https://gateway.aryaktravel.com/api/

نگاهی مختصر به یک نام آشنا در صنعت گردشگری

گردشگری سید فرشاد فیض آبادی 22 خرداد ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
گردشگری در نیمه دوم قرن نوزدهم در بریتانیا توسعه یافت و توسط توماس کوک پیشگام شد ...

توماس کوک

توماس کوک یا همان پدر گردشگری شخصی که به ایجاد توریسم مدرن معروف است، که در سال ۱۸۰۸میلادی در انگلستان به دنیا آمد. گردشگری در نیمه دوم قرن نوزدهم در بریتانیا توسعه یافت و توماس کوک پیشگام این توسعه شد. تاسیس‌کننده خط هوایی بین‌المللی و جهانی توماس کوک ایرلاین و سان است. این خط هوایی در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و بیشتر نقاط اروپایی را تحت پوشش قرار داد. این تجارت توسط توماس کوک، سازنده کابینت در لسترشایر در سال ۱۸۴۱ راه اندازی شد، این شرکت در ابتدا بر گشت و گذارهای ریلی یک روزه متمرکز بود.

توماس کوکتوماس کوک

حدود ۱۵۰۰۰۰ انگلیسی سرگردان از ۵۳ مقصد در ۱۷ کشور در ماموریت نجات با هزینه ۱۰۰ میلیون پوند به خانه بازگردانده شدند. ۲۱۰۰۰ کارمند شرکت، از جمله ۹۰۰۰ نفر در بریتانیا، اخراج شدند. اکثریت قریب به اتفاق ۳۴ جت این ایرلاین اجاره شده بودند و به صاحبانشان بازگردانده شدند.
 این شرکت هواپیمایی که اولین شرکت در زمینه خود است، در کاهش هزینه‌ها شکست خورده و صنعت خطوط هوایی به طور کلی یک صنعت بسیار رقابتی و کم سود بود. مشتریان نسبت به قیمت حساس بودند. قابل ذکر است که اکثر رقبای توماس کوک به صورت مستقیم پرواز انجام نمی‌دادند.

نمونه ای از تبلیغات این برند در یکی از فرودگاه ها

در نهایت پرواز توماس آخرین سرویس خود را ارائه داد به صورتی که خدمه کابین توماس کوک در حالی که آخرین پرواز این شرکت مسافرتی صبح دوشنبه در فرودگاه منچستر به زمین نشست، اشک می‌ریختند. پرواز TCX2643 از اورلاندو آخرین پرواز برنامه ریزی شده این شرکت برای فرود در بریتانیا بود - که ۱۷۸سال تعطیلات را به طور ناگهانی به پایان رساند.
اما  توماس کوک به عنوان یک کسب و کار مسافرتی فقط آنلاین دوباره احیا می‌شود ، دقیقا یک سال پس از توقف تجارت این شرکت ۱۷۸ ساله، و ۱۵۰۰۰۰ مسافر در خارج از کشور را سرگردان کرد. راه اندازی مجدد در حالی صورت می‌گیرد که صنعت سفر با بدترین بحران گردشگری از زمان شروع رکوردها مواجه است.


نمونه ای از شعب پرشمار این شرکت در سراسر دنیا

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk