https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 25 بهمن ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

سال نو بدون جشن و پایکوبی!

در این قسمت از مجله گردشگری آریاک سفر به جشنی می‌پردازیم که بر خلاف تصور هیچ رقص و پایکوبی ندارد!  شهر هنگام سال نو در بالی و با فرا رسیدن عید نایپی شهر در سکوت و خاموشی فرو می‌رود و تردد در شهر ممنوع شده و هیچ پروازی به این منطقه انجام نمی‌شود! 
شاید عجیب به نظر برسد اما سال نو در بالی به شیوه‌ای متفاوت اجرا می‌شود. با ما همراه شوید تا درباره این جشن بیشتر بدانید.

روز سکوت در بالیسال نو در بالی

درباره روز سکوت

با فرا رسیدن سال نو در بالی، سکوت شهر را فرا می‌گیرد، پنجره‌ها پوشانده می‌شوند، ساحل‌ها مراکز تفریحی، خیابان‌ها تمام هتل‌ها بسته شده و درب و پنجره‌ها پوشانده می‌شوند و هیچ کس حق بیرون ماندن را ندارد به طوری که در روز نایپی هیچ چراغی در شهر روشن نیست. البته نگران نباشید این اتفاق فقط ۱ روز از ۶ روز سال نو اتفاق می‌افتد و ۵ روز دیگر جشنواره‌های دیگری برگزار می‌شوند که بسیار شاد و مهیج هستند. سال نو در تقویم بالی کاکا نامیده می‌شود و به طور کلی ۶ روز است. با این وجود مردم برای روز سکوت اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و از چند روز قبل برای این روز آماده می‌شوند. جالب است بدانید برای اجرای این روز رسوماتی وجود دارد که مردم به آن پایبند هستند؛ عنوان مثال مردم بالی از چند روز قبل برای پاکسازی اشیا مقدس، به سمت دریا رفته و با آب مقدس آن‌ها را تطهیر می‌کنند. از سمت دیگر در روز دوم عروسک‌هایی نمادین وجود دارند که با موسیقی سنتی و محلی در شهر گردانده می‌شوند. ساخت این عروسک‌های عظیم چندین روز طول می‌کشد و بعد از استفاده، سوزانده می‌شوند. 

عروسک‌های نمادین

عروسک‌های نمادین

داستان پشت پرده

سوالی که پیش می‌‌آید این است که این جشن ریشه در چه باوری دارد؟ بومیان منطقه از گذشته‌های دور باور داشته‌اند که روح‌های شیطانی و ارواح از دریاها به سمت جزیره حرکت می‌کنند و برای دور ماندن از شر آن‌ها باید تمام چراغ‌ها خاموش شوند و در و پنجره‌ها بسته باشند تا این نیروهای منفی به سمت انسان‌ها نروند و روح آن‌ها را تسخیر نکنند. مردم منطقه در طول این روز عبادت می‌کنند و بعد از روز سکوت همه چیز از نو آغاز می‌شود؛ دید و بازدید و تفریح شروع می‌شود و افراد از یکدیگر طلب بخشش می‌کنند. 

بالی در روز سکوتشهر تاریک در سال نو 

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk