https://gateway.aryaktravel.com/api/

برای نوروز، مارماریس یا کوش آداسی؟ به کدامیک برویم؟

گردشگری آریاک سفر 18 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دو شهر مارماریس و کوش آداسی از شهرهای ساحلی ترکیه هستند که ایرانیان زیادی در نوروز به آن سفر می کنند. در این مقاله به مقایسه این شهرها در نوروز پرداخته ایم.

اگر در تعصیلات نوروزی قصد سفر به ترکیه را داشته باشید، کدام شهر را انتخاب می‌کنید؟ مارماریس یا کوش آداسی؟ این شهرها چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند و کدام یک برای سفر بهتر هستند؟ این سوال‌ها برای اغلب گردشگران ایجاد می‌شود و انتخاب را برای آن‌ها سخت می‌کند. اگر اطلاعات کافی درباره شهر مقصد داشته باشید، قطعا تصمیم‌گیری برایتان ساده‌تر خواهد شد.

در این مقاله دو شهر مارماریس و کوش آداسی را از جنبه‌های مختلف مقایسه می‌کنیم و به سوال «برای نوروز،مارماریس یا کوش آداسی به کدامیک برویم؟» پاسخ می‌دهیم. اگر می‌خواهید با دوتا از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای ترکیه بیشتر آشنا شوید و اطلاعات کافی در مورد آن‌ها به دست آورید، متن پیش رو برای شما نوشته شده است.

مقایسه آب و هوای کوش آداسی و مارماریس در نوروز

شهر بندری کوش آداسی در مجاورت دریای اژه و مارماریس در همسایگی دریای مدیترانه قرار گرفته‌اند. هر دو شهر به دلیل نزدیکی به دریا، آب و هوای مشابهی دارند و معمولا در اغلب ماه‌های سال بارانی هستند. میانگین دمای هوای تابستان در کوش آداسی و مارماریس 35 درجه و در زمستان 14 درجه است. اگرچه هوای هر دو شهر معتدل و مدیترانه‌ای است؛ اما ساکنان این مناطق در برخی روزها نیز شاهد سرما یا گرمای شدید هستند.

از آنجا که موقعیت جغرافیایی کوش آداسی و مارماریس مشابه یکدیگر است، هر دو شهر در این بخش امتیاز یکسانی کسب می‌کنند. اوایل بهار، اواخر زمستان و اوایل پاییز، بهترین زمان برای بازدید از کوش آداسی و مارماریس است. برای رزرو تور مارماریس یا تور کوش آداسی، همین حالا از طریق سایت آریاک اقدام کنید.

آب و هوای کوش آداسی و مارماریس در نوروز

آب و هوای کوش آداسی و مارماریس در نوروز

با اماکن دیدنی کوش آداسی و مارماریس آشنا شوید

 کوش آداسی و مارماریس از دیدنی‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای ترکیه هستند که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. در این بخش جاذبه‌های تاریخی و طبیعی هر دو شهر را به شما معرفی خواهیم کرد تا باتوجه‌به به روحیات خود، انتخاب بهتری انجام دهید.

  • اماکن دیدنی کوش آداسی: شهر باستانی افه سوس، معبد آرتمیس، خانه مریم مقدس، دیدیما، کلیسای سنت جان، پارک آبی آدالند، کاروانسرای محمد پاشا، روستای باستانی پرینه، بازار سنتی کوش آداسی
  • اماکن دیدنی مارماریس: قلعه مارماریس، شهر دالیان، آرامگاه ساریانا، بازار بزرگ، مسجد ابراهیم آقا، کاروانسرای حفصه سلطان، پارک‌های آبی آتلانتیس و آکوادریم

کوش آداسی یکی از کهن‌ترین شهرهای ترکیه است؛ ازاین‌رو باقی‌مانده آثار باستانی از دوره‌های مختلف در آن به چشم می‌خورند؛ اما مارماریس بیشتر برای طبیعت بکر و خیره‌کننده‌اش به شهرت رسیده است. اگر به اماکن تاریخی و قدیمی علاقه دارید، کوش آداسی گزینه بهتری است؛ اما درصورتی‌که طبیعت زیبا و آرامش‌بخش را ترجیح می‌دهید، تور مارماریس نوروز 1402 را همین حالا از طریق سایت رزرو کنید.

آمفی تئاتر باستانی افسوس از جاذبه های اطراف کوش آداسی

آمفی تئاتر باستانی افسوس از جاذبه های اطراف کوش آداسی

زیباترین سواحل ترکیه در شهرهای کوش آداسی و مارماریس

شهرهای مارماریس و کوش آداسی هر دو سواحل بسیار زیبایی دارند و برای گذراندن یک تعطیلات به‌یادماندنی، عالی هستند. در ادامه تعدادی از مشهورترین سواحل این دو شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

  • سواحل کوش آداسی: لانگ بیچ، بانوان، عشق، شن‌های نقره‌ای
  • سواحل مارماریس: ایچملر، تورونج، کلئوپاترا، جزیره بهشت

مارماریس طبیعت بسیار چشم‌نواز و جذابی دارد که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. از آنجا که این شهر در مقایسه با کوش آداسی از شهرت کمتری برخوردار است، معمولا سواحل آن در تعطیلات نوروزی خلوت‌تر هستند.

ساحل ایچملر مارماریس

هزینه سفر به کوش آداسی و مارماریس چقدر است؟

پس از بررسی آب و هوا و جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی و مارماریس، نوبت به هزینه‌های سفر به این دو شهر می‌رسد. این هزینه‌ها به بخش‌های متعددی مانند هزینه بلیط، هتل، حمل و نقل، خورد و خوراک و خرید تقسیم می‌شوند. هیچ پرواز مستقیمی از ایران به کوش آداسی و مارماریس وجود ندارد. برای رفتن به کوش آداسی باید در ابتدا به ازمیر رفته و سپس با ماشین خود را به کوش آداسی برسانید. در سفر به مارماریس نیز در ابتدا باید با استفاده از هواپیما به بدروم بروید. هزینه بلیط هواپیما از ایران به بدروم حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان بیشتر از هزینه پرواز به ازمیر است.

هتل‌های کوش آداسی بسیار شیک و لوکس هستند و اغلب در محاورت ساحل قرار دارند. در عین حال، اقامتگاه‌های مارماریس هزینه کمتری دارند؛ اما برای رسیدن به ساحل باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

مراکز خرید سنتی و لوکس در هر دو شهر پیدا می‌شود؛ ازاین‌رو اگر برای خرید سوغاتی یا اقلامی مانند لباس و کیف و کفش به کوش آداسی و مارماریس مراجعه کنید، قیمت‌ها تقریبا یکسان هستند. در پاساژهای لوکس این دو شهر، می‌توانید از بهترین و مشهورترین برندهای دنیا نیز خرید کنید.

در مجموع به این نتیجه می‌رسیم که هزینه سفر به کوش آداسی کمتر از مارماریس است؛ البته این اختلاف قیمت چندان چشمگیر نیست و از ۲ تا ۳ میلیون تومان تجاوز نمی‌کند. شما می توانید از طریق تور کوش آداسی نوروز 1402 و همچنین سایر ایام به این شهر زیبا سفر کنید.

با آژانس آریاک سفر، بهترین‌ها را تجربه کنید!

در این مقاله تلاش کردیم تا با مقایسه دو شهر کوش آداسی و مارماریس به سوال «برای نوروز،مارماریس یا کوش آداسی به کدامیک برویم؟» پاسخ دهیم؛ اما در اصل پاسخ نهایی به این سوال، بر عهده شما مسافران عزیز است و کاملا به نیاز، بودجه و سلیقه‌تان بستگی دارد. اگر زمان و بودجه کافی در اختیار دارید، بهترین کار این است که از هر دو شهر دیدن کنید؛ زیرا مارماریس و کوش آداسی از بهترین و زیباترین شهرهای ترکیه هستند و سفر به هریک از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارد.

مجموعه آژانس هواپیمایی آریاک سفر، با عرضه بهترین خدمات، همواره سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارد. با خرید تورهای مسافرتی به شهرهای داخلی و خارجی، تجربه شیرینی برای شما رقم می‌زنیم. مطمئن باشید که با یک بار امتحان، برای همیشه مشتری این آژانس خواهید شد. برای خرید بلیط، رزرو تور و رزرو هتل از طریق سایت اقدام کنید. به منظر کسب خدمات بیشتر نیز با کارشناسان حاضر در آریاک سفر در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk