https://gateway.aryaktravel.com/api/

بهترین جشنواره ها و فستیوال های استانبول

گردشگری الهه ارباب جعفری 06 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سفر به استانبول به خودی خود تجربه جالبی است. این شهر با مراکز خرید جذاب، اماکن تفریحی و جاهای دیدنی متفاوت و خیابان های پر هیاهو و سرزنده ای که دارد، حال هر کسی را خوب می کند.

بهترین جشنواره و فسیتوال‌های استانبول

وقت سفر که می‌رسد باید مقصد را به خوبی ارزیابی کرد تا از تمام دیدنی‌ها و جاذبه‌ها بهره برد. تصور کنید تا استانبول بروید و از فستیوال‌های هیجان انگیز جا بمانید! قطعا که افسوس از دست دادن یک خاطره‌ی به یاد ماندنی همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند. پس توصیه می‌کنیم این متن را تا انتها بخوانید تا در سفر به استانبول بتواند نهایت استفاده را ببرید.

فصل بهار

جشنواره فیلم

جشنواره فیلم استانبول یکی از فستیوال‌های پرمخاطب و محبوب بین اهالی استانبول و البته مسافران این شهر است. هدف از برگزاری این فستیوال ارتقا فیلم‌سازی و همینطور رواج  فرهنگ و هنر است. جشنواره فیلم استانبول از سال  ۱۹۸۴ هر ساله در حال برگزاری است.

جشنواره گل لاله

اردیبهشت که می‌شود، میزان علاقه‌مندان سفر به ترکیه هم بالاتر می‌رود. البته که ترکیه در بهار و تابستان بیشترین موج مسافر را دارد. اگر امسال هم شما تور سفر به استانبول را تهیه کردید و قصد سفر به ترکیه، در فصل بهار را دارید، خوب است جشنواره گل‌های لاله که از مهمترین جشنواره‌های ترکیه است را از دست ندهید.

جشنواره هیدیرلس

اگر تاریخ سفر شما به استانبول اواسط اردیبهشت باشد، فرصت طلایی برای شرکت در فستیوال هیدیرلس را خواهید داشت. این جشنواره از دسته وقایع مهمی است که هر ساله در تمام مناطق ترکیه به خصوص در استانبول اجرا می‌شود که به نشانه‌ی سر رسیدن بهار، آن  را جشن می‌گیرند. رقص و پایکوبی همراه با موسیقی و البته آتش‌بازی اصلی‌ترین قسمت‌های این جشنواره هستند. در جشن هیدیرلس، با روشن کردن آتش برای ممکن‌ شدن آن‌ها دعا می‌کنند. این جشنواره شباهت زیادی به چهارشنبه سوری ایرانی دارد و برای ما رسمی آشناست.

جشن هیدیرلسفستیوال هیدیرلس

فستیوال فتح استانبول

از زمان فتح استانبول به دست عثمانی‌ها سالیان سال می‌گذرد، بعد از اولین جشن، یعنی سال ۱۴۳۵، این جشن جزئی از فرهنگ ترکیه شد. به مناسبت این اتفاق، هر سال مردان لباس‌های سنتی عثمانی به تن می‌کنند و به پایکوبی و آتش بازی می‌پردازند. این فستیوال یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول است که خاطره سفر شما را دلنشین‌تر می‌کند.

تابستان

فستیوال بین المللی موسیقی

در حالی که ترکیه در تابستان پر از توریست می‌شود، جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی اوقات فراغت مسافران را جذاب‌تر می‌کند. فستیوال موسیقی در ترکیه یک تابستان خاطره‌انگیز را برای شما می‌سازد. در این دوره بیشتر از۲۰ کنسرت مختلف در نقاط مختلف اجرا می‌شوند. برای این تابستان شاید خواننده مورد علاقه شما هم یک کنسرت هیجان‌انگیز را در نظر داشته باشد.

جشنواره خرید

خرید سوغات و لباس به خودی خود از بخش‌های مهم هر سفر محسوب می شود؛ سفرتان به استانبول که باشد خرید کردن نقش پر رنگ تری به خود می گیرد ؛ چرا که استانبول پر از مراکز خرید و برند‌های ترک و بین‌المللی است. در همین جریان در فصل تابستان و زمستان تخفیف‌های وسوسه انگیز هم به هیجان خرید می‌افزایند. جشنواره خرید در فصل تابستان و زمستان هر ساله عاشقان مد و خرید را به سمت خود ترغیب می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید چمدان‌هایتان را پر از لباس و سوغات کنید، تابستان فرصت خرید اجناس با قیمت پایین‌تر بهترین فرصت برای شما محسوب می‌شود.

فستیوال خرید

بازار استانبول

پاییز

جشنواره کتاب

از علاقه‌مندان به مطالعه هستید و دوست دارید تا کتاب‌های جهانی و کمیاب را خریداری کنید؟ پس تاریخ سفر به استانبول را برای پاییز برنامه ریزی کنید تا به جشنواره بزرگ کتاب استانبول برسید. البته این جشنواره تنها به کتاب محدود نمی‌شود و بسیاری از همایش‌ها و کنفرانس‌های بزرگ در این بازه‌ی زمانی برگزار می‌شوند.

جشنواره مولانا

با این که جشنواره مولانا در استانبول برگزار نمی‌شود، اما قونیه در نزدیکی استانبول قرار دارد و باعث افسوس است اگر فرصت دیدن از این جشنواره از دست برود. مولانا شاعر و حکیم بزرگی است که ما ایرانی‌ها ارادت خاصی به او و تاثیرش در ادبیات فارسی داریم. هر سال مراسم بزرگداشت مولانا در قونیه به مدت ۷ روز برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر مدح پروردگار و سخنرانی، موسیقی عرفانی به همراه رقص سماع هم اجرا می‌گردد. حال و هوای این مراسم به شکل منحصر به فردی شگفت‌انگیز است و می‌ارزد اگر چند ساعتی از استانبول به قونیه بروید و در این مراسم شرکت کنید.

رقص سما

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk