https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری سید فرشاد فیض آبادی 29 اردیبهشت ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
7 نکته درباره یکی از پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری در جهان که این شهر را متمایز میکند...

بزرگ‌ترین شهر روسیه و ویژگی‌های خاص آن:

همه خوب می‌دانیم که بعد از مسکو، سنت پترزبورگ دومین و مشهور‌ترین شهر روسیه محسو می‌شود. امروز قصد داریم تا به طور مختصر ۷ ویژگی خاص این شهر را به شما معرفی کنیم.

۱-سنت پترزبورگ سبزترین شهر روسیه لقب گرفته است. بیش از ۲۰۰ پارک و بوستان و بالغ بر هزار خیابان و گذرگاه درخت کاری شده و بیش از ۷۰۰ میدان سرسبز؛ همچنین در مجموع بیش از ۲۰۰ هکتار؛ به عبارتی ۵۶ متر مربع به ازای هرنفر از جمعیت ۴.۵ میلیون نفره!


۲- طولانی‌ترین خیابان روسیه به مسافت ۱۱ کیلومتر و کوتاه‌ترین خیابان روسیه حدود ۳۴ متر در سن پترزبورگ هستند.


۳- جالب است بدانید این شهر  ۸۰۰ پل دارد که ۱۳ عدد از آنها پل متحرک هستند.

سنت پترزبورگ
۴- سن پترزبورگ با حدود ۸۰۰۰ مکان ثبت شده در یونسکو به عنوان پایتخت تاریخی فرهنگی روسیه شناخته می‌شود که شامل میدان سرخ و کرملین نیز هست.

سنت پترزبورگ
۵-سن پترزبورگ پایتخت "تراموا" در جهان محسوب می‌شود که با برخورداری از شبکه ریلی ۶۰۰ کیلومتری‌اش، در کتاب رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است.


۶- "شب های سفید سن پتررزبورگ" از جاذبه‌های مسحورکننده و ویژه این شهر است که طول آن حدود ۵۵ روز بوده و از ۲۵ می آغاز شده و تا ۱۷ جولای (ماه‌های خرداد و تیر) قابل مشاهده است که به دلیل محدود شدن زاویه غروب آفتاب، شب‌ها نیز آسمان اصطلاحا گرگ و میش و نسبتا روشن است.


۷- "موزه مشهور آرمیتاژ" که بزرگترین جاذبه گردشگری این شهر است و که دارای ۳ میلیون اثر دیدنی که در ۳۵۰ سالن و در ۵ ساختمان نگهداری می‌شوند؛ نکته جالب اینکه اگر برای توقف و دیدن هرکدام از آثار، فقط یک دقیقه زمان اختصاص دهید، به هشت سال زمان و ۲۰ کیلومتر پیاده‌روی نیاز خواهید داشت!

برای سفری همزمان با شبهای سفیدِ این شهر اسرارآمیز کلیک کنید.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk