https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری آریاک سفر 24 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در این مقاله قرار است بهترین و هیجان‌انگیزترین پارک آبی استانبول را به شما معرفی کنیم تا در سفر به استانبول از این تفریح جذاب لذت ببرید.

ترکیه یکی از مقصدهای محبوب بین افراد، به‌خصوص ایرانی‌ها، محسوب می‌شود. شهر استانبول محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین شهر در کشور ترکیه به شمار می‌آید و هر ساله پذیرای گردشگران ایرانی بسیاری است. در استانبول جاذبه‌های تفریحی و طبیعی بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید اما پارک‌های آبی استانبول مشهورتر و پربازدیدتر از سایر اماکن گردشگری در این شهر زیبا هستند. در این مقاله از مجله گردشگری آریاک سفر قرار است درباره پارک آبی استانبول صحبت کنیم و مشهورترین پارک‌های این شهر را نام ببریم. اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پارک آبی آکوا کلاب دلفین استانبول

یکی از زیباترین پارک‌های آبی استانبول، پارک آبی اکوا کلاب دلفین  (Aqua Club Dolphin)است. این پارک آبی و جذاب استانبول، سرسره‌های آبی مرتفع بسیار هیجان‌انگیزی دارد، تقریباً نوساز است و قدمت آن به سال 2011 بازمی‌گردد. با وجود آنکه حدود ده سال از احداث این پارک می‌گذرد، بسیاری این پارک را بهترین پارک آبی استانبول می‌دانند. واترپلو، سرسره‌های بلند و سایر اماکن طراحی‌شده برای کودکان منحصربه‌فردند. البته سکوهای پرش مختلف همراه با سرسره‌های مرتفع برای بزرگسالان نیز طراحی شده است.

شاید برایتان جالب باشد که چرا در نام این پارک، دلفین نیز وجود دارد. یک استخر مختص بازی و هنرنمایی دلفین‌ها در این پارک آبی گذاشته‌اند؛ به همین دلیل این پارک را با نام آکوا کلاب دلفین می‌شناسند. در این استخر انواع دلفین‌ها و شیرهای دریایی وجود دارند و شما می‌توانید عکس‌های خاطره‌انگیزی از آن‌ها داشته باشید.

این پارک آبی استانبول در زمستان فعال نیست و شما صرفاً می‌توانید در بهار و تابستان از این پارک بازدید کنید. در واقع زمان دقیق بازگشایی پارک از اردیبهشت تا پایان فصل تابستان است؛ بنابراین شما با خرید تور استانبول در تیرماه می‌توانید از این پارک بازدید کنید.

قیمت بلیط پارک آبی آکوا کلاب دلفین: بلیط برای کودکان تا چهارسال در پارک آبی هیجان‌انگیز آکوا کلاب رایگان است. هزینه بلیط کودکان 5 تا 12 سال در روزهای عادی 50 لیر و یک‌شنبه‌ها 55 لیر خواهد بود. برای بانوان قیمت بلیط در روزهای عادی 90 لیر و در یک‌شنبه‌ها 100 لیر است. هزینه بلیط برای آقایان گران‌تر در روزهای عادی 100 لیر و در یک‌شنبه‌ها 110 لیر است.

ساعت کاری پارک آبی آکوا کلاب دلفین: این پارک آبی آکوا کلاب دلفین در استانبول از 9 صبح تا 7 شب است.

آدرس پارک آبی آکوا کلاب دلفین: محله اسن یورت استانبول، باغچه شهیر، منطقه اسنکنت، خیابان اونور گونر

پارک آبی آکوا کلاب دلفین استانبول

تصویری از پارک آبی آکوا کلاب دلفین استانبول 

 پارک آبی آکوا مارین استانبول

کدام پارک آبی استانبول بهتر است؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤال هستید باید مروری بر ویژگی‌های پارک آبی آکوا مارین (Aqua Marine) داشته باشیم. این پارک آبی در استانبول یکی از لوکس‌ترین پارک‌های آبی به شمار می‌آید. در این پارک می‌توانید انواع مختلف نوشیدنی و خوراکی را نوش جان یا از تخت‌ها و صندلی‌های ماساژ استفاده کنید. حمام آفتاب، سرسره‌های بلند، سقوط آزاد، سیاه‌چاله آبی، دوش‌های حمام مجزا و غیره از امکاناتی است که در پارک آکوا مارین در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر به دنبال پارک آبی مختلط استانبول هستید باید بدانید که تقریباً همه پارک‌های آبی این شهر مختلط هستند. پارک آبی آکوا مارین خارج از شهر استانبول است، وسعت بسیار زیادی دارد و دقیقاً پشت فرودگاه آتاتورک واقع شده است.

قیمت بلیط پارک آبی آکوا مارین: در این پارک برای کودکان زیر 4 سال نیازی به خرید بلیط نیست. برای آقایان در روزهای عادی هزینه بلیط 70 لیر و در آخر هفته‌ها 80 لیر است. برای بانوان نیز هزینه بلیط در روزهای عادی 60 لیر و در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها 40 لیر محاسبه می‌شود. هزینه بلیط برای کودکانی که بین 5 تا 12 سال سن دارند در روزهای آخر هفته 45 لیر و در روزهای عادی 30 لیر است. توجه داشته باشید که این پارک فعلا به شکل موقت تعطیل است. بنابراین قبل از مراجعه به محل، از فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید.

ساعت کاری پارک آبی آکوا مارین: ساعت کاری این پارک از 8 و نیم صبح تا 7 شب است.

راه‌های دسترسی به پارک آبی آکوا مارین: برای دسترسی آسان‌تر به این پارک می‌توانید از تاکسی یا سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی با استانبول کارت استفاده کنید.

آدرس پارک آبی آکوا مارین: محله بویوک چکمجه استانبول، فاتح، خیابان کوماندو، پلاک ۴

 پارک آبی آکوا مارین استانبول

عکسی از پارک آبی آکوا مارین استانبول 

اسفانبول استانبول، پارک تفریحی ویالند (Isfanbul, Vialand Park)

وقتی صحبت از بهترین پارک آبی استانبول می‌شود، نمی‌توان نام اسفانبول (Isfanbul, Vialand Park) را به میان نیاورد. اسفانبول یکی از زیباترین پارک‌های آبی شهر استانبول است که بسیاری از مردم آن را با نام ویالند می‌شناسند. در واقع نام قبلی پارک آبی اسفانبول، پارک آبی ویالند بود اما اخیراً نام آن تغییر کرده است. این پارک تقریباً همزمان با پارک آبی کلاب دلفین تأسیس شد اما روند ساخت آن حدود 2 سال طول کشید. جالب است بدانید پارک آبی اسفانبول، جایگاه پنجم را در میان پارک‌های موضوعی اروپا در سال 2015 به دست آورد.

چرخش 360، ترن ابی، ترن ماجراجو، سیاه چاله، سرسره‌های آبی بزرگ، رودخانه خروشان و... از جمله امکاناتی است که با خرید تور ترکیه و رفتن به این پارک از آن‌ها بهره‌مند می‌شوید. تنوع در وسایل و امکانات بی‌شماری که در اسفانبول به چشم می‌خورد، باعث شده است بسیاری این پارک را جزو بهترین پارک‌های استانبول بدانند. تفاوتی ندارد در چه رده سنی هستید، به‌هرحال اسفانبول برای شما تجربه هیجان‌انگیزی همراه با ترشح آدرنالین بالا به همراه خواهد داشت. در پارک آبی اسفانبول، شما اجازه به همراه داشتن موبایل را ندارید اما به شما دستبندهای زوم داده می‌شود تا با کمک آن‌ها بتوانید از تک‌تک لحظات خود در این پارک فیلم و عکس داشته باشید.

قیمت بلیط پارک آبی اسفانبول: قیمت تمام شده بلیط در این پارک آبی تماشایی کمی گران‌تر از پارک‌های آبی دیگر است. قیمت بلیط برای کودکان 4 تا 15 سال 950 لیر و برای بزرگسالان نیز 1000 لیر خواهد بود. در این پارک برای کودکان زیر 4 سال نیازی به تهیه بلیط نیست.

راه‌های دسترسی به پارک آبی اسفانبول: برای دسترسی بهتر به این پارک آبی می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. بخش پارک آبی جزو تم پارک است و نیازی به خرید بلیط مجزا برای آن نخواهید داشت.

ساعت کاری پارک آبی اسفانبول: این پارک از ساعت 11 صبح تا 9 شب پذیرای مهمانان خواهد بود.

آدرس پارک آبی اسفانبول: منطقه ایوب استانبول، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا، شماره ۱/۱۱

پارک آبی توزلا مارینا استانبول

پارک آبی توزلا مارینا (Marina Aquapark Waterland) وسعتی معادل 15هزار مترمربع دارد و جزو بزرگترین پارک‌های استانبول محسوب می‌شود. جالب است بدانید بلندترین سرسره آبی اروپا در این پارک آبی قرار دارد و ارتفاع آن معادل 24 متر است. در توزلا می‌توانید از 16 سرسره آبی متفاوت با طراحی‌های مختلف استفاده کنید. یکی از منحصربه‌فردترین سرسره‌هایی که در توزلا وجود دارد، سرسره‌ای به نام سرسره سقوط آزاد است. هنگامی که از این سرسره به پایین می‌روید، گویی از یک چتر بازی در داخل آب سقوط می‌کنید. البته در پارک آبی توزلا بخش‌های مخصوصی برای کودکان در نظر گرفته شده است. برای مثال، یک استخر موج در توزلا برای کودکان ساخته‌اند که لحظات سراسر هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

در مجموع 15 ورزش آبی متفاوت در این پارک برای گذراندن اوقات فراغت فراهم است. این پارک آبی در استانبول در منطقه ساحلی قرار گرفته و شما می‌توانید با خرید تور خارجی تفریحاتی همچون والیبال ساحلی، تنیس ساحلی، غواصی، جت اسکی، رینگو، شاتل، فلای برد، ساید کیک و قایق پدالی را تجربه کنید. پارک آبی توزلا مارینا به علت مجاورت با ساحل در روزهای سرد سال فعال نیست. همچنین در نظر داشته باشید کودکان زیر 12 سال نمی‌توانند بدون نظارت والدین از وسایل استفاده کنند. اگر به دنبال پارک آبی استانبول در قسمت آسیایی هستید، بهترین انتخاب پارک آبی توزلا مارینا است.

قیمت بلیط پارک آبی توزلا مارینا: این پارک آبی استانبول قیمت معقولی دارد و هزینه بلیط برای هر نفر تقریباً 599 لیر و هزینه بلیط کودکان زیر 3 سال رایگان  است.

ساعت کاری پارک آبی توزلا مارینا: ساعت کاری توزلا مارینا از 11 صبح تا 7 شب است.

آدرس پارک آبی توزلا مارینا: استانبول، منطقه توزلا، جامی، خیابان باریکچیلار

تصویری از پارک آبی توزلا مارینا استانبول  

پارک آبی کالیسوم استانبول

اگر به دنبال پارک آبی سرپوشیده در استانبول هستید، پارک آبی کالیسوم Coliseum Sports Club Sariyer بهترین انتخاب است. این پارک آبی بیشتر شبیه یک مجموعه ورزشی وسیع و هیجان‌انگیز است که می‌توانید در آن تفریحات مختلفی را تجربه کنید. صخره‌های مصنوعی، سرسره‌های متنوع، استخر موج، استخرهای سرپوشیده متعدد، موشک و... از جمله تفریحات این پارک آبی در استانبول هستند. کالیسوم در مکانی خارج از مرکز شهر واقع شده است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از آن یک روز کامل را در سفر اختصاص دهید.

در کالیسوم می‌توانید به بخش استخر سکوت بروید و یک آرایش بی‌نظیر روی آب را تجربه کنید. در این استخر تخته‌های شناوری قرار دارد که افراد روی آن دراز می‌کشند و روی آب شناور می‌مانند. با توجه به اینکه در کالیسوم استخرهای سرپوشیده وجود دارد، شما می‌توانید در فصل زمستان هم به این پارک مراجعه کنید و از تفریحات آبی کالیسوم لذت ببرید. علاوه‌بر تفریحات آبی، برندهای مشهوری چون استار باکس و راکر نیز در این مجموعه حضور دارند. همچنین در این پارک آبی رشته‌های ورزشی چون یوگا، شنا، پیلاتس، بدنسازی، ورزش‌های رزمی، اسکواش و... را تجربه می‌کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید تور، هزینه های سفر به استانبول را بررسی کنید تا دید بهتری داشته باشید. 

قیمت بلیط پارک آبی کالیسوم: در این پارک آبی نیازی به تهیه بلیط برای کودکان زیر 7 سال نیست. برای کودکان 7 تا 11 سال در روزهای عادی 80 لیر و در آخر هفته و تعطیلات باید 95 لیر هزینه پرداخت کنید. هزینه بلیط برای نوجوانان 12 تا 18 سال در روزهای عادی 145 لیر و در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها  180 لیر است. بزرگسالان نیز در روزهای عادی باید بلیطی به ارزش 220 لیر و در تعطیلات و آخر هفته‌ها باید بلیطی به قیمت 275 لیر را خریداری کنند.

ساعت کاری پارک آبی کالیسوم: این پارک آبی همه‌روزه از 8 صبح تا 10 شب پذیرای افراد خواهد بود، اما در روزهای شنبه و یک‌شنبه ساعت کاری این مجموعه از 9 صبح تا 6 عصر است.

آدرس پارک آبی کالیسوم: منطقه سارییر استانبول، زکریاکوی، کونوت کورو اولری

پارک آبی جواهیر هیبلی آدا استانبول

پارک آبی جواهیر هیبلی آدا (Cevahir Aqua Heybeliada) و در منطقه‌ای به نام Adalar واقع شده است. همانطور که از نام این پارک هم می‌توان حس زد، پارک آبی جواهیر هیبلی آدا در مرزهای جزیره‌ای به نام هیبلی آدا واقع شده است؛ بنابراین می‌توان گفت این مجموعه صرفاً یک پارک آبی ساده نیست و در واقع یک تفرجگاه ساحلی بسیار زیبا محسوب می‌شود. در این قسمت دریا عمق خیلی کمی دارد و به همین دلیل مراجعه گردشگران به پارک آبی جواهیر هیبلی آدا بسیار زیاد است. اگر دوست دارید یک آخر هفته متفاوت را در خارج از هیاهو و شلوغی استانبول تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما بازدید از این پارک است.

قیمت بلیط پارک آبی جواهیر هیبلی آدا: در پارک آبی جواهیر هیبلی آدا نیازی به پرداخت هزینه برای تهیه بلیط برای افراد زیر 6 سال ندارید، اما قیمت پارک آبی استانبول در روزهای مختلف هفته متفاوت است. برای کودکان 6 تا 12 سال در روزهای عادی باید 100 لیر و در آخر هفته‌ها باید 125 لیر پرداخت کنید. بزرگسالان هم باید 200 لیر در روزهای عادی و 250 لیر در روزهای تعطیل برای خرید بلیط هزینه کنند.

راه‌های دسترسی به پارک آبی جواهیر هیبلی آدا: این پارک در جزیره هیبلی آدا واقع شده است؛ بنابراین برای دسترسی به آن نمی‌توانید از وسایل نقلیه استفاده کنید. کشتی‌ها و قایق‌های مسافربری بهترین وسایلی هستند که دسترسی شما به این پارک آبی در استانبول را امکان‌پذیر می‌کنند. این پارک آبی از اسکله امینونو فاصله‌ای یک‌ساعته، از اسکله کاباتاش فاصله‌ای یک ساعت و 15 دقیقه‌ای و از اسکله بشیکتاش فاصله‌ای یک ساعت و نیمه‌ای دارد. اگر دوست دارید این مسیر را سریع‌تر طی کنید، باید به‌جای کشتی‌های خط شهری از قایق‌های موتوری استفاده کنید؛ چراکه سرعت آن‌ها بیشتر است.

ساعت کاری پارک آبی جواهیر هیبلی آدا: این پارک آبی در تمامی روزهای هفته پذیرای گردشگران خواهد بود و از ساعت 9 صبح تا 19 شب می‌توانید به آن مراجعه کنید. البته با توجه به اینکه نیاز به کشتی برای بازگشت دارید، باید حواستان به ساعت حرکت کشتی‌ها باشد تا از آن‌ها جا نمانید.

آدرس پارک آبی جواهیر هیبلی آدا: استانبول، آدالار، محله هیبلی آدا، جاده اسکله جدید

پوشش زنان در پارک آبی استانبول چگونه است؟

یکی از سؤالات رایج، نحوه پوشش زنان در پارک‌های آبی است. خوشبختانه در پارک‌های آبی این شهر هیچ محدودیتی برای پوشش بانوان وجود ندارد و بانوان محجبه نیز می‌توانند با پوشش مورد نظر خود از پارک‌ها استفاده کنند. در این پارک‌ها برای بانوان امکان استفاده از لباس شنای اسلامی نیز فراهم شده است. علاوه‌براین، اگر دوست ندارید از پارک‌های آبی به شکل مختلط استفاده کنید، پارک‌ها بخش مجزایی را مخصوص بانوان در نظر گرفته‌اند. برای مثال، پارک آبی آکوامارین ساحل اختصاصی برای بانوان دارد.

تجربه هیجان‌انگیز رفتن به پارک آبی در سفر به استانبول

در این مقاله از مجله گردشگری آریاک سفر بهترین پارک آبی استانبول را به شما معرفی کردیم و ویژگی‌های هرکدام را برشمردیم. اگر دوست دارید به استانبول سفر کنید، حتماً بازدید از پارک‌های آبی این شهر را در اولویت خود قرار دهید؛ چراکه پارک‌های آبی استانبول جزو برترین پارک‌های آبی اروپا دسته‌بندی می‌شوند. توجه داشته باشید قیمت پارک آبی استانبول با توجه به تورمی که بر اقتصاد این کشور حاکم است، ممکن است نسبت به آنچه گفتیم کمی متفاوت باشد. با خرید تور استانبول از آژانس آریاک سفر و رفتن به پارک‌های آبی این شهر، سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

سؤالات متداول:

1. آیا پارک‌های آبی استانبول در زمستان باز هستند؟

بهترین زمان برای سفر به استانبول و رفتن به پارک‌های آبی این شهر فصل بهار تا ابتدای فصل پاییز است؛ بنابراین فصل زمستان به دلیل سرمای هوا زمان مناسبی برای رفتن به پارک‌های آبی این شهر نیست. معمولاً پارک‌های آبی استانبول در زمستان تعطیل‌اند. 

2. بهترین پارک‌های آبی استانبول کجاست؟

پارک آبی جواهیر هیبلی آدا، پارک آبی کالیسوم، پارک آبی توزلا مارینا و پارک آبی اسفانبول بهترین پارک‌های آبی استانبول هستند. 

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk