https://gateway.aryaktravel.com/api/

هزار پله‌‌‌ی ایروان، یک جاذبه‌ی متفاوت

گردشگری الهه ارباب جعفری 30 بهمن ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
در سفر به ایروان و در حین بازدید از جاذبه‌های متنوع و جذاب آن باید سری هم به کاسکاد یا هزار پله‌ی مشهور آن بزنید. با آریاک سفر همراه شوید تا درباره این بنا جذاب بیشتر بدانید.

کاسکاد ایروان

کاسکاد یا با اسم دیگر آن هزار پله به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های ایروان شناخته می‌شود به طوری که این پله‌ها به نوعی تبدیل به نمادی از این شهر شده‌اند. این پله‌‌ها که تعداد آن‌ها به ۵۷۲  پله می‌رسد خاطره‌ساز اوقات خوش افراد زیادی است. با بازدید از این پله‌ها نه تنها از یکی از مهمترین بناهای شهر بلکه از یک شاهکار معماری بازدید می‌کنید. بسیاری از افراد این پله‌ها را تا بالا طی می‌کنند تا نمای شهر را در زیباترین حالت خود ببینند و از فضای موجود آرامش کسب کند. اما جالب است بدانید که ساخت کاسکاد دلیلی جالب داشته است. 

کاسکادهزار پله ایروان

تاریخچه ساخت کاسکاد

اواخر سال ۱۹۷۰ و در زمان حکومت شوروی بود که ایده ساخت این پله‌ها از سمت الکساندر تامانیان، یکی از معماران مشهور آن زمان، مطرح شد. اما مدت زیادی طول نکشید تا طرح و ایده اولیه از خاطرها فراموش شد و الکساندر تامانیان موفق به اجرای ایده‌ی خود نشد. بعدها این ایده مجددا به دست معماری به نام جیم توروسیان بازنگری شد و با تغییراتی در طرح اولیه و اضافه کردن جزئیات بیشتر موفق به اجرای این پروژه‌ی عظیم شد. بنای این پله ها ۳۰۲ متر ارتفاع و ۵۰ متر عرض دارد و طبق خواست توروسیان، گلکاری و مجسمه‌ها به این پله‌ها جلوه‌ی ویژه‌ای داده‌اند. ساخت این بنا از سال ۱۹۸۰ آغاز شد و تاکنون تغییرات زیادی به خود دیده است.

کاسکاد ایرواننمای بالا کاسکاد


ویژگی‌های کاسکاد ایروان

کاسکاد در حقیقت به هدف متصل کردن منطقه شمالی ایروان به مرکز شهر احداث شد و امروزه کاربردهای زیادی پیدا کرده است. این بنا غیر از اتصال دو نقطه از شهر به یکدیگر و تسهیل تردد از موزه، حیاط سازی و مجسمه‌های جذابی هم برخوردار است
در هر طبقه از این پله‌ها قسمتی از موزه قرار گرفته است و در یک سمت از پله ها به پارکی سرسبز ختم می‌شود. در تمام قسمت‌های این پله مجسمه‌های هنری ارزشمندی تعبیه شده‌اند. در صورتی که طرفدار پیاده‌روی نیستید یا از نظر جسمی توانایی بالا رفتن از پله‌ها را ندارید، نگران نباشید چرا که در کنار این پله‌ها، پله برقی نصب شده است تا تردد بسیار ساده‌تر امکان‌پذیر شود. 

هزار پله ایروانجزئیات بنای کاسکاد

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk