https://gateway.aryaktravel.com/api/

ساختمان رنگارنگ مسکو، کلیسای سنت باسیل

گردشگری الهه ارباب جعفری 13 اردیبهشت ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
شاید نماد مسکو هم برای شما ساختمانی رنگارنگ و آبنباتی شکلی باشد که روی کارت پستال‌ها می‌بینید. امروز در مجله گردشگری آریاک سفر قصد داریم تا این بنای رنگارنگ چشم نواز را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

کلیسای سنت باسیل مسکو 

کلیسای جامع سنت باسیل نام کامل و اصلی این بنای تاریخی مشهور است. بعید به نظر می‌رسد که گردشگری تا روسیه برود و بدون تماشای این اثر هنری به کشور خود بازگردد.اگر شما هم با تور روسیه راهی این کشور هستید خوب است از جاذبه‌های دیدنی مسکو با خبر باشید و به آن ها سری بزنید. بگذارید کمی درباره تاریخ ساخت و داستان‌های پشت پرده‌ی شنیدنی کلیسای جامع سنت باسیل صحبت کنیم و سپس به سراغ معماری خاص و مشهور این سازه‌ی رنگی برویم. 

کلیسای رنگی سنت باسیل مسکو

تاریخچه ساخت کلیسای سنت باسیل در مسکو 

سال ۱۵۵۵ میلادی بود که برای اولین بار دستور ساخت این کلیسا با فرمان ایوان واسیلیویچ داده شد. این بنا تا حدود قرن ۱۷ میلادی بلندترین ساختمان قاره اروپا به شمار می‌رفت. این کلیسا تا کنون دچار سوانح و حوادث زیادی بوده است و در حال حاضر به عنوان یک موزه از آن نگهداری می‌شود. بارها کلیسای سنت باسیل در معرض تخریب قرار گرفته  است و به کمک مردم، معماران و… از نابودی نجات یافته است به طور مثال داستانی روایت می‌شود که استالین برای گسترش فضای اطراف میدان سرخ دستور به تخریب کلیسای سنت باسیل گرفته بود که با نامه ای از سمت Pyotr Baranovsky دریافت کرد از این تصمیم منصرف شد. معمار در  این نامه به استالین گفته بود که ترجیح می دهد به جای تخریب کلیسا او را بکشند! با وجود اینکه این نامه بسیار تاثیر گذار بود و از نابودی این بنای باستانی ارزشمند جلوگیری کرد اما معمار را به ۵ سال زندان روانه کرد!

موزه سنت باسیل مسکو


ویژگی‌های کلیسای سنت باسیل

قطعا هر کسی در نگاه اول جذب رنگارنگ بودن و استفاده از رنگ‌های متنوع در تزئینات این کلیسا می‌شود اما با نگاهی عمیق‌تر می‌توانید متوجه شوید که هیچکدام از قسمت‌های کلیسا یک شکل نیستند. هر ۷ گنبد کلیسای سنت باسیل رنگ، طرح و فرمی مخصوص به خود را دارند. گذشته از نمای بیرونی، می‌توانید تزیینات رنگی با جزئیات ریز و درشتی را درون این کلیسا مشاهده کنید. در حقیقت هر گنبد مربوط به بخشی مجزا است و هر قسمت ویژگی‌های خودش را دارد. نقاشی‌ها و تزئینات  کلیسای سنت باسیل به حدی ظریف و دیدنی‌هستند که در طول مدت بازدید متوجه گذر زمان نخواهید شد. 

داخل موزه سنت باسیل مسکو


در نهایت

با وجود این که هزینه‌ی بازدید از این کلیسا به نسبت بالاست اما کاملا ارزش تماشا را دارد و حدود ۲ ساعت شما را غرق تماشا می‌کند  توجه داشته باشید که عکاسی در این مکان بدون فلش و بدون سه پایه امکان‌پذیر است. به دلیل وجود پله‌های متعدد امکان بازدید برای معلولین وجود ندارد و کودکان باید کاملا به وسیله والدین مراقبت شوند چرا که امکان گم شدن آن‌ها یا آسیب رسیدن به تزئینات داخلی کلیسا وجود دارد. 



جزئیات موزه سنت باسیل

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk