https://gateway.aryaktravel.com/api/
راهنمای سفر الهه ارباب جعفری 22 شهریور ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه
جاذبه های شهر کوش آداسی

سفر به شهر هیجان‌انگیز کوش‌آداسی

فرقی نمی‌کند در چه فصلی تصمیم به سفر به کوش‌ آداسی گرفته باشید؛ در هر صورت این شهر شما را شگفت زده خواهد کرد. اگرچه کوش آداسی در تابستان و پاییز دیدنی‌تر است و موج مسافران بیشتری را میزبانی می‌کند، اما زمستان‌های برفی این شهر هم جاذبه‌های خاص خودش را دارد. در حقیقت این به شما بستگی دارد که دوست دارید در چه فصلی این شهر را ببینید!

بسته به این که در زمستان از این شهر بازدید می‌کنید یا فصول دیگر را برای سفر در نظر دارید، تجربه‌ی متفاوتی هم خواهید داشت. سواحل کوش آداسی در تابستان، آرامش سفرتان را تامین می‌کنند و هتل‌های با کیفیت و مشهور آن انرژی از دست رفته را به بهترین نحو به شما باز می‌گردانند. در هر صورت شاید بهتر باشد صحبت را کوتاه کنیم و به معرفی مهم‌ترین جاذبه‌ها و نقاط قوت کوش آداسی بپردازیم.

این مقصد گردشگری از دسته شهر‌هایی که همیشه فعالیتی برای انجام دادن و تفریحی برای تجربه کردن دارد. اما موارد زیر از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که می‌توانید در این شهر تجربه کنید.

پارک‌های آبی

آبتنی کردن زیر آفتاب گرم تابستان یکی از تفریحاتی است که در کوش آداسی طرفدار زیادی دارد. اگر شما هم از این فعالیت لذت می‌برید، باید بدانید که با سفر به ترکیه و این منطقه می‌توانید هیجان‌انگیز‌ترین سرسره‌های آبی را تجربه کنید و تابستان خود را به یادماندنی کنید.



مسابقه رقص کنار ساحل


یکی از برنامه‌های مهیج که در کنار ساحل برگزار می‌شود، مسابقه رقص و پایکوبی است؛ این برنامه می‌تواند شور و شوق سفر شما را چند برابر کند و حس و حال شما را تازه کند. 


غواصی


با این که شنا کردن در نزدیکی سواحل کوش آداسی لذت خاص خود را دارد، اما اگر تا ساحل رفتید، غواصی و تماشای محیط زیست آبی منطقه را از دست ندهید. تماشای دنیای زیر آب، تنوع آبزیان و مرجان ها، آن هم در این سواحل لذت سفرتان را چند برابر خواهد کرد.

سافاری
قطعا تمام تفریحات هیجان‌انگیز این سفر به بازی‌های آبی خلاصه نمی‌شود. اگر عاشق سرعت و هیجان هستید پیست سافاری انتظار شما را می‌کشد. با جیپ‌های مخصوص گشت‌و‌گذار کنید و هیجان سفر خود را به بالاترین حد برسانید.



کشتی کروز
اگر از تماشای غروب لذت می‌برید و عاشق تلٔلو درخشان آفتاب روی‌ امواج هستید، در سفر به این شهر، از کشتی‌های کروز غافل نشوید. این کشتی‌ها در بندرگاه پهلو می‌گیرند و روزانه از مسافران زیادی میزبانی می‌کنند. اگر ویزای یونان را دارید، می‌توانید سفر چند روزه به یونان، از طریق این کشتی‌ها را هم در برنامه سفر خود قرار دهید.


کشتی کروز


غار زئوس
غار زئوس یکی از غار‌های دیدنی ترکیه است که بازدیدکنندگان خاص خودش را دارد. اگر طبیعت‌گرد باشید احتمالا از تماشای ستون‌های سنگی و محیط این غار متعجب شوید. اگر دلتان خواست هم می‌توانید تنی به آب شور غار زئوس بزنید و از فواید درمانی آن بی‌نصیب نمانید. 




قصر پنبه‌ای


پاموک کاله یا قصر پنبه‌ای منطقه‌ای پربازدید و محبوب بین گردشگران و مسافران است.

این جاذبه دیدنی و رویایی دستاورد زلزله‌ای است که در ۴۰۰ هزار سال پیش اتفاق افتاده و باعث جابجایی زمین و بیرون آمدن چشمه‌های آب گرم شده است.

این آب‌های زیرزمینی به سرعت بالا آمدند و در اثر گرمای خورشید بخار شدند. هر کدام از این تراس‌های تراورتنی آب دریا را در خود می‌کشیدند و با کربنات سدیم تلفیق می‌شدند.


قصر پنبه ای

در فصل بهار و فصل تابستان رنگ دریا فیروزه‌ای و بسیار زلال و شفاف است. به قدری که می‌توانید حرکت بچه قورباغه‌ها را درون آب ببینید.

این قصر در نزدیکی شهر تاریخی هیراپولیس واقع شده و در ارتفاع ۱۰۰ متری قابل دسترسی است. دلیل نامگذاری این جاذبه گردشگری از نگاه مردمان

ترکیه به علت شبیه بودن فضای این منطقه به مزرعه های پنبه‌های قابل کشت ترکیه است.

قلعه کوش آداسی
قلعه‌ی کوش آداسی در حقیقت یک قلعه نظامی قدیمی است که روی یک جزیره‌ی نسبتا بزرگ ساخته شده است و امروزه به عنوان یک جاذبه‌ی پرطرفدار، تغییر کاربری داده است. وقتی خود را به این جزیره رسانید می‌توانید به کوش‌آداسی از زاویه‌ای دیگر نگاه کنید و از منظره‌ی خاص آن لذت ببرید.




معبد دیدایما
معبد دیدایما، یک جاذبه‌ گردشگری کوش‌ آداسی از نظر تاریخی است. این معبد یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی تمدن هلینمی‌ها بوده و دومین معبد بزرگ دوران باستان،پس از بنای دلفی در یونان، محسوب می‌شود.
معبد دیدایما از زمان کنستانتین به بعد به تدریج رو به نابودی رفته و امروزه تنها خرابه‌هایی از آن باقی مانده است.



افه سوس

افه‌‌سوس

شهری چندهزار ساله است که ساخت آن به قرن دهم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

این شهر در طی سالیان گذشته تحت سلطه امپراطوری‌های بزرگ دنیا قرار داشته و زمانی بزرگ‌ترین شهر منطقه شرق بوده است.

به همین دلیل تاریخچه‌ای غنی و پر ماجرا دارد که در خرابه‌های این شهر و در لابلای بناهای زیبای آن جا مانده است.




بندرگاه
یکی دیگر از جاذبه‌های منحصر به فرد در شهر کوش آداسی ترکیه، بندر این شهر است.

که ۸ ماه سال کشتی‌های کروز بسیار بزرگ و مجلل که از یونان و کشورهای اروپایی دیگر به ترکیه و شهر کوش آداسی می‌آیند، آن جا کنار هم پهلو می‌گیرند. به خاطر شیبی که از شهر رو به دریا وجود دارد 

منظره بسیار جالبی را پدیدار می‌نمایند.









مراکز خرید
بازار‌ها همیشه یکی از نقاط مهم ارتباطات و آشنایی با فرهنگ و مردم هر اقلیمی بوده‌اند. بازار بزرگ کوش آداسی از جمله بازار‌های قدیمی و دومین بازار بزرگ ترکیه محسوب می‌شود. بازار بزرگ کوش آداسی با داشتن بیش از ۵۰۰۰ غرفه‌ی مختلف، کالاها و سوغاتی های مختلفی را برای خریداران و مسافران این شهر تامین می‌کند. همچنین بازار‌های بزرگ دیگری مثل اسکالا نوا، آکدوگان و مرکز خرید کیپا از جمله مشهورترین مراکز خرید این شهر هستند.

 جمع‌بندی
شرح تمام زیبایی‌های کوش‌آداسی در یک مقاله و در شکل کلمات، کوچک و محدود‌کننده است اما با دیدن این شهر از نزدیک به سرعت در می‌یابید که این سفر ارزش هزینه و زمان شما را دارد. در صورتی که فکر سفر به کوش آداسی را دارید، روی این متن کلیک کنید.




مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk