https://gateway.aryaktravel.com/api/

جاذبه های گردشگری قطر که نباید از آنها غافل شوید!

گردشگری الهه ارباب جعفری 04 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کشور قطر با وجود مساحت کم، در دهه‌های اخیر برنامه های بسیار مهمی در زمینه رونق گردشگری و توسعه جذب توریست پیاده سازی کرده است؛ این مساله بویژه پس از اعلام این کشور بعنوان میزبان جام جهانی 2022 افزایش کمی و کیفی نیز پیدا کرده است...

جاذبه های گردشگری قطر

کشور قطر با وجود مساحت کم، در دهه‌های اخیر برنامه‌های بسیار مهمی در زمینه رونق گردشگری و توسعه جذب توریست پیاده سازی کرده است؛ این مساله بویژه پس از اعلام این کشور بعنوان میزبان جام جهانی 2022 افزایش کمی و کیفی نیز پیدا کرده است.
در این مقاله به بخشی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور امن و مدرن اشاره میکنیم:

۱- "Dune Bashing"، اصطلاحا به رانندگی در تپه‌های پرفراز و نشیب در بیابان گفته می‌شود که به دلیل پوشش بیابانی بکر و ایده آل در قطر، از مفرح‌ترین و هیجان انگیزترین بخش‌های سفر هر گردشگر خواهد بود؛ البته بابت وسیله نقلیه جای نگرانی نخواهد بود زیرا خودروهایی با قابلیت و رانندگان ماهری برای این برنامه خدمات ارائه می‌کنند.


۲-بازار‌های سنتی، قلب فرهنگ و سنت هر کشوری هستند. بازار سوق قطر با دالان‌های پر پیچ و خمش یکی از مقصد‌های گردشگری دوحه است. ۲۵۰ سال است که بازار سوق در قطر از خریداران و مسافرها میزبانی می‌کند. این بازار از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. تقریبا هر آنچه لازم داشته باشید را در یکی از غرفه‌های کوچک بازار پیدا می‌کنید. زمانی هم که از گشت و گذار و خرید خسته شدید داخل بازار رستوران‌های عربی و محلی با کیفیتی پیدا می‌کنید که در  انتظار میزبانی از شما هستند. بازار تاریخی "سوق واقف" که عمدتا محصولاتی نظیر پارچه، ادویه‌جات، شیرینی‌جات، کالاهای دست‌ساز خانگی در آن عرضه می‌شود و برای تهیه سوغات از کشور قطر، مرکزی ایده آل به شمار می‌آید؛ همچنین بازار سنتی "الوکره سوق" که در نزدیکی فرودگاه نیز قرار دارد، بدلیل مجاورت با ساحل، می‌تواند گزینه بعدی شما باشد.

۳- اگر برنامه‌ای برای بعد از ظهر که هوا مطبوع‌تر است، ندارید، از پیاده روی در "کورنیش دوحه" غافل نشوید؛ گذرگاهی به طول ۷ کیلومتر که از هتل شراتون آغاز و تا موزه هنرهای اسلامی امتداد می‌یابد و در طی مسیر، با نوشیدن قهوه سنتی قطر، محل باد کردن و پرواز بادکنک، استفاده از تجهیزات ورزشی باکیفیت و گرفتن عکس یادگاری با جعبه صدف‌ها بعنوان یکی از عناصر نمادین کشور قطر برخوردار شوید که البته بخشی از سرگرمی‌های شما در این گذرگاه هستند.

۴-تا به حال از موزه‌ای که ۲ طبقه از آن زیر آب قرار دارد، دیدن کرده‌اید؟ تنها زمانی پاسخ‌تان مثبت خواهد بود که به موزه هنر‌های اسلامی دوحه رفته باشید. موزه هنرهای اسلامی مجموعه ای از آثار و فرهنگ ۳ قاره است و بزرگترین مجموعه از آثار اسلامی را در این ساختمان باشکوه مشاهده خواهید کرد؛ کتاب‌های خطی، سنگ‌های گرانبها، سکه‌های تاریخی طلا و نقره و برنز، پارچه‌هایی بسیار زیبا و سایر آثاری که قدمت آنها به دوره ساسانیان و پیش از اسلام می‌رسد در این موزه قرار دارند، غیر از موزه و آثار نفیس‌اش، ساختمان، محوطه و درختکاری‌های این موزه خود یک شاهکار معماری را شکل می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم بعد از ظهر و حدود ساعت‌های ۳ یا ۴ از موزه دیدن کنید تا زمانی که از این ساختمان بیرون آمدید، غروب چشم‌نواز خورشید روی سطح آب را از دست ندهید.


۵- به بازارهای سنتی اشاره کردیم، در حالی که مراکز خرید بسیار مدرن را نیز در همین کشور خواهید دید؛ "فروشگاه ویلاجیو" که شامل بیش از ۲۰۰ مغازه بوده و "فستیوال سیتی دوحه" که شامل مجموعه سینماها، پارک‌های بی نظیر و پارک برفی است، مراکزی هستند که در هر صورت فاصله چندانی از شما نخواهند داشت!


۶- تا اینجا اشاره‌ای به پوشش گیاهی قطر نداشته‌ایم؛ اشتباه نمی‌کنید! زیرا "جنگل ساحلی التکیره" دارای زیست بومی مناسب زندگی پرندگان، فلامینگوها و ماهی خواران است که با اجاره یک قایق پارویی و گردش در رودخانه‌های آن از پوشش سرسبز آن منطقه در دل کویر شگفت زده شوید.


۷- "مروارید قطر" نام جزیره‌ای مصنوعی در خلیج فارس و در نزدیکی شهر دوحه است که چشم انداز خیره کننده‌ای از پل‌ها، کافه‌ها و ساختمان‌های بلند، فضاهای ویژه پیاده روی، قایق های تفریحی و... بوجود می‌آورد.


۸- "روستای فرهنگی کاتارا" که میزبان جشنواره‌ها و رویداد‌های متنوعی در تمامی طول سال است؛ مکانی ثابت برای نمایش آثار زیبا از هنرمندان سرتاسر جهان به همراه کیوسک‌هایی برای عرضه غذاهای خیابانی یا Street Food  و وجود آمفی تئاتر و مسجدی با معماری بسیار مدرن است؛ همچنین بازدید از "قلعه بازسازی شده الزباره" در دل کویر نیز توصیه ویژه ماست.

۹- شهربازی معروف انگری بردز در قطر مناسب خانواه‌هایی است که دوست دارند سفری خوش را به فرزندان خود هدیه کنند. این شهربازی یکی از وسیع‌ترین شهربازی‌های خاورمیانه به شمار می‌رود. در حالی که کودکان مشغول به تفریح هستند، می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌های این شهربازی لذت ببرید؛ البته اگر شما هم کمی هیجان لازم دارید، در این پارک برای بزرگسالان هم وسایل بازی سرگرم کننده‌ای تدارک دیده شده است.

۱۰-همانطور که همه خوب می‌دانیم، قطر کشوری صحرایی با آب و هوای خشک است و سفر به این منطقه می‌تواند با صحراگردی و تفریحاتی مثل دیدن کردن از اردوگاه بادیه نشینی به یادماندتی‌تر شود. بادیه نشینی سبک قدیمی اعراب برای زندگی در بیابان‌هاست و چادر‌های رنگی، غذاهای بومی، موزیک و رقص عربی همگی از ویژگی‌هایی است که بادیه نشینی را برای توریست‌ها تبدیل به یک تجربه خاص می‌کند. تقریبا هر گردشگری که به قطر سفر می‌کند حداقل یک روز تجربه‌ی بادیه‌نشینی را در برنامه سفر خود می‌گنجاند، چرا که شاید این اقامت کوتاه تبدیل به یکی از بهترین بخش‌های سفر به قطر باشد


۱۱-کتابخانه ملی قطر یکی از جاذبه‌هایی است که نباید آن را از قلم بیاندازید. این کتابخانه غیر از مجموعه کتاب‌های ارزشمند و نفیسی که دارد بلکه بخاطر معماری و محیط خیره‌کننده‌ی آن حائز اهمیت است. از بدو ورود سالنی مثلثی شکل با سقفی مرتفع و دروازه‌هایی عظیم نظر شما را به خود جلب می‌کند؛ بعد از ورود به سالن اصلی متوجه قفسه‌های مرمری و دسته‌بندی مختلف کتاب‌ها خواهید شد. کتابخانه ملی قطر ۶ کتابخانه عمومی متفاوت است که هر کدام از این مجموعه‌هایش ۳۰هزار کتاب در خود جای داده‌اند. بعضی از کتاب‌های این کتابخانه‌ی ملی جنبه‌ی تاریخی داشته و به عنوان نمادی از فرهنگ و میراث این کشور، در این محل نگهداری می‌شوند.

۱۲-برج خور یکی از مقاصد فرهنگی و تاریخی قطر است. این برج که به عنوان سازه‌ای محکم گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، در گذشته به عنوان محلی برای دیدبانی کشتی‌ها و نگهبانی از مرز‌های دریایی این منطقه استفاده می‌شده است. اگر به برج خور سری زدید، خوب است از چاه آبی که خواص درمانی دارد و در نزدیکی این جاذبه قرار دارد هم دیدن کنید.

۱۳-تا قطر که می‌روید از قلعه الزباره هم دیدن کنید چرا که این قلعه از قدیمی‌ترین بناهای بازمانده از روستایی متروکه و اولین میراث جهانی ثبت شده یونسکو از کشور قطر است. در حقیقت از روستا چیزی باقی نمانده اما این قلعه همچنان پا برجاست. برای دیدن از این قلعه باید به ساحل شمال غربی قطر و در ۱۰۵ کیلومتری دوحه بروید.

۱۴-تمرکز قطر روی ساخت موزه‌های خاص و مهم باعث شده تا جذاب‌ترین معماری‌ و آثار جهان را در این کشور پیدا کنید. موزه ملی قطر با ساختمان و عجیب و شگفت انگیزش روزانه شاهد مخاطبان زیادی است. شاید گل رز بیابانی را تا به حال ندیده باشید، اما خوب است اگر بدانید که این موزه با الهام از این گیاه بیابانی ساخته شده است. هدف این موزه نشان دادن تاریخ قطر از گذشته تا زمان مدرن شدن آن است و برای همین است که به صورت کلی از دو بخش اصلی قبل و بعد از مدرنیته شدن تقسیم شده است؛ البته سالن‌های دیگر برای کنفرانس، ساختمان آزمایشگاه، گالری هنری و فروشگاهی برای خرید سوغات هم بخش‌های دیگر موزه‌ی ملی قطر را می‌سازند.

۱۵-مسجد باشکوه امام محمد ابن عبدالوهاب یا همان مسجد جامع قطر، در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد و تبدیل به مرکزی برای مسلمانان این کشور شد. این مسجد با شکوه ۱۲ دروازه‌ی عظیم برای ورود و خروج نمازگزاران دارد. مسجد جامع قطر حدود ۱۷۵ هزار متر مکعب دارد و سالن‌های مخصوص بانوان از سایر نمازگزاران به شکل جداگانه‌ای ساخته شده است.







مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk