https://gateway.aryaktravel.com/api/

حقایق جالب و عجیب درباره ابوظبی

گردشگری الهه ارباب جعفری 06 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در ادامه از حقایقی درباره ابوظبی مطلع می شوید که تعجب می کنید و حتی شگفت زده می شوید! می پرسید چه حقایقی؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید

حقایق دانستنی و جالب درباره ابوظبی

ابوظبی اسمی است که شاید کمتر از دبی به گوش شما آشنا باشد؛ اما باید بدانید این منطقه یکی از ثروتمند‌ترین ناحیه‌ در امارات است و به همین دلیل پیشرفته‌ترین تکنولوژی دنیا را در ابوظبی می‌توانید ببینید. جاذبه‌های ابوظبی باعث شده تا این شهر به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری خاورمیانه شناخته شود.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد حقایق جالب و جاذبه‌هایی که این شهر را به عنوان پایتخت امارات، از سایر شهر‌ها متمایز کرده صحبت کنیم.

فراری‌لند

فراری‌لند در ابوظبی یکی از مشهورترین شهربازی‌های دنیاست که با داشتن ۲۰۰ هزار متر مربع مساحت و داشتن سازه‌ای عظیم شهرت جهانی پیدا کرده و عاشقان هیجان و سرعت را به سمت خود می‌کشاند. اگر دوست دارید سریع‌ترین‌ترن‌ هوایی دنیا را تجربه کنید یا در بزرگ‌ترین حلقه‌ی ترن‌ هوایی معلق شوید، باید بازدید از فراری لند را در اولویت بگذارید.

مسجد شیخ زاید

با یکی از بزرگترین مسجدهای دنیا آشنا شوید؛ مسجد شیخ زاید در ابوظبی بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. این مسجد غیر از کاربری آن برای مسلمانان ابوظبی، تنها مسجدی است که به عنوان یک جاذبه گردشگری، به گردشگران اجاره بازدید می‌دهد. مسجد شیخ زاید از گران‌ترین مسجد‌های دنیاست چرا که در مصالح آن از سنگ مرمر، طلا، سنگ‌های قیمتی سواروسکی، فرش‌های گران قیمت و… استفاده شده است. 

مسجد شیخ زایدمسجد شیخ زاید

با شکوه ترین لوستر دنیا 

همانطور که بالاتر توضیح دادیم مسجد شیخ زاید یکی از اصلی‌ترین مراکز جذب توریست در ابوظبی است. باید بدانید که بزرگترین لوستر دنیا با ۹ تن وزن در این مسجد به سقف متصل شده و به این مسجد شکوهی و ظاهری وصف نشدنی می‌دهد. غیر از این لوستر ۲۴ لوستر دیگر در این مسجد به سقف متصل شده است که تمامی آن‌ها با طلای ۲۴ عیار در آلمان ساخته شده و به امارات منتقل شده‌اند.

فرش ۴۸ تنی، بزرگترین فرش دنیا

دانستنی‌های مسجد شیخ زاید تمامی ندارد. نکته‌ی جالب دیگری که توریست‌ها را به بازدید از این مکان وادار می‌کند، شکوه و زیبایی بزرگ‌ترین فرش یکپارچه‌ی دنیاست. یک فرش ۴۸ تنی که به کمک ۱۲۰۰ ایرانی بافته شده تا جلوه‌ی این مسجد را چند برابر کند. 

امن‌ترین شهر دنیا

ابوظبی به عنوان یکی از امن‌ترین شهر‌های دنیا در ۲ سال متوالی ( سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹) جایگاه اول را از آن خود کرد. امنیت در کنار پیشرفت تکنولوژی و علم برای دولت حائز اهمیت است. چه شهروند باشید و چه گردشگر، خیالتان بابت امنیت از هر جنبه راحت خواهد بود.

ماشین پلیس لاکچری

حتما می‌پرسید امنیت ابوظبی چطور تامین می‌شود؟ یکی از نکات جالب در خصوص امنیت منطقه، زیرساخت‌ها، قوانین و البته تجهیزات به روز آن است. گذشته از این که ابوظبی برای تامین امنیت خود از آخرین تجهیزات و سیستم‌ها بهره می‌گیرد، ماشین‌های پلیس یکی از شگفتی‌هایی است که این شهر را در دنیا به شهرت رسانده است؛ پس متعجب نشوید اگر گران قیمت‌ترین ماشین‌های دنیا را در ظاهر ماشین پلیس و در حال گشت زنی در خیابان‌های ابوظبی ببینید. 

کج‌ترین برج دنیا

در کنار تمام مواردی که گفته شد، یکی از «ترین‌های» مهم دنیا هم در ابوظبی واقع شده است. اگر مطلب معروف‌ترین برج‌های دنیا را خوانده باشید، می‌دانید که کج‌ترین ساختمان مدرن دنیا در ابوظبی قرار دارد. این برج با ۱۸ درجه انحنا رکورد برج پیزا را شکانده است. ظاهر جالب این سازه باعث شهرت بیشتر ابوظبی در بین ساختمان‌های دنیا شده است.

کپیتال گیتبرج کج ابوظبی


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk