https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری آریاک سفر 24 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر قصد دارید به ارمنستان سفر کنید، در این مقاله هزینه سفر به ارمنستان در سال 1403 را به‌طور کامل بررسی کردیم.

سفر به کشور ارمنستان بسیار هیجان‌انگیز است و اگر توانایی مالی برای پرداخت هزینه سفر را به‌طور کامل و به بهترین شکل داشته باشید، قطعاً تجربه خوبی از رفتن به این کشور را در خاطرات خود ثبت می‌کنید. ارمنستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای همسایه برای سفر توریستی است و هزینه سفر به ارمنستان 1403 در یک هفته حدود 207 دلار خواهد بود. در این مقاله از مجله گردشگری آریاک قصد داریم به‌طور کامل شما را با هزینه‌هایی که برای سفر به این کشور نیاز دارید آشنا کنیم. تمامی هزینه‌های ذکرشده در این مطلب به دلار است تا محاسبه دقیق‌تری از آن داشته باشید.

آیا برای سفر به ارمنستان ویزا نیاز داریم؟

طبق توافق بین ارمنستان و ایروان، شهروندان دو کشور می‌توانند بدون تهیه ویزا، به کشور همسایه سفر کنند. بنابراین فقط باید پاسپورت معتبر داشته باشید و بیمه مسافرتی خود را از طریق آژانس مسافرتی تهیه کنید تا بتوانید به این کشور بروید. با توجه به حذف ویزا، تا حدودی از هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی یا تور کم می‌شود. در نظر داشته باشید فقط خرید بلیط هواپیما یا تور ارمنستان کافی نیست؛ شما باید عوارض خروج از کشور را قبل از سفر پرداخت کنید. هزینه عوارض خروج از کشور در سال 1403 برای اولین سفر 400 هزار تومان، سفر دوم 600 هزار تومان و سفر سوم به بعد 800 هزار تومان است.

تهیه بیمه مسافرتی برای ارمنستان

یکی از الزامات برای سفر به این کشور، داشتن بیمه مسافرتی است که می‌توانید آن را از طریق آژانس‌های مسافرتی تهیه کنید. هزینه این بیمه به سن، مدت زمان اقامت و تک سفره یا چند سفره بودن بستگی دارد. برخی از بیمه‌ها برای تمامی کشورهای دنیا کاربرد دارد و با تمدید اعتبار می‌توانید هنگام سفر خود به ارمنستان از آن استفاده کنید.

تهیه بلیط ارمنستان در سال 1403

برای سفر به این کشور می‌توانید از طریق زمینی (اتوبوس یا ماشین شخصی) یا از طریق هوایی اقدام کنید. هزینه سفر زمینی به ارمنستان نسبت به سفر هوایی ارزان‌تر است. قیمت بلیط رفت‌وبرگشت از تهران به ایروان بین 12 میلیون تا 140 میلیون متغیر است و بستگی به نوع هواپیما، ایرلاین مورد نظر و بودجه شما دارد. اگر بخواهید با اتوبوس به این کشور بروید، هزینه رفت‌وبرگشت شما از تهران به ایروان حدود 3 میلیون تومان می‌شود. در نظر داشته باشید این هزینه‌ها با توجه قیمت دلار و نوع تورم کاهش یا افزایش می‌یابد و قیمت ثابتی برای بلیت هواپیما و اتوبوس به کشورهای خارجی وجود ندارد.

هزینه‌ اقامت در ارمنستان

یکی از هزینه‌های سفر به این کشور به هتل یا مسافرخانه اختصاص دارد که احتمالاً بخش مهمی از هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی خواهد بود. البته اگر با تور سفر کنید، از همان ابتدا همه‌چیز مشخص است و به محض پیاده شدن در فرودگاه به همراه تور به اقامتگاه خود می‌روید. اگر تور ایروان خریده‌اید، در این شهر هاستل‌هایی را پیدا می‌کنید که هزینه اقامت در آن‌ها ارزان‌تر است. اما در خارج از این شهر، برای پیدا کردن محل اقامت ارزان باید به سراغ کمپینگ، اقامتگاه‌های خانوادگی یا مهمانخانه‌های ساده بروید.

به‌طور کلی در سفر به این کشور 50 درصد از هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنید، برای اجاره محل اقامت است. سایر اقلام مثل خرید، بازدید از مکان‌های توریستی، تفریحات و سرگرمی در این کشور هزینه کمتری دارد.

به‌طور میانگین، هزینه یک اتاق خصوصی یک‌نفره در هاستل برای یک شب 20 دلار و اتاق دونفره 40 دلار درمی‌آید. گر بخواهید شب را در خوابگاه بگذرانید، باید 16 دلار بپردازید. در ادامه، به بررسی هزینه‌های اقامت در ارمنستان پرداختیم.

  • اجاره خانه برای یک شب در ایروان: از 26 دلار تا حدود 102 دلار
  • اجاره خانه در سایر شهرها: 12 تا 16 دلار
  • اجاره هتل برای یک شب در ایروان: از شبی 39 دلار برای هتل‌های 3 ستاره تا شبی 118 دلار برای هتل‌های لوکس
  • اجاره هتل برای یک شب در سایر شهرهای ارمنستان: از شبی 30 دلار

در نزدیکی مکان‌های دیدنی ایروان مثل گارنی و گغارد نیز چندین کمپینگ و مهمانخانه نیز وجود دارد که هزینه اجاره یک شب مهمانخانه با اتاق خصوصی دو نفر 38 دلار و هزینه یک کمپینگ در این کشور 15 دلار است.

پیش از سفر به ارمنستان پیشنهاد می کنیم مقاله‌ی جاهای دیدنی ارمنستان را در وبسایت ما بخوانید.

هزینه‌ اقامت در ارمنستان

تصویری از یک هتل لاکچری در ارمنستان

هزینه حمل و نقل در ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی فقط شامل خرید سوخت و یا پرداخت حق پارکینگ است. اگر با تور به این کشور سفر می‌کنید، هزینه حمل‌و‌نقل کمتر خواهد بود. هزینه سفر به ارمنستان با اتوبوس نسبت به سفر هوایی و تور خارجی کمتر است. خوشبختانه نزدیکی ارمنستان به شهر تبریز، یکی از دلایل ارزان بودن هزینه اتوبوس خواهد بود. هزینه سفر به ارمنستان با هواپیما با توجه به شرکت هواپیمایی، هزینه‌های متفاوتی دربردارد.

علاوه بر هزینه بلیط، باید هزینه‌های حمل‌و‌نقل شهری و بین‌شهری را در نظر داشته باشید. گشت‌وگذار در ارمنستان یک تجربه فرهنگی به‌یاد‌ماندنی است و برای اینکه با این کشور آشنا شوید، لازم است به شهرهای مختلف آن سفر کنید.

تاکسی مهم‌ترین وسیله در سیستم حمل‌ونقل این کشور است و علاوه‌برآن، باید به مارشوتکا و سواری‌کاری (در مناطق روستایی) اشاره کنیم. مارشوتکا همان مینی‌ون‌های قدیمی است که در سراسر کشور ارمنستان وجود دارند و با سرعت بالایی شما را به مقصد می‌رسانند. بیشتر شهرهای این کشور با مارشوتکا طی می‌شود. در شهر ایروان 6 ایستگاه مارشوتکا وجود دارد که به طور منظم این خودروها در حال رفت‌وآمد هستند.

به طور کلی 15 درصد از هزینه‌های سفر به ارمنستان با اتوبوس یا از راه زمینی به حمل‌ونقل اختصاص دارد. در حالت کلی هزینه حمل‌ونقل با تاکسی، اتوبوس محلی و مترو در ارمنستان حودد 3.69 دلار می‌شود و حمل‌ونقل بین‌شهری حدود 13 دلار هزینه دارد. اگر سفر شما فقط در شهر ایروان باشد، می‌توانید از مترو با هزینه کمتر استفاده کنید. همچنین از طریق برنامه‌هایی مانند Yandex می‌توانید تاکسی ارزان بگیرید.

یکی دیگر از گزینه‌های ارزان‌قیمت برای سفر بین شهرهای ارمنستان با قطار است. البته همه شهرهای این کشور قطار ندارند و فقط می‌توانید از شهرهای بزرگ مثل گیومری با قطار به ایروان بروید.

هزینه غذا و نوشیدنی در سفر به ارمنستان

در این کشور رستوران‌ها و فودکورت‌های بسیاری برای تهیه بهترین غذاها وجود دارد. به‌طور کلی، تنها 10% از کل هزینه‌های سفر به ارمنستان با تور برای تهیه غذا و نوشیدنی صرف می‌شود. اگر بخواهید غذا را در هتل یا اتاق خصوصی خود تهیه کنید، هزینه‌ها 20% کمتر خواهد بود. در حالت کلی، وعده‌های غذایی برای یک نفر به صورت روزانه حدود 13 دلار و در یک‌هفته حدود 91 دلار آمریکا هزینه دارد.

هزینه یک قهوه در این کشور تقریبا 5 دلار و هزینه یک ناهار معمولی 2 نفره حدود 13 دلار است. اگر بخواهید در یک رستوران ارزان‌قیمت غذا بخورید، هزینه آن بین 6 تا 7 دلار خواهد بود. در رستوران‌های متوسط ایروان هزینه غذا برای دو نفر حدود 22 دلار است. البته در سایر شهرها برای یک وعده غذای دونفره در رستوران متوسط باید حدود 13 دلار خرج کنید.

در خیابان‌ شهرهای ارمنستان آب شرب رایگان وجود دارد؛ بنابراین برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیازی به خرید آب‌معدنی نیست. تنقلات محلی مثل میوه، آجیل، نان، شیرینی و کیک هم جزو مواردی است که باید برای محاسبه هزینه سفر به ارمنستان در نظر داشته باشید.

هزینه غذا در ارمنستان

تصویر خرید مواد‌غذایی از یک بازار محلی در ارمنستان

هزینه سرگرمی و تفریح در ارمنستان

یکی دیگر از مواردی که در مشخص کردن هزینه سفر به کشور ارمنستان با ماشین شخصی یا از طریق تور تأثیر دارد، به هزینه‌های تفریح و سرگرمی اختصاص دارد. بازدید از صومعه‌ها، مناطق توریستی و طبیعت ارمنستان یکی از دلایل اصلی برای سفر به این کشور است. اگر با تور به ارمنستان می‌روید، برنامه سفر به شهرهای مختلف و بازدید از مکان‌های توریستی آن از قبل مشخص شده است، اما در سفر شخصی خودتان مشخص می‌کنید که از چه جاهایی دیدن کنید.

در سفر به شهر ایروان می‌توانید از خور ویراب، نوراوانک، آرنی، دریاچه سوان، دیلیجان و مجموعه صومعه هاغارتسین دیدن کنید. بازدید از این جاهای دیدنی ارمنستان بیشتر از 2 روز طول نمی‌کشد و حدوداً با 22 دلار آمریکا می‌توانید از همه این مکان‌ها دیدن کنید.

در کنار بازدید از جاهای توریستی، باید به تفریحات در ارمنستان اشاره کنیم که البته به سلیقه شما بستگی دارد. در این کشور تفریحاتی مثل تماشای فیلم، کارتینگ، اسکیت روی یخ، سوار شدن روی تله‌کابین، رفتن به تئاتر و بازدید از موزه‌ها طرفدار بسیاری دارد. اگر بخواهید هریک از این تفریحات را در سفر خود به ارمنستان تجربه کنید، باید 1 تا 6 دلار را در نظر بگیرید. هزینه سوار شدن در تله‌کابین ارمنستان بین 1 تا 3 دلار است.

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان با تور گردشگری نسبت به هزینه‌های سفر به ارمنستان با خودرو شخصی کمتر می‌شود.؛ چراکه مجبور به پرداخت بلیط برای بازدید از جاذبه‌های توریستی این کشور نیستید و از سوی دیگر قرار نیست بابت دستمزد راهنما پول پرداخت کنید و همه‌چیز برعهده آژانس گردشگری خواهد بود.

ورود و بازدید از تمامی صومعه‌های این کشور رایگان است. بااین‌حال برای بازدید از برخی مکان‌های تاریخی باید بین 1 تا 3 دلار را در نظر داشته باشید. اگر بخواهید از کلیسای جامع زوارتنوتس در شهر ایروان دیدن کنید، حدود 3.50 دلار از شما دریافت می‌شود.

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

بازدید از صومعه نوراوانک، از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

اگر قصد دارید با ماشین خود به ارمنستان بروید، باید هزینه‌هایی مثل تهیه پاسپورت، هزینه سوخت، عوارض خروج از کشور و بیمه خسارت ماشین را پرداخت کنید.

هزینه بیمه اجباری برای سفر به این کشور 21 دلار و هزینه کاپوتاژ (حمل و نقل به ارمنستان) برای هر نفر 26 دلار است. اگر می‌خواهید از تهران یا شهر دیگری با ماشین شخصی خود به ارمنستان بروید، ابتدا باید خود را به مرز نوردوز در تبریز برسانید. در این گمرک هزینه‌های بیمه و کاپوتاژ پرداخت می‌شود و سپس می‌توانید به ارمنستان بروید.

هزینه هر لیتر بنزین در ارمنستان 1.16 دلار است که برای سفر با ماشین شخصی باید به هزینه سوخت نیز توجه داشته باشید.

هزینه اینترنت و سیم کارت ارمنستان

با توجه به اینکه رومینگ سیم‌کارت ایرانی در ارمنستان برای استفاده از اینترنت با هزینه زیادی همراه است، توصیه می‌کنیم یک سیم کارت تهیه کنید. هزینه یک سیم کار ارمنستانی با 10 گیگابایت داده، 15 دلار است. با ورود به فرودشگاه ایروان می‌توانید از سیم کارت این کشور استفاده کنید.

هزینه سفر به ارمنستان با تور کمتر است یا بدون تور؟

اگر با تور گردشگری به این کشور سفر کنید، نیازی به پرداخت برخی از هزینه‌ها مثل داشتن راهنما، حمل‌و‌نقل عمومی داخل شهر و غیره نیست. در سفر با ماشین شخصی نه‌تنها باید هزینه کاپوتاژ را بپردازید، بلکه باید گواهینامه بین‌المللی هم داشته باشید. اما سفر با تور راحت‌تر است و حتی می‌توانید بیمه مسافرتی را نیز از طریق آژانس مسافرتی تهیه کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله از مجله گردشگری آریاک سفر، صفر تا صد هزینه های سفر به ارمنستان را با تور و ماشین شخصی به دلار آمریکا بررسی کردیم. ارمنستان یکی از کشورهای ارزان‌قیمت برای تجربه یک سفر خارجی است و با تنوع فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بکر، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از ایران و سراسر دنیا است. اگر دوست دارید به ارمنستان سفر کنید، آژانس هواپیمایی آریاک بهترین تورهای مسافرتی را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. برای اطلاع از هزینه تورهای ارمنستان با کارشناسان آریاک سفر تماس بگیرید.

سؤالات متداول:

1. هزینه عوارض خروج از کشور در سال 1403 چقدر است؟

هزینه عوارض خروج از کشور در سال 1403برای اولین سفر 400 هزار تومان، سفر دوم 600 هزار تومان و سفر سوم به بعد 800 هزار تومان است.

2. هزینه بلیط هواپیما رفت و برگشت در سال 1403چقدر است؟

هزینه بلیط هواپیما رفت و برگشت از تهران به ایروان بین 12 میلیون تا 140 میلیون متغیر است و بستگی به نوع هواپیما، ایرلاین مورد نظر و بودجه شما دارد.

3. سفر به ارمنستان با اتوبوس در سال 1403چقدر هزینه دارد؟

اگر بخواهید با اتوبوس به این کشور بروید، هزینه رفت‌وبرگشت شما از تهران به ایروان حدود 3 میلیون تومان می‌شود.  

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk