https://gateway.aryaktravel.com/api/
راهنمای سفر الهه ارباب جعفری 06 خرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 13 دقیقه
هر مسافری قبل از سفر به یک کشور خارجی باید اطلاعات کافی از مقصد خود پیدا کند؛ اگر راهی روسیه هستید، راهنمای سفر به روسیه برای شما تهیه شده است.

معرفی کشور روسیه

روسیه به عنوان پهناورترین کشور دنیا، در همسایگی ایران قرار گرفته است و به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب های گردشگری جهان از مسافران بین المللی میزبانی می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که روسیه از نظر فرهنگ، تاریخ و جغرافیا یک کشور دیدنی با جاذبه‌های گردشگری متنوع و منحصر به فرد است چه اتفاقی بهتر از این که تعطیلات خود را در این کشور پهناور سپری کنید. سفر کردن یکی از بهترین روش‌های سپری کردن اوقات فراغت و البته آشنایی با یک سرزمین و فرهنگ مردمان آن است. در این مطلب هر آنچه که برای سفر به روسیه نیاز دارید را به صورت یک جا برای شما فراهم کردیم تا هیچ دغدغه ای از بابت سفر به روسیه باقی نماند و در صورتی که با تور روسیه رهسپار شهر‌های این کشور هستید، هیچ مشکلی را سد راه خود نبینید.  قبل از هر چیز باید درباره‌ی مهم‌ترین مقصد‌های گردشگری روسیه یعنی دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ بدانید. 

راهنمای جامع روسیه


مسکو پربازدیدترین شهر روسیه

مسکو غیر از این که پایتخت سیاسی روسیه باشد، اصلی‌ترین قطب گردشگری این کشور هم به شمار می‌رود. مسکو از دیرباز تا امروز جنگ‌ها، پیروزی‌ها و حداث مختلفی را از سر گذرانده است. حدود ۸۶۰ سال از زمانی که زندگی در مسکو جریان یافت می‌گذرد و امروز به عنوان بزرگترین شهر اروپا، مهم‌ترین قطب گردشگری روسیه و البته پایتخت سیاسی، معنوی و آموزشی روسیه جایگاه ویژه‌ای را از آن خود کرده است. مسکو در کل ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و با آزادی و نوع تفکری که در این شهر حاکم است می‌توانید به راحتی آزادی مذهب، اندیشه و فرهنگ را در این شهر از نزدیک ببینید. 

مسکو روسیه


سنت پترزبورگ شهر تاریخی روسیه 

سنت پترزبورگ یا پنجره‌ی اروپا از سمت دیگر مورد توجه مسافران بین‌المللی روسیه قرار می‌گیرد. این شهر تاریخی دومین مقصد پرطرفدار گردشگری روسیه به شمار می‌رود. این شهر به دلیل ساختمان‌های تاریخی و معماری‌های باشکوه، تاریخ پر فراز و نشیب‌اش و همینطور به خاطر پدیده‌ی شب‌های سفید مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد.

سنت پترزبورگ


آب و هوای روسیه 

همانطور که بالاتر اشاره کردیم روسیه پهناورترین کشور دنیا است و از همین جهت باید بدانید که از غربی‌ترین شهر تا شرقی‌‌ترین آن، حدود ۹ ساعت اختلاف زمانی وجود دارد؛ بنابراین طبیعی است اگر آب و هوای متنوعی را در شهرهای مختلف آن تجربه کنید. با این وجود دو شهر پر طرفدار این کشور، یعنی روسیه و سنت پترزبورگ در تابستان بهترین آب و هوا را برای میزبانی از مسافران داشته باشند. 


مسکو برفی

بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه به نیاز شما به عنوان مسافر بستگی دارد؛ در صورتی که تمایل به تجربه سورتمه سواری، امتحان اسکی روی یخ روی دریاچه بایکال را دارید، نیمه سردتر سال یعنی مهر تا اسفند زمان مناسب‌تری برای سپری کردن تعطیلات‌تان به شمار می‌رود. در غیر این صورت برای تجربه هوای متعادل و گرم‌تر بهتر است در فصل بهار  و به ویژه تابستان به روسیه سفر کنید. 


اطلاعات ضروری روسیه

شماره های اضطراری:

آتش‌نشانی: ۱۰۱

پلیس ۱۰۲

آمبولانس:۱۰۳


اطلاعات ضروری:

زبان: روسی

واحد رسمی پول: روبل

اختلاف زمان با تهران: ۳۰ دقیقه عقب‌تر از تهران


تهیه سیم کارت در روسیه

تنها با مراجعه به فروشگاه‌های اپراتور تلفن و پرداخت مبلغی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ روبل می‌توانید صاحب یک سیم‌کارت با شارژ اولیه شوید. ۴ برند مختلف سیم کارت در بازار روسیه وجود دارند که دسترسی شما به اینترنت و تماس را ایجاد می‌نمایند. به یاد داشته باشید که اعتبار سیمکارت شما بسته به هزینه‌ای که پرداخت کرده اید، برابر خواهد بود. 


شرایط ویزا روسیه

خوشبختانه شرایط دریافت ویزای روسیه بسیار ساده و بدون نیاز به گذراندن زمان بیش از اندازه است. ویزای روسیه به کمک آژانس برگزارکننده تور روسیه برای شما صادر می‌شود. باید توجه داشته باشید که مدت اعتبار ویزای روسیه با تعداد روز‌های اقامت و حضور شما در روسیه برابر خواهد بود. 



جاذبه های دیدنی روسیه

اصلی‌ترین قسمت هر سفر، بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن مقصد است. در حقیقت اصلی‌ترین هدف سفر بازدید از دیدنی‌هایی است که تا به حال از نزدیک مشاهده نکرده‌اید و سفر به شما امکان تماشای این جاذبه‌ها را می‌دهد. در سفر با تور روسیه باید از اصلی ترین جاذبه‌ها باخبر باشید. ۵ موردی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم پرطرفدارترین جاذبه‌هایی هستند که مسافران را به روسیه می‌کشانند. 


کاخ کرملین

شواهد نشان می‌دهد که در حدود سال‌های ۱۸۴۲ میلادی اولین اقدامات برای ساخت یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های دنیا آغاز شد. کاخ کرملین که حالا به عنوان میراث جهانی ثبت شده است در قسمت شرقی میدان سرخ قرار دارد و یکی از ارزشمندترین جاذبه‌های دیدنی روسیه است. این کاخ  در حقیقت مجموعه‌ای از ساختمان‌هاست که در حصار یک دیوار طولانی قرار دارد. کاخ کرملین با توجه به تاریخ و سرگذشت روسیه ، روزگار پر فراز و نشیبی را طی کرده و بارها دچار آسیب شده است. با این وجود در حال حاضر این ساختمان به خاطر بزرگترین ناقوس دنیا و معماری بی‌نظیرش مسافران زیادی را به سمت مسکو روسیه می‌کشاند. 



دریاچه بایکال

دریاچه بایکال جایگاه هفتمین دریاچه وسیع جهان و قدیمی‌ترین دریاچه دنیا را از آن خود کرده است. این دریاچه چه در زمستان و چه در فصل گرما جاذبه‌های زیادی برای نمایش دارد. ناگفته نماند که داستان ها و افسانه‌های مشهور زیادی به این دریاچه نسبت داده می شود که در این مطلب می توانید از آن‌ها مطلع شوید. 

میدان سرخ

احتمالا میدان سرخ مسکو را با ساختمان رنگارنگ کلیسای سنت باسیل بشناسید؛ میدان سرخ اصلی ترین منطقه از مسکو به شمار می‌رود که هر گردشگری را قبل از بازدید از هر نوع جاذبه ای به سمت خود تشویق می کند. بنای یادبود لنین، کلیسای سنت باسیل، کلیسای کازان، کاخ کرملین، و دیگر دیدنی‌های مسکو را می توانید در این میدان ببینید. نکته‌ی جالبی که درباره میدان سرخ وجود دارد نام آن است. هیچ کجای این میدان رنگ سرخ ندارد؛ در حقیقت دلیل نامگذاری این میدان معنای کلمه سرخ است. سرخ در زبان روسی به معنای زیباست؛ بنابر این روس ها این میدان را میدان زیبا می‌دانند. 


پدیده شب های سفید

شاید شما هم نام تور شب‌های سفید روسیه را شنیده باشید. این پدیده در حقیقت یکی از جاذبه های طبیعی روسیه است که بخاطر محل قرارگیری این کشور روی کره زمین شکل می‌گیرد. در بازه‌ی مشخص از سال خورشید در شهر های روسیه ( به ویژه مسکو و سنت پترزبورگ) غروب نمی کند و حتی در نیمه های شب نیز خورشید در افق آسمان دیده می‌شود. این پدیده باعث می شود تا روز‌ و شب یکی شده و روز‌ها پایانی نداشته باشند. برای مطالعه کامل درباره پدیده شب‌های سفید روسیه روی این مطلب کلیک کنید. 


شفق قطبی

شفق قطبی تنها پدیده‌ای‌ است که برای تماشای شکوه آن باید به مناطق شمالی کره زمین و نزدیک به قطب شمال بروید. روسیه که بزرگترین کشور جهان به شمار می‌رود بهترین کشور برای تماشای این پدیده‌ی جذاب و دیدنی است. شفق‌های قطبی در ماه های فروردین تا شهریور بیشتر از زمان‌های دیگر دیده می‌شوند. 


در روسیه چه غذاهایی را امتحان کنیم؟

گردشگری خوراک به حدی جذاب و متنوع هست که بسیاری از مسافران برای امتحان کردن طعم غذاهای روسی خود را به این کشور می‌رسانند. در ادامه‌ی این مطلب به معرفی پرطرفدار ترین خوراک‌های روسیه می‌پردازیم. در صورتی که با تور روسیه به سمت این کشور دیدنی سفر می کنید بهتر است از خوراک‌ها و غذاهای روسیه غافل نمانید.


۱- بیف استراگانوف

بیف استراگانوف یکی از غذاهای محبوب ایرانی ها است که در اصل غذایی روسی به شمار می‌رود. پیشنهاد می کنیم در سفر به روسیه از رسپی اصلی این خوراک خوش طمع امتحان کنید. بیف استراگانوف اصل از خامه ترش روسی، پیاز کره گوشت گاو و سیب زمینی های نازک سرخ شده تشکیل می‌شود. 


۲- پلمنی

پلمنی یکی از غذاهای خاص و خوش طعمی است که تنها در روسیه می‌توانید از آن بچشید. پلمنی یک غذای بسیار محبوب با رسپی بسیار سخت و زمان‌بر است. گفته می‌شود تهیه این غذا به حدی سخت است که باید تمام اعضای خانواده برای تهیه‌ی آن به یکدیگر کمک کنند. از همین جهت معمولا پلمنی در آخر هفته‌ها یا روز‌های تعطیل پخته می‌شود.  پلمنی از خمیر‌های پر شده از گوشت و سبزیجات تشکیل می‌شود. ناگفته نماند که پلمنی غذایی است که روس‌ها هنگام سال نو آن را طبخ می‌کنند. 


۳-شاه ماهی

شاه ماهی بیشتر از این که غذا باشد شبیه به نوعی سالاد یا پیش غذا است. این خوراکی خوشمزه باید با ماهی صید روز، چغندر،هویج و مقدار قابل توجهی سس مایونز تمام مواد اولیه ای‌ است که این غذای خوشمزه را تشکیل می‌دهد. شاه ماهی را اغلب در فستیوال‌ها یا در میز پذیرایی سال نو مشاهده خواهید کرد. 


۴- بورش 

بورش یکی از غذاهایی است که هر مسافری در سفر به روسیه باید آن را امتحان کند. بورش یک  سوپ قرمز رنگ خوش رنگ و بو، مناسب فصل سرما است. این سوپ از چغندر، ران گوساله و خامه ترش روسی تهیه می‌شود؛ البته باید بدانید که دستور پخت‌های مختلفی برای طبخ این غذا وجود دارد که شامل بیکن، سرکه یا سبزیجات معطر نیز می‌شود. 


۵- سوپ کلم

سوپ کلم از اصلی‌ترین سوپ‌هایی است که در محل اقامت یا در رستوران‌های روسیه می‌توانید پیدا کنید. یک طعم ترش و شیرینی به یادماندنی که تا به حال امتحان نکرده‌اید را در سفر به روسیه از دست ندهید. مواد اولیه‌ی این سوپ، یعنی گوشت ، پیاز، کلم شیرین و کلم بروکلی همراه با سیب زمینی یک وعده خوشمزه و قوی را می‌سازند که طرفداران غذا را به خود جلب می‌کنند. 




مناسبت‌های روسیه

اگر بتوانید برنامه سفر خود را با مناسبت‌های روسیه همزمان برنامه ریزی کنید، با یک تیر دو نشان خواهید زد. شرکت در فستیوال‌های شاد و مهیج روسیه یکی از پیشنهاد‌های مناسبی است که می‌تواند سفر شما را به این کشور به یاد‌ماندنی تر کند. مناسبت‌های زیر از مشهورترین رویدادهای روسیه هستند که مردم جهان از تماشا و بازدید از این جشن‌ها بسیار استقبال می‌کنند. 


روز پیروزی

۹ می روزی است که ارتش روسیه با انجام رژه‌های منظم و برگزاری جشن‌ و پایکوبی، سالگرد پیروزی خود را بر آلمان نازی جشن می‌گیرد. روز پیروزی روسیه یکی از مهم‌ترین و بزرگترین جشن‌های این کشور است که با حضور تمام مردم در تمام شهرها جشن گرفته می‌شود. 


فستیوال شب های سفید

فستیوال شب‌های سفید یکی از بهترین و پرطرفدارترین فستیوال‌های روسیه است که تمام مردم و گردشگران حاضر در روسیه در آن شرکت می‌کنند. این بازه‌ی زمانی به تنهایی شامل فستیوال های دیگری مثل بادبان‌های قرمز، ماراتن و فستیوال ستاره شب‌های سفید نیز می‌شود.



ایستر (عید پاک)

جشن ایستر یا عید پاک در حقیقت اصلی‌ترین عید ارتدکس است و در کلیساها و خیابان جشن گرفته می‌شود. در این عید کلیساها تا شب باز هستند و مراسم مخصوص عید را انجام می‌دهند این در حالی است که مردم با تخم مرغ‌های رنگ شده و کیک و شیرنی‌های سنتی و همینطور غذاهای مخصوص عید پاک این عید را جشن می‌گیرند. 


معرفی بهترین هتل های روسیه برای اقامت 

با توجه به حجم بالای گردشگری که روسیه از سراسر جهان دارد، بدیهی است که هتل های با کیفیت و مناسبی را بتوان در شهر‌های این  کشور پهناور پیدا کرد. با این وجود شاید تمایل داشته باشید که برخی از بهترین هتل‌های مسکو و سنت پترزبورگ را بشناسید. در صورتی که تمایل به سفر به روسیه دارید می‌توانید از مشاوران آریاک سفر برای مشاوره و انتخاب تور یا هتل خود کمک بگیرید. 

مسکو: 

Holiday Inn Moscow Tagansky 

Renaissance Moscow

سنت پترزبورگ:

Marriott Vasilievsky

Park Inn by Radisson

معرفی روش های حمل و نقل در روسیه

خوشبختانه سیستم حمل و نقل در شهرهای روسیه به ویژه‌ شهر‌های پرتردد و مهم این کشور بسیار پیشرفته و آسان است. برای بازدید از اغلب جاذبه‌های دیدنی روسیه می‌توانید از تاکسی، اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا و مترو استفاده کنید. جالب است بدانید که مترو مسکو یکی از جاذبه‌های  تاریخی و دیدنی این شهر است و تمام گردشگران حداقل یک بار از این متروی تاریخی بازدید می‌کنند. متروی مسکو بازمانده از زمان استالین است و این روز‌ها روزانه ۹ میلیون نفر را به نقاط مختلف منتقل می‌کند. 

سوغات روسیه

تهیه سوغاتی همیشه یکی از شیرین ترین بخش های هر سفری است.  در سفرتان با تور روسیه خوب است از سوغات مشهور و منحصر به فرد روسیه برای عزیزان خود تهیه کنید و یادگاری جذابی از این کشور با خود همراه داشته باشید. طبیعتا به دلیل گستردگی روسیه و شهرهای آن سوغات محلی زیادی وجود دارد که به عنوان یادگاری از این کشور تهیه نمایید اما اگر از ما می‌پرسید موارد زیر جزو بهترین صنایع دستی روسیه هستند. 

۱-ظروف سفالی گژل

۲-عروسک ماتروشکا

۳-والنکی(چکمه نمدی)

۴-کهربا

۵-شال‌های رنگارنگ روسی

۶-ظروف خولخوم


قیمت تور روسیه

تور روسیه درست مثل هر تور دیگری بر اساس شرایط متغیر دستخوش تغییر می‌شود. به عنوان مثال تفاوت قیمت بر اساس متغیرهایی مثل تعداد شب‌های اقامت، نرخ ارز، تعداد همراهان شما در سفر و همینطور زمانبندی سفر شما در قیمت تور روسیه تاثیر بسزایی خواهد داشت. با این وجود آژانس‌های مسافرتی با سابقه‌ای مثل آریاک سفر می توانند با توجه به بودجه و نیاز شما، بهترین نرخ تور روسیه را به شما ارائه کنند. 


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk