشوید.

فوکا

فوکا که با یک بزرگراه 70 کیلومتری به ازمیر متصل می شود در شبه جزیره ای قرار دارد،  که 3 طرف آن توسط دریا احاطه شده است.
در سراسر آن جزایری به نام های انجیر، داس و فنر وجود دارد. آنها فوکا را به یک بندر طبیعی تبدیل می کنند. فوکا مکانی است که گردشگران خارجی و داخلی به آنجا رفت و آمد می کنند. 

چیچکلی کوی 

چیچکلی کوی در مسیر ازمیربه مانیسا واقع شده است.  آنچه این مکان را جذاب می کند، ر

شیرینجه Şirince 

ستوران ها و غذاخوری های این منطقه با صبحانه های بی نظیرش هستند.
در این منطقه می توانید سبزیجات و میوه های تازه و محلی، پنیر طبیعی، مربا، عسل، نان خانگی، گوجه فرنگی های تازه را خریداری کنید.

این روستای افسانه ‌ای که تاریخ آن به قرن پنجم قبل از میلاد باز می ‌گردد، محل زندگی خانواده‌ های ثروتمند بوده است. این مردم به قدری شیرینی دوست داشتند که این روستا را نیز شیرینچه نامیدند.

سال 1995 نقطه عطفی برای سیرینسه است. پس از اینکه سوان نیشانیان، یکی از نویسندگان معروف در سال 1995 به همراه همسرش در شهر شیرنجه ساکن شد، چهره روستای شیرینچه به تدریج تغییر کرد. 
نویسنده که به تدریج خانه های یونانی قدیمی روستا را مرمت کرده است، با این حرکت، شیرینچه را به یکی از مراکز دیدنی کشور ترکیه تبدیل کرده است.
امروز شیرنجه با دیگر روستاهای ازمیر تفاوت زیادی دارد. در این دهکده افسانه ای که در آن تاریخ و زیبایی شناسی با هم تنیده شده اند، خود را در فضای بسیار متفاوتی احساس می کنید.

اودمیش Ödemiş 

اودمیش یکی از زیباترین مناطق ازمیر است و به عنوان یکی از مناطق تعطیلات در ازمیر شناخته می شود. فعالیت ‌های زیادی در اودمیش وجود دارد.
اودمیش که در جنوب شرقی ازمیر قرار دارد، یکی از مناطقی است که نمی توانید از آن سیر شوید. این منطقه خانه آثاری از دوران هیتی، فریگی، لیدی، ایرانی، روم و بیزانس است. اودمیش با صنایع دستی محلی، کوفته های معروف و بازارهای رنگارنگ یکی از مناطق سنتی و گرم دریای اژه است.

تیره Tire 

تیره، شهرستانی کوچک اما دوست داشتنی در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی ازمیر است. تیره که قدمت آن به هیتی ها برمی گردد و تحت فرمانروایی فریجیا، لیدیا، ایران، هلن، روم، بیزانس و بعداً عثمانی بود، دارای تاریخ بسیار غنی است زیرا خانه تمدن های مختلف است. 
تیره که در دوره رومیان به «آرکادیاپولیس» به معنای شهر معروف است، زمانی که در سال 1426 تحت فرمانروایی عثمانی درآمد، به دلیل زیرساخت های اقتصادی و فرهنگی، شهری بسیار ارزشمند شده است. 

باییندیر Bayındır

این شهر در ۷۸ کیلومتری شرق ازمیر واقع است، باییندیر به خاطر فستیوال گل هایش بسیار معروف می باشد. این شهر همه ساله در ماه مه و با برگزاری فستیوال گل، میزبان هزاران گردشگر و تولید کنندگان گل از سراسر جهان است.
حتی اگر قصد خرید گل را ندارید، می توانید از دیدن گل های رنگارنگ و فضای زیبای این جشنواره لذت ببرید. این شهر همچنین به لحاظ کشاورزی و میوه و سبزیجات تازه ای که دارد، نیز مورد استقبال قرار می گیرد.


شهر برگاما در اطراف ازمیر

شهر برگاما در اطراف ازمیر

برگاما Bergama 

شهر برگاما در شمال ازمیر و در مسافت 103 کیلومتری آن واقع شده است. این شهر از 114 ده و 5 شهرستان تشکیل شده است.

شهر برگاما در سال ۲۰۱۱ در فهرست آثار ملی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر دارای تاریخی کهن، تئاتر باستانی برگاما، شهر باستانی آکروپل، معبد آسکلپیون است.

شما می توانید برای رزرو تور ازمیر و همچنین تور ازمیر نوروز با آژانس هواپیمایی آریاک سفر در تماس باشید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی اطراف ازمیر

روستاهای اطراف ازمیر کدامند؟

روستای بیرگی، روستای سیرینس، روستای چشمه جزو جاهای دیدنی اطراف ازمیر هستند.

قدمت دهکده ی بادملر اطراف ازمیر به چه سالی باز می گردد؟

دهکده بادملر دهکده ای بسیار زیبا و جذاب است، که قدمت آن به 300 سال می رسد.  

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk