https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 23 بهمن ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
چابهار بندری کوچک با جاذبه‌های خاص و گوناگون است این بار قصد داریم یکی از کم‌نظیرترین پدیده‌های طبیعی را در این گوشه‌ی بکر معرفی کنیم.

ساحل شب تاب چابهار

اهل سفر و کاوش زیبایی‌های طبیعت هستید؟ پس باید سفر بعدی خود را برای چابهار برنامه ریزی کنید. این شهر بندری در گوشه و کنار خود پر است از جاذبه‌هایی که چشم هر فردی را به سمت خود جلب می‌کند. این جاذبه‌ها نه از جنس بناهای تاریخی بلکه از جنس جادوی طبیعت است. در این قسمت از مجله گردشگری آریاک سفر قصد داریم درباره‌ی امواجی صحبت کنیم که در دل سیاهی شب می‌درخشند. نورهای درخشان آبی که با هر موج به ساحل می‌رسند و یکی از دیدنی ترین جاذبه‌های طبیعت را شکل می‌دهند. 

ساحل شب تاب چابهار

ساحل نورانی

به تصویر بالا که نگاه کنید خوب متوجه منظور ما از جادوی طبیعت خواهید شد. ساحل چابهار در فصل‌های خاصی، نور ستاره‌های آسمان را روی زمین به شما هدیه می‌کند و شما می‌توانید در کنار ساحل روی شن‌ها قدم بزنید و در پشت سر ردپاهایی از نور را به جا بگذارید و با دوربین عکاسی این لحظات رویایی را ثبت کنید. شاید بپرسید دلیل شکل گیری این جاذبه چیست؟ پس بگذارید کامل این پدیده را معرفی کنیم.

ساحل نورانی چابهار

ساحل شب تاب

معرفی ساحل چابهار

بندر چابهار به اقیانوس متصل است و همین دلیل باعث می‌شود که در بندر چابهار فرصت شکل گیری این پدیده‌ی زیبا بوسیله فیتوپلانکتون‌ها باشیم. فیتوپلانکتون‌ها موجوداتی آبزی و متعلق به آب‌های آزاد هستند که به هر موج به سمت ساحل آمده و به دلیل عمر کوتاهی که دارند بعد از دقایقی از بین می‌روند تا با موج بعدی که به ساحل می‌رسد مجددا ساحل را نورانی کنند. این موجودات میکروسکوپی قابلیت خودپروندگی دارند و تولید مثل می‌کنند و نقش مهمی در اکوسیستم منطقه دارند.  باید بدانید که این پدیده را در نقاط دیگر دنیا هم می‌توانید رویت کنید؛ بعضی از نقاط دنیا مثل مالدیو، کامبوج، برمودا، جزیره هاوایی، پرتوریکو و سوئد هم در فصول خاصی شاهد شکل‌گیری این پدیده هستند؛ چابهار، جنوبی‌ترین بندر ایران که در همسایگی پاکستان قرار دارد هم جزو مناطقی است که می‌توانید با هزینه‌ای کم از این جاذبه بازدید کنید. به طور کلی بازه‌ی زمانی دقیقی برای بازدید از ساحل شب تاب چابهار وجود ندارد اما تماشای آن‌ها در فصل های پاییز و زمستان بیشتر از سایر فصول سال است. برای دیدن این پدیده کافی است خود را به روستای تنگ برسانید. 

ساحل چابهار

فیتوپلانکتون‌ها

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk