https://gateway.aryaktravel.com/api/

جنگل بلگراد، نگین سرسبز استانبول

گردشگری الهه ارباب جعفری 03 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
جنگل بلگراد در نزدیکی استانبول همان نقطه‌ی آرامش بخشی است که شما را از هیاهوی شهر دور کرده و انرژی از دست رفته را به شما باز می‌گرداند. با آریاک سفر همراه شوید تا درباره این جنگل بیشتر بدانید.

قلب سرسبز استانبول، جنگل بلگراد

در سفر به استانبول به ویژه در تابستان باید حتما به جنگل بلگراد هم سری بزنید و از هیاهو و شلوغی شهر دور شوید. با وجود این که استانبول به عنوان یکی از شهرهای مهم ترکیه همیشه مملو از گردشگران بین المللی است و اغلب مسافران جذب معماری‌های بناهای باستانی و تاریخی و همینطور مراکز خرید می‌شوند، اما باید توجه داشته باشید که این شهر زیبا غیر از بناهای انسان‌ساز، طبیعتی بکر و روح‌نواز دارد که تنها کمی دورتر از مرکز شهر قرار گرفته است. با مجله گردشگری آریاک سفر همراه شوید تا درباره جنگل فرح بخش بلگراد در استانبول بیشتر بدانید. 

جنگل بلگراد ترکیهنمای جنگل بلگراد


آشنایی با جنگل بلگراد


حدود ۲۰ کیلومتر که به سمت شمال غربی استانبول حرکت کنید، به جنگلی انبوه با زیبایی بی‌نهایت می‌رسید. جایی که در سایه‌‌ی خنک درختان‌اش می‌توان از آفتاب تیز و گرم در امان بود و کمی ذهن خسته را آرام کرد. جنگل سرسبز بلگراد در استانبول یکی از جاذبه‌ای دیدنی استانبول به شمار می‌رود که کمتر مسافری از وجود چنین فضای زیبا و آرامش بخشی خبردار است و اغلب مردم محلی آخر هفته‌ها را در این جنگل در کنار خانواده سپری می‌کنند. اگر اهل پیاده‌روی یا ورزش دو هستید، یا اگر از طبیعت و حیوانات و گونه‌های مختلف گیاهان لذت می‌برید، به خاطر داشته باشید در سفرتان با تور استانبول، حتما یک روز از برنامه‌ی سفر خود را هم برای گردش و پیک نیک در این جنگل در نظر بگیرید.

جنگل محافظت شده بلگراد استانبول

فضاهای مناسب پیک نیک

درباره‌ی جنگل بلگراد

گذشته‌های نه چندان دور و در زمان حکومت عثمانی این جنگل حدودا ۱۳ هزار هکتار وسعت داشت و تا امروز بخش اعظم آن تغییر کاربرد داد و این جنگل کوچک‌تر از زمان خود شد اما همچنان شکوه درختان، زیبایی جانوران و طبیعت بکر جنگل بلگراد فضایی آرامش بخش و چشم نواز را به مسافران و مردم بومی هدیه می‌کند. در جنگل محافظت شده‌ی بلگراد علاوه بر طیف گسترده‌ای از گونه‌های گیاهی، حدود ۷۱ گونه پرنده و ۱۸ نوع پستاندار زندگی می‌کنند. غیر از این موارد یک باغ گیاه شناسی هم در جنگل بلگراد استانبول وجود دارد که با ۳۰۰ هکتار وسعت تبدیل به خانه‌ای امن برای حدود ۲۰۰۰ گیاه بومی و غیر بومی شده است. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که تصمیم گرفتید به این منطقه‌ی حفاظت شده بروید، بازدید از این باغ گیاه شناسی شگفت انگیز را از دست ندهید؛ این باغ هر روز از ۱۰ صبح تا ۴ عصر از بازدیدکنندگان مشتاق میزبانی می‌کند. 

جنگل بلگرادسد داخل جنگل بلگراد

بهترین زمان بازدید

در انتها باید اشاره کنیم که این جنگل آخر هفته‌ها بسیار شلوغ خواهد بود و اگر دوست دارید سکوت را تجربه کنید بهتر است اواسط هفته به این منطقه‌ی دیدنی بروید؛ همینطور این جنگل در تابستان بیشتر از هر زمانی شاهد حضور افراد است و طبعا سکوت زیادی را نمی‌توانید تجربه کنید با این وجود در صورتی که به استانبول سفر کردید به یاد داشته باشید که این جنگل در تابستان و در پاییز بهترین آب و هوا و خیره کننده‌ترین منظره را به شما هدیه می‌کند. 


جنگل سرسبز بلگراد
جنگل بلگراد

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk