https://gateway.aryaktravel.com/api/

مارماریس، گوشه‌ای بکر در ترکیه

گردشگری الهه ارباب جعفری 02 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
مارماریس چهارمین شهر شب زنده ترکیه و یکی از پربازدید ترین منطقه ساحلی است که به داشتن آب دریای کریستالی و تمیز معروف است.

مارماریس، گوشه‌ی بکری از ترکیه

ترکیه سرزمین توریستی پر طرفداری است که همه، مخصوصا ما ایرانی‌ها به آن دسترسی خوبی داریم و یک بار هم که شده فکر سفر به آن را داشتیم،‌ حتما شما هم می‌دانید استانبول و آنتالیا دو شهر پر طرفدار در این کشور هستند و تور‌های پر فروشی دارند، اما اجازه دهید تا در این مطلب درباره یکی دیگر از مناطق گردشگری و بکر ترکیه صحبت کنیم. در این مقاله شما در مورد مارماریس، یک منطقه‌ی ساحلی خاص و دیدنی، جاذبه‌ها و دلایلی که این شهر را محبوب می‌کند، خواهید خواند. 

مارماریس یک منطقه‌ی سرسبز و بکر در جنوب غربی ترکیه است که از سمتی به دریا و از سمتی دیگر به کوه‌ها و ارتفاعات سرسبز این کشور متصل شده است. اغلب مسافرانی که به ترکیه می‌روند بعد از سفر به استانبول، چند روزی را هم در مارماریس می‌گذرانند.

در گذشته مارماریس تنها یک شهر بندرگاهی بود اما امروزه تویست‌های زیادی از آن دیدن می‌کنند. نام مارماریس از یک واژه‌ی یونانی برگرفته شده و در معنای ایرانی به معنی مرمر است.  وقتی به این منطقه سفر کنید خود را در دنیایی از تفریحات آبی و هیجان انگیز پیدا می‌کنید. 

جالب است بدانید که مارماریس یکی از شفاف‌ترین و کریستالی‌ترین دریاها را دارد و همین دلیل خوبی است تا به عنوان یکی از بهترین تفرجگاه‌های آبی در ترکیه شناخته شود؛ به عنوان مثال شما می‌توانید در این منطقه با دلفین‌ها شنا کنید یا پاراسیلینگ و غواصی را تجربه کنید.

مارماریس ترکیه جان می‌دهد برای عکاسی، از ساحل و دریای زلال گرفته تا کوچه و خیابا‌های پر از گل وگیاه‌اش همگی تصاویر خیره‌کننده‌ای خواهند ساخت. با این که سفر به مارماریس زمان نمی‌شناسد اما پیشنهاد می‌کنیم که در بهار یا اوایل تابستان از آن دیدن کنید و از آفتاب درخشان و آب و هوای خارق‌العاده‌اش لذت ببرید. 

اگر تا این شهر ساحلی سفر کردید خوب است اگر جاذبه‌های گردشگری مارماریس را هم از دست ندهید؛ به عنوان مثال قلعه مارماریس، حمام گل، خلیج کملو بوک، فانوس دریایی، ارتفاعات و جنگل‌های سرسبز، مراکز خرید و البته رستوران‌های محلی از مواردی است که در این سفر نباید از دست بدهید.


مارماریس
مارماریس

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk