https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 14 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

قلعه سنت پیتر بدروم ترکیه

اگر درباره جاذبه‌های دیدنی بدروم جستجو کرده باشید، احتمالا خوب می‌دانید که قلعه سنت پیتر یکی از جاذبه‌های اصلی بدروم به شمار می‌رود. بدروم به عنوان یکی از شهر‌های بندرگاهی در ترکیه این روزها شاهد حضور گردشگران بین‌المللی زیادی است. بدروم خود، در روستایی به نام موغله قرار گرفته و به عنوان یکی از گوشه‌های دنج برای سفر به ترکیه، از مسافران میزبانی می‌کند. 

وقتی به سواحل بدروم برسید، خیلی زود متوجه یک قلعه بزرگ روی جزیره‌ای که به ساحل متصل شده است،  خواهید شد. این قلعه یکی از اصلی‌ترین میراث تاریخی بدروم محسوب می‌شود. باید بگوییم شما با بازدید از این جاذبه با یک تیر دو نشان خواهید زد، چرا که دومین جاذبه‌ای که شما را به بازدید ترغیب می‌کند، درست داخل این قلعه قرار گرفته است. اما بگذارید ابتدا به خود قلعه سنت پیتر بپردازیم؛ قدمت این سازه‌ی عظیم به ۱۴۰۲ میلادی باز می‌گردد. اغلب شهرهایی که در مرز آبی ترکیه قرار دارند، برای جلوگیری از نفوذ دشمنان، به ساخت قلعه‌ها و امنیت مرز آبی اهمیت ویژه‌ای می‌دادند؛ قلعه سنت پیتر هم از این قاعده مستثنی نیست. در حقیقت دولت حاکم این منطقه بیشتر از مرزهای زمینی، به راه‌های آبی توجه خاصی داشته است. این دژ نظامی روی جزیره‌ای بنا شده که با یک راه باریک از ساحل به این شبه جزیره متصل شده است.

زمانی که به این بنا برسید متوجه ۵ برج بلند خواهید شد که در قسمت‌های مختلف قلعه سنت پیتر بدروم جای گرفته‌اند. این برج‌ها نمادی از کشورهای سازنده‌ی این قلعه، یعنی برج انگلیسی، برج آلمانی، برج ایتالیایی و برج فرانسوی قرار دارند؛ برج پنج هم برج مارپیچ نامگذاری شده است. برای ساخت این قلعه ۳۵ سال زمان صرف شد. البته بعد از این که عثمانی‌ها در سال ۱۳۵۲ قلعه را فتح کردند، یک مسجد هم به آن اضافه شد و تبدیل به بنایی شد که امروزه شاهد آن هستیم. 

این قلعه حکومت‌های زیادی به خود دیده است، اما این تنها دلیل برای ارزشمندی این بنای تاریخی نیست، چرا که موزه باستانی منحصر به فردی هم داخل این قلعه جای گرفته است؛ این همان نشان دومی است که بالاتر از آن صحبت می‌کردیم. اگر دوست دارید در مورد موزه‌ی زیر آب بدروم بیشتر بدانید مطلبی که در این مورد تهیه کردیم، اطلاعات کافی را به شما خواهد داد.

قلعه بدروم

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk