https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 24 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

قلعه مارماریس ترکیه

مارماریس یا به قول گردشگران، بهشت ترکیه، یکی از گوشه‌های دنج و بکری است که مسافران را به سمت خود می‌کشاند. با وجود این که ترکیه به خودی خود پر است از دیدنی‌های متنوع و همه پسند، اما مارماریس حال و هوای دیگری دارد. شاید از جاذبه‌های مارماریس کمتر از سایر نقاط این کشور شنیده باشید، اما باید بدانید این هرگز در این شهر حوصله شما سر‌‌‌نمی‌رود و باید برای دو تا سه روز زمان بگذارید تا از تمام این دیدنی‌ها بازدید کنید. یکی از اصلی‌ترین مناطقی که باید در مارماریس به آن سر بزنید قلعه‌ی معروف آن است.

قلعه مارماریس روی تپه‌هایی که در نزدیکی ساحل قرار گرفته‌اند، ساخته شد در حقیقت این قلعه را روی مرتفع‌ترین قسمت این تپه‌ها خواهید دید.

اگر از تاریخچه این قلعه بپرسید باید بگوییم که طرح اولیه‌ای که برای این قلعه اجرا شد توسط قوم ایونی‌ها بود و سپس با تغییر حکومت‌ها به ویژه حکومت سلطان سلیمان، این قلعه تکمیل شد و به بخش‌های بیشتری توسعه یافت.‌

داستان‌های زیادی پشت ساخت قلعه وجود دارد، اما جالب‌ترین آن‌ها این است که سلطان سلیمان در زمان سلطنت خود دستور اعدام معمار این سازه را داد. او عقیده داشت که این قلعه به اندازه‌ی مورد نظر غظمت و شکوه ندارد و به نوعی فکر می‌کرد که معمار از دستور و سلیقه‌ی سلطانش سرپیچی کرده است. بعدها مادر سلطان سلیمان از او خواست تا کاروانسرایی در نزدیکی این قلعه احداث کند و کافه ترایی که امروز در مسیر قلعه مارماریس می‌بینید، همان کاروانسرای مذکور است.

جالب است بدانید در اوایل جنگ جهانی اول قلعه مارماریس دچار آسیب شدیدی شد و دلیلی این آسیب توپ جنگی فرانسوی‌ها بود؛ البته بنای قلعه با مرور زمان مرمت شد و در نهایت در سال ۱۹۸۳ با تایید وزارت فرهنگ، تبدیل به میزاث فرهنگی این منطقه شد.

قلعه‌ی مارماریس از ۱۸ خانه و چند انبار و بخش‌های جانبی تشکیل شده است و به شما فرصت تماشای سواحل جنگل و شهر مارماریس را از ارتفاع بالا می‌دهد. برای این که به قلعه برسید باید کمی مسیر شیب‌دار طی کنید؛ پس بهتر است لباس راحتی به تن داشته باشید و البته دوربین عکاسی را برای ثبت چشم‌اندازهای بی‌نظیر فراموش نکنید.

درصورتی که تمایل دارید از مارماریس بیشتر بدانید توصیه می‌کنیم مطلب جاذبه‌های مارماریس را مطالعه کنید تا پس از تهیه تور مارماریس، بدانید که باید به کدام نقاط در این شهر سر بزنید.

قلعه مارماریس

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk