https://gateway.aryaktravel.com/api/

معرفی بهترین زمان برای خرید در استانبول

گردشگری الهه ارباب جعفری 06 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در این مطلب به بهترین بازه‌های زمانی برای خریدی ارزان و مقرون به صرفه از مراکز خرید استانبول پرداخته‌ایم؛ در صورتی که قصد سفر به استانبول را دارید، خوب است سفر خود را در این فصل‌ها برنامه ریزی کنید.

فصل حراجی‌های استانبول

تقریبا همه خوب می‌دانند که مراکز خرید متنوع استانبول، از قطب‌های مهم گردشگری این شهر هستند و بسیاری از مسافران چمدان‌های خود را با پوشاک برند و سوغات جذاب استانبول پر کرده و به کشور خود بازمی‌گردند. می‌توان گفت که هیچ کالایی وجود ندارد که در بازارهای استانبول نتوانید پیدا کنید یا برند مشهور مورد علاقه‌ی خود را در این شهر پیدا نکنید. در این قسمت از مجله گردشگری آریاک سفر به معرفی بهترین فصل خرید از حراجی‌های این شهر می‌پردازیم. 

فصل حراج در استانبول

مراکز خرید استانبول

استانبول همیشه پر بوده از اجناس متنوع و رنگارنگ و البته مقرون به صرفه‌ای که چشم پوشی از آن‌ها برای هر مسافر بسیار سخت خواهد بود؛ در این بین شاید خرید کردن از برند‌های معتبر یا اجناس با کیفیت‌تر نیازمند پرداخت هزینه‌ی بیشتری باشد و مسافران تمایل داشته باشند که در زمان حراجی، پوشاک یا کالای مد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه کنند. خوشبختانه به دلیل حضور همیشگی گردشگران در ترکیه فروشندگان تخفیف‌های مناسبی روی محصولات خود اعمال می‌کنند و در صورتی که از زمان این حراجی‌ها با خبر باشید، می‌توانید علاوه بر گردش و تفریح، سوغات مناسبی هم تهیه کنید. حراجی‌های برخی برندها مثل ال سی وایکیکی، دفاکتو و برند‌های دیگر در پایان هر فصل اتفاق می‌افتد و به سادگی می‌توان قبل از تغییر هر فصل برای خرید از این فروشگاه‌ها اقدام کرد؛ اما حراج‌های سراسری استانبول می‌تواند برگ برنده افرادی باشد که به استانبول سفر می‌کنند. 

برند های استانبول

برندهای استانبول

حراج مراکز خرید استانبول در فصل بهار

در صورتی که در فصل بهار به استانبول سفر می‌کنید نباید انتظار حراج‌های سراسری را داشته باشید. در فصل بهار و به ویژه در ماه فروردین اغلب فروشگاه‌ها اجناس تازه را به بازار می‌آورند و از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کنند. معمولا اگر هم برخی از مراکز خرید حراج داشته باشد برای فروش اجناس قدیمی، زمستانی و تک رنگ یا تک سایز خواهد بود. حراج سراسری مراکز خرید استانبول در بهار معمولا در خرداد ماه اتفاق می‌افتد. متاسفانه حراج بهاره زمان معینی ندارد مگر فستیوال یا جشنواره‌ی خاصی در این زمان اجرا شود تا فروشگاه‌ها برای جذب مشتری‌ها بیشتر تخفیفاتی را روی محصولاتشان اعمال کنند. 

مراکز خرید استانبولبازارهای استانبول

حراج مراکز خرید استانبول در فصل تابستان

در صورتی که از اوایل تیر تا اواسط مرداد به استانبول سفر می‌کنید باید بدانید که بهترین فرصت خرید را در اختیار دارید. در حقیقت از ۱۵ تیر تا ۲۵ مرداد می‌توانید بیشترین میزان تخفیف را در مراکز خرید استانبول تجربه کنید. اجناس تابستانی به صورت سراسری در بهترین و مقرون به صرفه‌ترین حالت خود قرار می‌گیرند و اغلب مسافرانی که با تور استانبول به این شهر سفر می‌کنند از خرید در مراکز خرید استانبول بیشترین لذت را می‌برند. توجه داشته باشید که اگر قصد سفر به استانبول را دارید و دوست دارید به تخفیفات مرکز خرید برسید، باید بدانید که از حدود ۲۵ مرداد محصولات ناقص می‌شوند و شاید نتوانید پوشاک مورد نظرتان را تهیه کنید. معمولا در اواخر زمان حراج کالاها از نظر سایز و رنگ‌بندی محدود می‌شوند. 

بازار استانبول

بازار قدیم استانبول 

حراج مراکز خرید استانبول در فصل پاییز

حراج مراکز خرید در پاییز درست مثل فصل بهار به ندرت اتفاق می‌افتد و نمی‌توان انتظار فروش‌های فوق‌العاده را داشت. تنها  زمان برای خرید در پاییز در اواخر آبان و در جمعه‌ی افسانه‌ای و جمعه‌ی شگفت انگیز اتفاق می‌افتد. 

مراکز خرید در استانبول

حراج مراکز خرید استانبول در فصل زمستان 

در بین تمام فصل‌های سال زمستان بهترین فرصت برای خرید محسوب می‌شود. گذشته از این که قیمت تور استانبول در فصل زمستان از تمام فصول دیگر پایین‌تر است؛ مراکز خرید هم بیشترین میزان تخفیف را روی محصولات خود اعمل می‌کنند. با فرا رسیدن زمستان و نزدیک شدن به سال نو میلادی هیاهو هم در مراکز خرید استانبول بیشتر از قبل می‌شود؛ فروشگاه‌ها ویترین‌های جذابی چیده و بهترین و جدیدترین محصولات خود را در معرض نمایش می‌گذارند. از اوایل آذر تخفیف‌های ۳۰ درصدی آغاز می‌شود و تا اواخر دی ماه این تخفیفات به اوج خود می‌رسد. برخی از مراکز خرید در اواسط دی درصد تخفیف خود را به ۵۰ تا ۷۰ درصد می‌رسانند و فرصت طلایی و مقرون به صرفه‌ای را برای خریداران ایجاد می‌کنند. 

حراج زمستانی استانبول

حراج زمستانی

روزهای خاص حراجی

ناگفته نماند که غیر از فصل‌های حراجی که به آن‌ها اشاره کردیم، روز‌های ویژه‌ای مثل ولنتاین (۲۵ بهمن)، روز مادر(دومین یکشنبه ماه می)، روز پدر(سومین دوشنبه‌ی ماه ژوئن)، بلک فرایدی( جمعه‌ی سیاه) و تعطیلات سال نو هم از روز‌های مهمی هستند که می‌توانید کالاهای مورد نظرتان را با قیمت‌های استثنائی خریداری کنید.
حراجی های خاص استانبول

جمعه سیاه استانبول

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk