https://gateway.aryaktravel.com/api/

آمفی تئاتر بدروم جایی برای تماشا

گردشگری الهه ارباب جعفری 24 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

آمفی تئاتر بدروم

فکر می‌کنید برای دیدن یک آمفی تئاتر سنگی و تاریخی باید تا رم بروید؟ البته که رم نیز حال و هوا و جاذبه‌های خاص خودش را دارد اما در سفرتان به بدروم و به همین نزدیکی می‌توانید یک آمفی تئاتر جذاب و خاص را ببینید. آمفی تئاترها در گذشته به عنوان محلی برای بعضی تجمع‌های مهم تلقی می‌شدند و غیر از برگزاری نمایش‌ها، کاربردهای مهم دیگری هم داشتند. حالا شما قرار است بدون تهیه بلیط و به صورت رایگان به آمفی تئاتری تاریخی در بدروم بروید. بگذارید کمی بیشتر در مورد این جاذبه دیدنی در بدروم ترکیه با شما صحبت کنیم.

حدود ۴ قرن پیش از میلاد بود که آمفی تئاتر این شهر در دامنه کوه ساخته شد. ساخت آن هم به دستور یکی از فرمانداران هخامنشی به نام مازولوس یا ماسول آغاز شد. تا زمانی که هنوز این منطقه به دست امپراطوری رومی‌ها نیافتاده بود این سازه در حال تکمیل شدن بود و بعد از ان هم با یک وقفه کوتاه به دست رومی‌ها به اتمام رسید. با این که آمفی تئاتر بدروم نسبت به سایر بناهای تاریخی مشابه‌اش در سایر مناطق وسعت زیادی ندارد، اما همچنان در نوع خود خاص و دیدنی است. زمانی که به این مکان برسید، از روی سکو می‌توانید نمای دریا و ساحل بدروم را تماشا کنید و حتی اسامی افرادی که زمانی به عنوان تماشاچی روی سکوها به تماشای مراسم‌های مختلف نشسته بودند را ببینید و پا در جای آن‌ها بگذارید. جالب است بدانید که با رعایت اصول و مراقبت‌های ویژه همچنان از این مکان برای اجرای بعضی کنسرت‌ها و مراسم‌های ویژه استفاده می‌شود و رونق خود را حفظ کرده است. این مکان در روز‌های عادی به عنوان یک موزه‌ی روباز از مسافران بدروم میزبانی می‌کند.

زمانی که صحنه اصلی آمفی تئاتر توجه کنید، متوجه چند مقبره خواهید شد که به دوران هلنیستی(ادغام تمدن شرق و غرب) بازمی‌گردد. آمفی تئاتر بدروم در ۳ کیلومتری بدروم و نزدیک به نوار ساحلی دریای اژه قرار دارد. توصیه می‌کنیم در اواخر بهار یا در تابستان از این مکان شگفت‌انگیز دیدن کنید.

امفی تئاتر بدروم

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk