https://gateway.aryaktravel.com/api/

بهترین کشورهای اروپا برای مهاجرت کدامند؟

گردشگری الهه ارباب جعفری 03 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
خیلی از کشورهای اروپایی شرایط خوبی برای مهاجرت دارند. اما سوال اینجاست که کدام کشورها به عنوان بهترین کشورهای اروپا برای مهاجرت شناخته می شوند؟

بهترین کشور‌ها برای مهاجرت

احتمالا در حالی این مطلب را می‌خوانید که نیاز دارید کشور‌هایی از اروپا که مناسب مهاجرت هستند را ببینید و بدانید کدام یک برای زندگی فرصت بهتری را پیش روی شما می‌گذارند؛ اما قبل از این که به کشور‌های مناسب برای زندگی بپردازیم، باید از خود بپرسید که قصد شما از مهاجرت چیست و چه روشی را ترجیح می‌دهید به عنوان مثال بسته به سن یا سرمایه، شرایط مهاجرت تحصیلی برای شما مناسب‌تر است یا مهاجرت کاری یا سرمایه؟ بسته به این که کدام راه را برای مهاجرت در نظر دارید، کشورها هم متفاوت خواهند بود.

مهاجرت تحصیلی

اغلب افرادی که از ایران برای مهاجرت اقدام می‌کنند، دانشجو و از قشر جوان جامعه هستند و نیاز دارند که با هزینه‌ای پایین در دانشگاه‌های معتبر مشغول به تحصیل شوند. لیست کشور‌های زیر بیشترین میزان مهاجرت تحصیلی را نشان می‌دهد.

قبرس

قبرس شمای یکی از بهترین نقاط برای تحصیل مهاجران است چرا که برای تحصیل نیازی به مدرک زبان وجود ندارد و تنها کافی است دانشجو‌های متقاضی، در آزمون زبان ورودی دانشگاه نمره‌ی قابل قبولی داشته باشند. قبرس برای دانشجوها یک موقعیت عالی و اقتصادی است چرا که هزینه‌ی دانشگاه و همینطور تحصیل نسبت به سایر مناطق مقرون به صرف‌تر است. اغلب افراد از قبرس به عنوان پلی برای کشور‌های دیگر استفاده می‌کنند.

یونان

یونان یکی دیگر از مناطق پر متقاضی برای مهاجرت تحصیلی است. اغلب دانشگاه‌های این کشور به زبان یونانی و انگلیسی تدریس می‌کنند. در صورتی که نیاز به آموزش زبان یونانی داشته باشید تنها با یک دوره‌ی ۳ ماهه قادرید تا در یکی ازدانشگاه‌های یونان مشغول به تحصیل شوید. نکته‌ی مثبت دیگر درباره یونان، رایگان بودن تحصیل است. در صورتی که رایگان بودن تحصیل برای شما یک اولویت است، به یونان به عنوان یک گزینه‌ی اصلی نگاه کنید.

پرتغال

پرتغال به عنوان یک کشور ارزان و با کیفیت، جزو اولین پیشنهاد‌ اغلب مشاوران مهاجرتی است. کیفیت آموزش در این کشور بسیار بالاست و قبولی در دانشگاه‌های معتبر آن هم دور از دسترس نیست. بعضی از رشته‌های تحصیلی به زبان انگلیسی و بعضی به زبان پرتغالی تدریس می‌شوند؛ که باید در مورد رشته‌ی مورد نظر خود اطلاعات کافی به دست آورید. نکته‌ی قابل توجه این است که این کشور برای دانشجوهای بین‌المللی خود شرط سنی ندارد و علاوه بر آن می‌توانید همسر یا فرزند خود را به کمک ویزای همراه به پرتغال ببرید!

ایتالیا

بعد از کرونا میزان جذب دانشگاه‌های ایتالیا برای دانشجویان متقاضی بالاتر رفته است. تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی و مقاطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و ایتالیایی صورت می‌گیرد. فرهنگ ایتالیایی‌ها به فرهنگ ایران شباهت دارد و علاوه بر فرهنگ، شرایط زندگی و اقتصادی در مرحله‌ی متوسط و مقرون به صرفه‌ای قرار دارد. 

ایتالیاایتالیا

آلمان

آلمان یکی از گزینه‌های اصلی برای دانشجوهای ایرانی است. اگر از دسته افرادی هستید که به پیشرفت، ارتقا و سطح کیفیت تحصیل برای شما حائز اهمیت است؛ بهتر است نگاه کامل‌تری به تحصیل در آلمان داشته باشید. آلمان از گزینه‌های اصلی برای رشته‌های پزشکی محسوب می شود. در ضمن باید به این نکته توجه کنیم که بسیاری از کالج و دانشگاه‌های ممتاز دنیا را در آلمان می‌توانید پیدا کنید.

مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری 

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت کشورهای اروپایی از طریق کار و همینطور از طریق سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر می‌شود. بست به این که شما کدام یک از روش‌ها را انتخاب کنید یا در چه کاری سررشته داشته باشید شرایط متفاوت تری خواهید داشت و مقصدتان هم متفاوت خواهد بود. با این حال ۵ کشور اروپایی که در ادامه با آن‌ها آشنا می شوید، پر متقاضی‌ترین مقاصد مهاجران کاری و سرمایه‌گذاری هستند. 

اسپانیا

اسپانیا از دسته کشورهای مستعد برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود . مقصد بسیاری از افراد است؛ چرا که نرخ بازگشت سرمایه در این کشور سطح خوبی دارد. متاسفانه شرایط پیدا کردن و اشتغال به کار در این کشور ضعیف بوده اما سرمایه‌گذاری شرایط خوبی دارد. 

اتریش

در صورتی که سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های علمی را در نظر دارید، اتریش همان کشوری است که می‌توانید از آن برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری بهره بگیرید. توجه داشته باشید که حداقل میزان سرمایه لازم ۳ میلیون یورو است. 

ترکیه

رشد اقتصادی ترکیه، حتی اگر متخصص هم نباشید و مطالعه‌ای روی اقتصاد این کشور نداشته باشید، کاملا محسوس و قابل مشاهده است. ترکیه به عنوان یک کشور اروپایی توجه جهانیان را برای مهاجرت کاری و تحصیلی به خود جذب کرده است. خرید ملک یکی از اصلی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه است.

ترکیه

استانبول

فرانسه 

در صورتی که به فکر مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ هستید و تمایل دارید کسب و کاری جدید را راه اندازی کنید، فرانسه شرایط خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. البته راه‌های دیگری مثل سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک، کارآفرینی و ثبت شرکت نیز در دسترس دارید. 

پرتغال

کشور پرتغال پس از طی کردن بحران‌های اقتصادی در جهت ارزآوری و بهبود شرایط  اقتصادی خود تلاش می‌کند و یکی از بهترین راه‌ها از طریق سرمایه‌گذاری بین المللی انجام می‌پذیرد. این سرمایه‌گذاری می‌تواند از روش‌های مختلقی انجام گیرد به عنوان مثال خرید ملک، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه دولتی و… راه‌هایی است که پیش رو دارید. با دریافت اقامت از این طریق، علاوه بر پاسپورت پرتغالی می‌توانید به تمام کشور‌های حوزه شینگن سفر کنید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا به صورت موردی، مهم ترین کشورها برای مهاجرت به اروپا را به شما معرفی کنیم، با این حال باید توجه داشته باشید که با توجه به شرایط شخصی مثل سن، میزان سرمایه، هدف و… باید به صورت دقیق شرایط تمام کشور‌ها را در نظر بگیرید. 


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk