https://gateway.aryaktravel.com/api/

بهترین جاذبه‌های مسکو برای خانواده‌

گردشگری الهه ارباب جعفری 30 اردیبهشت ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مناسب‌ترین و دیدنی ترین جاذبه‌های خانوادگی روسیه را در این مطلب بخوانید. روسیه پر از جاذبه‌های متنوع برای تمام گروه‌های سنی است در این مطلب شما از جاذبه‌های گردشگری مناسب کودکان همراه با خانواده با خبر می‌شوید و برنامه سفرتان را با تفریحات مناسب و مورد علاقه خود تنظیم می‌کنید.

بهترین جاذبه‌های مسکو برای خانواده‌

در سفر به کشوری به وسعت روسیه باید بدانید که اقلیم و موقعیت جغرافیایی، تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی روسیه در هر نقطه از شهرهای آن بویژه مسکو به شکل محسوسی تنوع جاذبه‌های توریستی را به وجود آورده است. در شهر مسکو انواع تفریحات هیجان‌انگیز، جاذبه‌های طبیعی، تفریحات شبانه و… باعث می‌شود تا سفر چند روزه به این شهر را به بهترین شکل ممکن سپری کنید. مسکو به عنوان قلب تپنده‌ی روسیه و به عنوان پایتخت این کشور سالانه شاهد حضور میلیون‌ها گردشگر بین المللی است. در صورتی که شما هم جزو این مسافران هستید باید قبل از سفر از بهترین مکان هایی که باید در مسکو از آن ها بازدید کنید با خبر باشید. در ادامه به بهترین جاذبه‌های مسکو می‌پردازیم تا بر اساس شرایط‌تان در این سفر بتوانید از بهترین جاذبه‌های گردشگری مسکو دیدن کنید. 


جاذبه‌های دیدنی مسکو مناسب برای خانواده

همانطور که بالاتر اشاره کردیم پایتخت روسیه، یعنی مسکو، ترکیبی از بهترین تفریحات دنیاست؛ به طوری که برای هر سن و سال و سلیقه‌ای میتوان تفریحاتی مناسب و جذاب پیدا کرد. هر گوشه از مسکو ارزش دیدن دارد و از همین جهت بسته به سلیقه‌ی شما میتواند مقصدی دیدنی باشد. در صورتی که با خانواده به مسکو سفر می‌کنید و در حال تنظیم برنامه‌ی سفر هستید موارد زیر از بهترین جاذبه‌های مسکو برای بازدید با خانواده است. 

کلیسای سنت باسیل مسکو

میدان سرخ

یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی که در سفر به مسکو باید در برنامه سفر وجود داشته باشد میدان سرخ مسکو است. تقریبا می‌توان گفت بخش اعظمی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی روسیه را می‌توانید در اطراف میدان سرخ مسکو پیدا کنید. کاخ کرملین، کلیسای سنت باسیل، مقبره لنین، کتابخانه عمومی مسکو و… به صورت یکجا در این میدان دیده می‌شوند. در حقیقت با بازدید از میدان سرخ مسکو با یک تیر چند نشان می‌زنید و از زمان خود به بهترین شکل بهره می‌برید. 

میدان سرخ مسکو


باغ وحش مسکو

در سال ۱۸۶۴ میلادی باغ وحش مسکو برای انجام تحقیقات و مطالعه روی حیوانات، تغذیه و حفاظت از گونه‌های با خطر انقراض توسط گروهی از اساتید بیولوژیست دانشگاه مسکو ایجاد شد. از سن این باغ وحش حدود ۱۶۰ سال می‌گذرد و در حال حاضر ۵۰۰۰ حیوان با ۷۵۰ گونه متفاوت در این باغ وحش نگهداری می‌شود. بازدید از باغ وحش مسکو یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید همراه با خانواده در مسکو تجربه کنید. این باغ وحش از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ هر روز و در تابستان تا ساعت ۲۰ از علاقه‌مندان استقبال می‌کند. 

باغ وحش مسکو

پارک گورکی

پارک گورکی که حدودا ۴۵ هکتار مساحت دارد به عنوان پارک مرکزی شهر مسکو شناخته می‌شود. این پارک به عنوان یکی از مراکز تفریحی و فرهنگی در بین مردم مسکو شهرت دارد چرا که رویدادهای فرهنگی، تئاتر و نمایشگاه کتاب در این پارک برگزار می‌شود؛ البته این موارد تنها جاذبه‌های پارک گورکی نیست؛ این پارک وسیع از موزه و سینما و امکاناتی برای ورزش‌های دو میدانی، اسکیت روی یخ، تنیس و… نیز تشکیل و باعث حضور چند برابری مردم در این پارک شده است. 

پارک گورکی مسکو


باغ هرمیتاژ 

باغ هرمیتاژ مسکو یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید به هنر روسیه، بویژه در حوزه سینما و تئاتر، نزدیک شوید. این باغ در ۱۸۹۴ در شهر مسکو ایجاد شد و طولی نکشید تا در سال ۱۸۹۶اولین فیلم سینمایی در آن ساخته شد. بعد از این فیلم تا کنون باغ هرمیتاژ یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی است که آنتوان چخوف در اثرات برجسته‌ی خود از آن بهره برده است. در این باغ وسیع درختان متنوع و فراوانی کاشته شده‌اند که باعث سرسبزی و زیبایی دوچندان باغ هرمیتاژ مسکو شده و لذت پیاده روی در آن را چند برابر می‌کنند. جالب است بدانید که جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و مراسم‌های متنوعی هر سال در این باغ اجرا می‌شود که تماشای آن‌ها بسیار لذت بخش و دیدنی است. 

باغ هرمیتاژ روسیه


پارک پیروزی

پارک پیروزی همانطور که به نظر می‌رسد برای یادبود از پیروزی ارتش سرخ، سقوط برلین و پایان جنگ جهانی دوم ساخته شد. در پارک پیروزی مسکو ۱۴۱۸ فواره آب قرار دارد که این تعداد برابر با روزهایی است که شوروی سابق درگیر آن بوده است. در میان این پارک ستونی عظیم با ۱۵۰ متر ارتفاع و الهه‌های پیروزی(الهه های یونانی) به عنوان بنای یادبود به چشم می‌خورد. اگر به تاریخ علاقه داشته باشید جشنواره‌ای که برای پیروزی جنگ جهانی در ۹ مه هر سال در این پارک برگزار می‌شود می‌تواند بسیار قابل تامل و حیرت انگیز باشد. 


پاناروما ۳۶۰ مسکو

در هشتاد و نهمین طبقه از برج فدراسیون مسکو امکان این وجود دارد که شهر را به صورت پاناروما تماشا کنید. اگر از طرفداران ارتفاع و همینطور چشم انداز شهر هستید، پاناروما ۳۶۰ یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید در سفر به این شهر از آن بازدید کنید. در این مجموعه یک مینی سینما، فروشگاه هدیه، کافی شاپ و سینما نیز وجود دارد. 

پاناروما مسکو


بهترین مکان‌های دیدنی مسکو برای بازدید با کودکان

سفر باید برای همه‌ی اعضای خانواده دلچسب و خاطره انگیز باشد؛ همین مورد باعث می‌شود تا والدین به دنبال مکان‌هایی برای تفریح با کودکان باشند. جاذبه‌هایی مثل سازه‌های خاص یا باستانی شاید برای بزرگسالان جذابیت داشته باشند اما طبعیتا کودکان از آن‌ها لذتی نمی‌برند پس همین موضوع باعث می‌شود تا در ادامه‌ی این مطلب ۳ مورد از بهترین تفریحاتی که در مسکو می‌توان با کودکان تجربه کرد را شرح دهیم. 


شهربازی اسکازکا

شهر بازی جایی است که کوچک و بزرگ در کنار هم می‌توانند هیجان را تجربه کنند و چه فرصتی بهتر از شهربازی مشهور و مدرن اسکازکا در مسکو. این شهربازی سرباز در میان درختان سرسبز و با ماشین‌ها و بازی های متنوع می‌تواند هیجان و شادی را به کودکانتان انتقال دهد. دسترسی به شهر بازی اسکازکا بسیار راحت بوده و می‌توانید آن را در کنار سایر فعالیت‌های روز خود در نظر داشته باشید.

شهربازی اسکازکا مسکو


مرکز سرگرمی آربات 

این مرکز سرگرمی با اتاق‌های فانتزی و متنوع خود می‌تواند یکی از بهترین خاطرات کودکان از سفر به مسکو را رقم بزند. این مرکز هم برای بزرگسالان و جوانان و هم برای کودکان پر از سرگرمی و مکان‌های مناسب برای عکاسی است. هزینه ورودی و تماشای اتاق‌های مختلف بسیار پایین بوده و قطعا به عنوان یک فعالیت ۲ ساعته، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. 


سیرک مسکو

سیرک بزرگ مسکو یا همان سیرک نیکولین یکی از جاذبه‌های دیدنی مسکو است که پیشنهاد می‌کنیم با فرزندان یا حتی در صورتی که با دوستان خود به مسکو سفر کرده اید از آن بازدید کنید و یک روز را به آن اختصاص دهید. سیرک بزرگ مسکو به شما یک اجرای خیره‌کننده با ترکیبی از حرکات آکروباتیک، رقص، آواز و شعبده بازی و البته نمایش جذاب از حیوانات آموزش دیده مثل فیل و پلنگ و ببر، هدیه می‌کند. این سیرک یکی از معروف‌ترین سیرک‌های دنیاست که تا کنون حدود ۶۰ سوپر استار سیرک و بیش از ۲۰ گروه هنری در آن اجرا داشته‌اند. 

سیرک مسکو


در نهایت

در نهایت جاذبه‌های دیدنی مسکو برای خانواده‌ها بسیار متنوع بوده و بسته به تعداد روزهایی که در مسکو اقامت دارید یا طبق سلیقه خود می‌توانید برنامه سفرتان را جذاب و هیجان انگیز برنامه‌ریزی کنید. در صورتی که هنوز تور روسیه را تهیه نکرده باشید می‌توانید به کمک آریاک سفر یک تعطیلات به یاد ماندنی را رقم بزنید. آریاک سفر مجری تورهای داخلی و خارجی است وتورهای ترکیبی روسیه را می‌توانید با خدمات کامل از آریاک سفر بخواهید.  


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk