https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری آریاک سفر 30 بهمن ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ازمیر سومین شهر بزرگ در ترکیه و یک شهر تاریخی است که جاذبه‌های باستانی زیادی را در خود جا داده است. راهنمای سفر به ازمیر ترکیه را در ادامه بخوانید.

ازمیر سومین شهر بزرگ در ترکیه است که جمعیت آن به 3.7 میلیون نفر می‌رسد. این شهر بعد از استانبول، دومین بندر بزرگ ترکیه نیز محسوب می‌شود که مرکز حمل و نقل و ترانزیت کالاست. ازمیر یک شهر تاریخی است که جاذبه‌های باستانی زیادی را در خود جا داده است. اکنون نیز یک شهر مدرن تجاری و شلوغ است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جلب می‌کند. این شهر با بلوارهای عریض، عمارت‌های شیشه‌ای، مراکز خرید مدرن با سقف‌های گنبدی و کاشی‌های قرمز رنگ، کلیساها و مسجدهای قدیمی می‌تواند میزبان شما در تعطیلات نوروز یا تابستان باشد. اگر قصد سفر به این شهر توریستی را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شهر ازمیر ترکیه در سواحل دریای اژه

شهر ازمیر ترکیه در سواحل دریای اژه

ازمیر در کجای ترکیه قرار دارد؟

این شهر بندری در غرب کشور ترکیه واقع شده است که در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. در گذشته نام این شهر «Smyrna» بود که براساس کاوش‌های باستان‌شناسان مشخص شده که ازمیر در 3 هزار سال قبل از میلاد تاسیس شده است. افسانه‌های زیادی در مورد تاریخ این شهر وجود دارد و در هر صورت اکنون به عنوان یک شهر مدرن و لوکس شناخته می‌شود.

از گذشته‌های دور تاکنون ازمیر به عنوان یک شهر سیاسی، تجاری و اجتماعی مهم در این سرزمین محسوب شده است. اکنون نیز با داشتن جمعیت تحصیلکرده و فعالیت‌های اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد. این شهر با داشتن سواحل زیبا، مناطق گردشگری فراوان و مراکز خرید به عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شود.

چگونه به ازمیر برویم؟

برای رفتن از تهران به ازمیر می‌توانید از طریق آژانس مسافرتی آریاک سفر اقدام کنید. کافیست در تورهای گردشگری این آژانس مسافرتی مانند تور ازمیر ثبت‌نام کنید تا بتوانید در بهترین هتل‌های شهر برای روزهای سفر خود اقامت داشته باشید. همچنین با وجود راهنمای تور مشکلی برای بازدید از جاذبه‌های توریستی ازمیر نخواهید داشت.

اگر بخواهید همراه با خانواده و بدون شرکت در تورهای گردشگری به این شهر بروید، می‌توانید با خودروی شخصی خود از تهران راهی ازمیر شوید. برای رفتن به این شهر باید به ارومیه بروید و سپس وارد ترکیه شوید. با رفتن به آنکارا و سپس ازمیر می‌توانید تعطیلات خود را در این شهر بندری پشت سر بگذارید.

همچنین برای رفتن به ازمیر می‌توانید با بلیط هواپیما نیز سفر کنید. این شهر دارای فرودگاه بین‌المللی (فرودگاه بین المللی عدنان مندرس) است که با خرید بلیط هواپیمای تهران ازمیر می‌توانید به آنجا سفر کنید. همچنین اگر به استانبول رفته‌اید با هواپیما می‌توانید از این شهر به سمت ازمیر سفر کنید که فاصله آن‌ها تنها 75 دقیقه است. فرودگاه ازمیر در 15 کیلومتری کوناک ازمیر قرار دارد که تا مرکز شهر تنها 23 دقیقه طول می‌کشد.

 از دیگر روش‌های سفر به ازمیر باید به شرکت‌های اتوبوسرانی اشاره کنیم. همچنین این شهر خط راه‌آهن نیز دارد. با هر یک از این روش‌ها می‌توانید از آنکار یا استانبول که به عنوان شهرهای بزرگ ترکیه شناخته شده‌اند، به ازمیر بروید.

نمایی از شهر ازمیر در شب

نمایی از شهر ازمیر در شب

سیستم حمل و نقل عمومی امیر

وقتی وارد شهر ازمیر شوید، گزینه‌های زیادی برای حمل و نقل در داخل شهر وجود دارد. قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم کارت İzmirim را تهیه کنید که برای وسایل نقلیه عمومی (غیر از خطوط تاکسی و مینی بوس) اعتبار دارد و با آن می‌توانید از مترو، اتوبوس شهری، ایزبان، تراموا و شناورهای دریایی استفاده کنید.

همچنین با این کارت می‌توانید هزینه بسیاری از خدمات متعلق به شهرداری از جمله حق پارکینگ، بیسیم، تله کابین، پارک طبیعی، پیست یخ، توالت هوشمند و ... را پرداخت کنید. البته اگر علاقه‌ای برای تهیه این کارت ندارید، مشکلی برایتان پیش نمی‌آید و می‌توانید از بلیط‌های روزانه نیز استفاده کنید. برای کسانی که قرار است در تور ازمیر نوروز 1402 در روزهای کمی در این شهر بمانند، خرید کارت İzmirim چندان مقرون به صرفه نیست.

بخش قابل توجهی از جمعیت این شهر از طریق مترو سفر می‌کنند که تا حد زیادی ترافیک شهری را کمتر کرده است. متروی این شهر 17 ایستگاه دارد که از طریق آن می‌توانید از قسمت‌های مختلف شهر دیدن کنید.

کشتی یکی از گزینه‌های حمل و نقل عمومی در این شهر بندری است. ایزدنیز هم فرصت سفر ارزان قیمت را در این شهر برایتان فراهم می‌کند.

بهترین زمان برای بازدید از ازمیر

بسیاری علاقمند هستند در تعطیلات نوروز به این شهر سفر کنند. اگرچه هیچ منعی برای بازدید از ازمیر وجود ندارد، اما توصیه می‌کنیم روزهای معتدل سال را برای سفر خود انتخاب کنید. در اوایل بهار هنوز ازمیر به طور کامل از سرمای زمستان رها نشده است و نمی‌توانید شبها بدون پوشیدن لباس گرم در کنار ساحل قدم بزنید. ضمن اینکه بسیاری از روزها نیز بارانی است.

با این حال گردشگران ایرانی زیادی هم ایام نوروز تور ازمیر را انتخاب می‌کنند. هوای خنک و مطبوع ازمیر از اواسط اردیبهشت ماه شروع می‌شود و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

اگر قصد شما از سفر به این شهر، شنا کردن و تفریحات آبی در کنار سواحل است، توصیه می‌کنیم روزهای گرم تابستان را انتخاب کنید.

اما به طور کلی در این شهر در کل سال جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. از جمله جشنواره‌های ازمیر می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جشنواره فناوری 18 ژانویه
  • جشنواره نرگس کارابرون. 26 ژانویه
  • کارناوالیسم. 28 فوریه
  • جشنواره بزرگ. 6 ژوئن
  • کارناوال جوانان ازمیر 25 ژوئن

برج ساعت از جاذبه های معروف ازمیر

برج ساعت از جاذبه های معروف ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

حالا که قرار است این شهر مقصد سفر شما باشد، خوب است با مکان‌های توریستی آن قبل از سفر آشنا باشید. این شهر تاریخ 8500 ساله دارد و با داشتن مکان‌های گردشگری متعدد هر ساله پذیرای توریست‌های زیادی از سراسر دنیاست. تعداد زیادی سینما، برگزاری کنسرت‌ها، نمایش‌ها، رویدادهای هنری و جشن‌ها همراه با نوازندگان برتر ترکیه، قدم زدن در خیابان‌های ازمیر را برایتان دلنشین می‌کند. این شهر همیشه در جنب و جوش است و زندگی در آن جریان دارد.

برخی از جاذبه‌های گردشگری این شهر بندری عبارتند از:

شهر باستانی افسوس ازمیر

این شهر با داشتن آب و هوای مدیترانه‌ای مطبوع یکی از خوش آب و هواترین مناطق در ترکیه محسوب می‌شود. شهر باستانی افسوس یکی از ویرانه‌های باقیمانده از امپراتوری روم باستان است.

برج ساعت ازمیر

این برج نماد اصلی شهر ازمیر است که 25 متر ارتفاع دارد و در سال 1901 ساخته شده است. این بنا توسط کنسولگری آلمان و به درخواست وزیر اعظم (سعید پاشا) برای یادبود بیست و پنجمین سالگرد سلطنت عبدالحمید دوم ساخته شد. این برج بعد از حدود 120 سال هنوز هم کار می‌کند و بسیاری چهره ازمیر را با این برج تاریخی می‌شناسند.

موزه باستان شناسی و قوم شناسی ازمیر

یکی دیگر از مکان‌های گردشگری در سفر به ازمیر، موزه باستان‌شناسی است که برای اولین بار در سال 1927 در کلیسای ایا ووکلا افتتاح شد. این ساختمان 5 هزار متر مربع مساحت دارد و در آن یک پارک بزرگ به نام «کوناک بحریبابا» قرار دارد. در اینجا می‌توانید آثار تاریخی مربوط به هزاران سال پیش را مشاهده کنید.

بازار کمرالتی

اگر اهل خرید کردن و تهیه سوغات هستید، می‌توانید به بازار کمرالتی بروید که مرکز تجارت شهر است. در گذشته از سایر کشورهای دنیا محصولات زیادی به ترکیه وارد می‌شد که ابتدا به ازمیر می‌رفتند. بازار کمرالتی محلی برای خرید محصولاتی از بهترین برندهای دنیاست. امروزه این بازار تجارت بین‌المللی ندارد، اما همچنین مرکزی برای عرضه محصولات مختلف است.

شهر باستانی آگورا

طبق گفته مورخان این شهر در قرن دوم قبل از میلاد ساخته شده است. آگورا ازمیر یکی از بزرگترین آگوراهای تاریخ است که بسیاری از آثار به جامانده از گذشتگان از این مکان را می‌توانید در موزه باستان‌شناسی ازمیر مشاهده کنید. شهر باستانی آگورا به امپراتوری روم متصل است که زمانی بزرگترین تئاترها و استادیوم‌های جهان را در خود جا داده بود.

شهر باستانی آگورا

شهر باستانی آگورا

کلیسای سنت پولیکارپ

کلیسای چانکایا یکی از باشکوه‌ترین مراکز مذهبی در شهر بندری ازمیر است. این بنا در سال 1625 ساخته شد و یک سازه معماری با زیبایی فوق‌العاده خیره‌کننده است. دیوارهای آن در آخرین مرمت نقاشی شده است. این کلیسا یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی در ازمیر محسوب می‌شود. برای بازدید از این کلیسا نیازی به پرداخت هزینه نیست و در کنار میدان چانکایا قرار دارد. با 10 دقیقه پیاده‌روی از بازار کمرالتی می‌توانید از کلیسای سنت پولیکارپ نیز دیدن کنید.

آلسانجاک کردون

بسیاری بسیاری از گردشگران خارجی تماشای دریای آبی با یک نوار پشیده از چمن سبز در کوردون جذابیت بسیار زیادی دارد. اینجا منطقه‌ای بسیار زیبا و دیدنی است که در محله Alsancak واقع شده است و با اتوبوس یا مترو به راحتی می‌توانید به آنجا سفر کنید.

سواحل و خلیج‌های ازمیر

خلیج بدروم، بادملی و خلیج Sazlıca در فوچا از جمله مکان‌های شگفت‌انگیز در ازمیر است. اگر به ورزش‌های آبی علاقه‌ زیادی دارید و یا می‌خواهید زیر سایه چتر رو به آفتاب گرم دراز بکشید، ما بازدید از سواحل زیبای ازمیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اینجا بهشت گمشده است که می‌توانید هر ساعت از شبانه روز که بخواهید در کنار سواحل قدم بزنید یا دراز بکشید و آفتاب بگیرید.

برای سفر ازمیر در کجا اقامت داشته باشیم؟

این شهر دارای شهرک‌ها و شهرهای کوچک زیادی است که همگی در اطراف آن قرار دارد. در هر یک از این شهرها نیز اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی با ستاره‌های مختلف و قیمت‌های متفاوت وجود دارد. از جمله شهرهای اطراف ازمیر می‌توان به Çeşme، Alaçatı، Urla، Foça، Seferihisar، Karaburun، Mordoğan، Gümüldür، Balıklıova اشاره کنیم.

همچنین شما می‌توانید در کنار دریا و یا در داخل جنگل یک اقامتگاه متناسب با توان مالی خود رزرو کنید. در این شهر هتل‌هایی با قیمت‌های متفاوت وجود دارد که می توانید از طریق آریاک سفر رزرو کنید.

در فصل تابستان بیشتر توریست‌ها به مناطقی از جمله Alaçatı و Çeşme می‌روند. شما می‌توانید برحسب توانایی مالی خود یک اقامتگاه گران، متوسط یا ارزان قیمت داشته باشید. از دیگر مکان‌های اقامتی در ازمیر می‌توان به Alsancak، Karsiyaka یا Bornova اشاره کنیم.

هتل های ازمیر

هتل های ازمیر

رستوران‌های شهر ازمیر

ازمیر به عنوان بزرگترین شهر در کنار دریای مدیترانه است و بنابراین رستوران‌های زیادی دارد که انواع غذاها را طبخ می‌کنند. انواع غذاهای دریایی، غذاهای سنتی مردم شهر ازمیر و حتی غذاهای محبوب دنیا مثل پیترا، پاستا و ... نیز در رستوران‌های لوکس این شهر سرو می‌شود.

همچنین در ازمیر هیچ محدودیتی برای نوشیدنی‌ها وجود ندارد و می‌توانید هر نوشیدنی که میل دارید، سفارش دهید. اگر عاشق غذاهای خارجی هستید، می‌توانید به مناطق مرکزی شهر از جمله Bornova، Alsancak و Karsiyaka بروید. در اینجا رستوران لاکچری زیادی وجود دارد.

و در پایان یادتان باشد که...

انجیر خشک، پنیر تولوم، قهوه خشک، و بویوز (نوعی کیک مخصوص) از جمله سوغات‌های معروف ازمیر هستند. همچنین می‌توانید در بازارهای شهر نیز صنایع دستی تهیه کنید و به عنوان سوغات با خود به ایران بیاورید. زیورآلات، جواهرات، مجسمه‌های مخصوص ازمیر، محصولات چوبی و دست ساز از جمله بهترین سوغات‌های این شهر در سفر شما خواهد بود.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk