https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 09 اردیبهشت ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آیا شما هم از طرفداران کشف و جستجو در مناطق تاریخی از نوع عجیب و غریب‌اش هستید؟ تا به حال به کندوان سفر کرده اید و یا درباره‌ی غار‌های مسکونی چیزی به گوشتان خورده است؟ اگر شما هم عاشق این سبک از جاذبه‌های حیرت‌انگیز هستید با آریاک سفر همراه شوید تا در این قسمت با یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های گرجستان آشنا شوید.

شهر غاری واردزیا در گرجستان

این مطلب جالب و خواندنی درباره‌ی جاذبه ای نیست غیر از شهر واردزیا شهر غاری گرجستان که در نوع خود یک شاهکار به شمار می رود. شهر غاری واردزیا جایی است که در تمام مدت بازدید از خود می‌پرسید چطور بشر در زمان های گذشته قادر به ساخت چنین بنای باشکوهی بوده است. شهر غاری واردزیا گرجستان یکی از آثار ملی این کشور است و به جرات یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گرجستان به شمار می‌رود. گرجستان به خودی خود، یکی از کشور‌های قدیمی با فرهنگی غنی و تاریخی شنیدنی است و تمام فراز و نشیب‌هایی که این سرزمین پشت سر گذاشته است، حالا با جاذبه‌هایی مثل شهر غاری واردزیا قابل مشاهده است. بگذارید کمی به قبل برگردیم، به زمانی که هنوز مغول‌ها به این سرزمین حمله نکرده بودند. در زمان حکومت ملکه تامار، یکی از حاکمان هوشمند و مردم دوست گرجستان و درست در زمانی که حکومت‌ها برای کشورگشایی به سرزمین‌های مختلف حمله می‌کردند، این ایده‌ی خلاقانه و البته موثر جان مردم این کشور را نجات داد.  تقریبا اواخر دهه ۱۱۰۰ میلادی دستور ساخت این شهر مخفی بوسیله‌ی ملکه تامار داده شد و طولی نکشید که یک شهر با حدودا ۶۰۰۰ واحد مسکونی همراه با کلیسا و محل زندگی خانواده سلطنتی در دل کوهستان ایجاد شد. 

شهر غاری واردزیا

شهر مخفی یا با نام دیگر شهر غاری واردزیا در قسمت جنوبی گرجستان و در بین کوه‌های اورشلی ساخته شد. این منطقه نزدیک به رود(رودخانه متکواری) و با شرایط مناسبی برای زندگی بود که باعث می‌شد مردم شهر بتوانند محصولات مورد نظرشان را در کوهپایه‌ها کشت کنند و در طول جنگ از آسیب مغولان در امان بمانند. جالب است بدانید این غار به شکلی طراحی شد که از دور کامل شبیه به یک کوه معمولی بود و تنها دو تونل مخفی برای ورود و خروج وجود داشت. 

کلیسای واردزیا شهر غاری گرجستان

شاید جالب باشد بدانید که اگر کمک طبیعت نبود شاید این کوه تا مدت ها پنهان می‌ماند و هرگز کشف نمی‌شد. حدود ۱۰۰ سال بعد، یک زلزله‌ی عظیم باعث شد تا قسمتی از کوه فرو بریزد و شهر پنهانی واردزیا گرجستان نمایان شود. این شهر ۱۳ طبقه، غیر از خانه های مسکونی شامل کلیسا، محلی برای سکونت پادشاه و حتی داروخانه برای اهالی این شهر بود. سیستم نور رسانی، تهویه هوا و تزئینات داخلی این شهر باعث می‌شود که مردم دنیا برای بازدید از این شاهکار خود را به گرجستان برسانند. اگر شما هم دوست دارید از نزدیک شاهداین شاهکار زیرکانه باشید با آریاک سفر همراه شوید تا با تور گرجستان به سادگی به این منطقه سفر کنید.


واردزیا

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk