https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 10 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
در سفر به ازمیر سری هم به موزه دیدنی آتاتورک بزنید.

موزه آتاتورک

آتاتورک را احتمالا بشناسید؛ یکی از سیاستمداران قوی و محبوب ترکیه، که تاثیر مستقیمی بر ترکیه کنونی داشته است. آتاتورک اولین ریاست جمهوری ترکیه بود که نظم و انضباط و شیوه جدیدی از حکومت را در ترکیه رواج داد او از سمت سایر حکومت‌ها، از او به عنوان خالق درخشان ترکیه یاد کرده‌اند. این موزه ابتدا در سال ۱۸۸۰ به کمک یک تاجر در چهار طبقه و در خیابان اتاتورک بنا شد و بعدها با تغییر حکومت ترکیه به عنوان موزه و محلی برای یاد بود از آتاتورک تبدیل شد.

ساختمان موزه، با ۸۵۲ متر مساحت و ۴ طبقه ساختمان، به عنوان یکی از موزه های بزرگ ترکیه شناخته می‌شود. 

هر طبقه از موزه آتاتورک مخصوص به اشیای متفاوت و مخصوصی دسته‌بندی شده است. تندیس‌های ساخته شده از آتاتورک، وسایل شخصی او، لباس‌های نظامی، عکس‌ها و تصاویر مهم و دیدنی از جمله اشیای با ارزشی هستند که اهمیت این موزه را بالاتر می‌برند. یکی از اشیا ارزشمندی که در این موزه خواهید دید ساعتی است که روی ۹:۰۵ ثابت مانده است، این ساعت، نشانه ساعت دقیق مرگ او در سن ۵۷ سالگی‌اش را نشان می‌دهد. هر سال، روز ۱۰ نوامبر در ساعت ۹:۰۵ صبح، ۱ دقیقه سکوت و بعد از آن آژیرهای پایگاه‌های مختلف به صدا در می‌آیند.

برای بازدید از موزه آتاتورک می‌توانید غیر از روز‌های یکشنبه، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۳۰ به صورت رایگان به این محل بروید. به احتمال زیاد در سفرتان به ازمیر از خیابان آتاتورک گذر خواهید کرد، پیشنهاد می‌کنیم یک ساعت از وقت‌تان را هم به دیدن کردن از موزه آتاتورک اختصاص دهید و این مکان دیدنی را از دست ندهید.



موزه آتاتورک


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk